loading...

روزنامه آنلاین

قبرس شمالی بخشی از اتحادیه اروپا نیست. قبرس شمالی در سال 1974 با حمایت ترکیه جمهوری ترک قبرس شمالی را ایجاد کرد. قبرس جنوبی (جمهوری قبرس) که مالک بخش جنوبی جزیره است، در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپ

مدیر روزنامه بازدید : 113 چهارشنبه 12 مهر 1402 زمان : 18:42 نظرات (0)


قبرس شمالی بخشی از اتحادیه اروپا نیست. قبرس شمالی در سال 1974 با حمایت ترکیه جمهوری ترک قبرس شمالی را ایجاد کرد. قبرس جنوبی (جمهوری قبرس) که مالک بخش جنوبی جزیره است، در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد.

شهروندان قبرس شمالی برای سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز به ویزا دارند. ویزا برای شهروندان قبرس شمالی به راحتی صادر می شود و افرادی که در قبرس زندگی می کنند می توانند بدون هیچ پروسه پیچیده ای ویزای شینگن دریافت کنند.

مشخصه اتحادیه اروپا چیست؟

بر اساس قوانین واحد اتحادیه اروپا، همه کشورهای عضو باید از قوانین یکسانی از جمله واحد پول یورو مشترک و قوانین گمرکی و مالیاتی قوی پیروی کنند. قوانین گمرکی اتحادیه اروپا پیچیده است. شرکت ها برای واردات یا صادرات قانونی محصولات خود باید از قوانین گمرکی اتحادیه اروپا آگاه باشند. علاوه بر این، کنترل گمرک اتحادیه اروپا ممکن است زمان ببرد. شرکت ها باید زمان کافی برای کنترل گمرکی بگذارند.

قبرس شمالی بخشی از اتحادیه اروپا نیست! مزایا و معایب آن چیست؟ https://euromy.info/

اگرچه در ظاهر سیاستمداران قبرس شمالی در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا هستند، اما نکته ای که باید بدانند این است که عضویت در اتحادیه اروپا برای این کشور مفیدتر است. قبرس شمالی به همان دلایلی که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شد، علاقه چندانی به پیوستن به اتحادیه اروپا ندارد.

معایب عضویت در اتحادیه اروپا برای قبرس شمالی

فقدان اطلاعات

هجوم مهاجران و پناهندگان بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، هرکسی که در کشور مبدأ خود به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، می‌تواند به عنوان متقاضی پناهندگی در اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی دهد. بر اساس این قانون، اتحادیه اروپا پناهجویان را به طور عادلانه بین کشورهای عضو تقسیم می کند تا هیچ کشوری بار سنگینی بر دوش نداشته باشد.

با توجه به ورود و خروج بی‌رویه افراد سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به قبرس جنوبی به دلیل عدم کنترل مرزهای هوایی در طول دوره کرونا، تعداد زیادی مبتلا به این بیماری را در این کشور مشاهده کرده‌ایم. این در حالی است که چند روزی است که هیچ موردی از این بیماری در قبرس شمالی مشاهده نشده است. علاوه بر این، نظارت بر همه مسافران توسط پلیس، امنیت مداوم قبرس شمالی را تضمین کرد.

مالیات های بالا و پرداخت سهمیه سالانه به اتحادیه مالیات های زیادی در اتحادیه اروپا وجود دارد که مانع رشد اقتصادی و رقابت می شود. نرخ مالیات در اتحادیه اروپا در مقایسه با سایر مناطق جهان بسیار بالا است.نرخ مالیات بر ارزش افزوده در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از 15 تا 25 درصد متغیر است. مالیات بر درآمد شرکت ها در اتحادیه اروپا نیز در مقایسه با سایر مناطق جهان بالا است.نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها. در اتحادیه اروپا معمولاً بین 25 تا 30 درصد است. مالیات بر درآمد شخصی در اتحادیه اروپا نیز در مقایسه با سایر مناطق جهان بالا است. مالیات بر درآمد شخصی در اتحادیه اروپا معمولاً بین 25 تا 45 درصد است.

پیچیدگی قوانین تجاری اتحادیه اروپا پیچیدگی قوانین تجاری اتحادیه اروپا می تواند هزینه های تجاری را افزایش دهد و از ورود شرکت ها به بازار اتحادیه اروپا جلوگیری کند. مورد دیگر این است که قوانین تجاری اتحادیه اروپا می تواند برای برخی شرکت ها بسیار سخت باشد. این مقررات می تواند مانع نوآوری و خلاقیت استارت آپ ها شود.

ارز یورو برای سرمایه گذاری به جای پوند

در سال های اخیر ارزش یورو در مقایسه با پوند کاهش یافته است.

دلایل متعددی برای این امر وجود دارد، از جمله:

درگیری های سیاسی در اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا در سال های اخیر با چالش های سیاسی متعددی از جمله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مواجه بوده است. این مشکلات اعتماد سرمایه گذاران به یورو را تضعیف کرده است.

نرخ بهره پایین در اتحادیه اروپا: بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره را در اتحادیه اروپا پایین نگه داشته است. این امر جذابیت سرمایه گذاری در یورو را کاهش داده است.

رشد اقتصادی ضعیف در اتحادیه اروپا: اقتصاد اتحادیه اروپا در سال های اخیر رشد ضعیفی داشته است. این امر باعث کاهش تقاضا برای یورو شد.

در مقابل، پوند انگلیس در سال های اخیر وضعیت نسبتا خوبی داشته است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد، از جمله: قبرس شمالی عضو اتحادیه اروپا

ثبات سیاسی در انگلستان: انگلستان از ثبات سیاسی برخوردار است. این باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران به پوند می شود.

نرخ‌های بهره بالاتر بریتانیا: بانک انگلستان نرخ‌های بهره بریتانیا را در سطح بالاتری نسبت به بانک مرکزی اروپا نگه داشته است. این امر جذابیت سرمایه گذاری در پوند را افزایش داده است.

رشد اقتصادی قوی در بریتانیا: اقتصاد بریتانیا در سال های اخیر به شدت رشد کرده است. این باعث افزایش تقاضا برای پوند شد.

در نتیجه ارزش یورو در برابر پوند کاهش یافت. در حال حاضر هر یورو معادل 0.86 پوند است. این بدان معناست که ارزش یک پوند انگلیس بیش از یک یورو است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 251
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 376
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 432
  • بازدید ماه : 6,217
  • بازدید سال : 50,186
  • بازدید کلی : 149,641