loading...

روزنامه آنلاین

برای بازدید از این روستا ابتدا باید خود را از رامسر به سادات شهر و سپس از طریق جاده اربکله خود را به این روستای زیبا برسانید. اگر می خواهید از این مسیر استفاده کنید ابتدا باید به قزوین بروید و از آ

مدیر روزنامه بازدید : 3289 سه شنبه 11 مهر 1402 زمان : 15:55 نظرات (0)

The Peace of Münster signed on 24. October 1648 The Peace of Münster was a treaty between the Lords States General of the United Netherlands and the Spanish Crown, the terms of which were agreed on 30 January 1648 - signed on 24. October 1648. The treaty, part of the Peace of Westphalia, is a key event in Dutch history, marking the formal recognition of the independent Dutch Republic and the end of the Thirty Years' War and the Eighty Years' War. Original edition from my own archives Source : Magasin Pittoresque 1856 Drawing : Karl Girardet after Terbourg Graveur : Jonas Suyderhoef فرودگاه بین المللی دبی stock illustrations برای بازدید از این روستا ابتدا باید خود را از رامسر به سادات شهر و سپس از طریق جاده اربکله خود را به این روستای زیبا برسانید. اگر می خواهید از این مسیر استفاده کنید ابتدا باید به قزوین بروید و از آنجا به الموت و روستای گرمارود و سرانجام به جنگل سه هزار برسید. هنگامی که در مسیر این جاده قرار می گیرید، چشمه های جوشان آب معدنی، آبشارهای زیبای طبیعی، درختان بلند، رودخانه های پر آب و خروشان و … رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد دارد و تقریباً از وسط این پارک جنگلی میگذرد. گردشگران می توانند به صورت شبانه روز از این پارک و خدمات آن استفاده کنند. بازارها مکانهایی هستند که فرهنگ روزمره مردم و فرهنگ تاریخی کل منطقه یک جا ترکیب میشوند و حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، میتوانید چند ساعتی از روز را در این بازارها قدم زده و از فضای آن لذت ببرید. در ایران این گلفشانها را میتوانید در جلگهی ساحلی دریای عمان در جنوب استان سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان و در شمال استان گلستان ببینید و از تماشای آنها لذت ببرید.چگونه به گلفشان نفتلیجه برویم؟ اما اگر صرفا قصد دارید از آبشار ویسادار دیدن کنید، یک ساعت زمان برای تماشای این جاذبه دیدنی کافی است.

البته این منطقه در فصل پاییز نیز زیبایی خاص خود را دارد که تماشای جلوه رنگارنگ آن خالی از لطف نیست. اما نمیشود از دیدنیهای طبیعی حوالی دوهزار حرف زد و به قله سیالان اشاره نکرد. دیگر جای دیدنی روستای دوهزار، قله سیالان می باشد، این قله با ارتفاع ۴۲۵۰ متر که بیشتر این مسیر را می توانید با خودرو شخصی بپیمایید، یکی از برترین قلل این منطقه است و مورد توجه ویژه ورزشکاران می باشد، البته اگر پیاده بخواهید این قله را طی کنید می توانید در مدت زمان ۵ ساعت به قله سیالان برسید. بهترین زمانی که می توانید برای بازدید و سفر به جنگل های دوهزار و سه هزار انتخاب کنید فصل بهار می باشد. اگر به کوهنوردی و جنگل نوردی علاقه دارید، بهترین زمانی که می توانید برای انجام آن انتخاب کنید، فصل های بهار و پاییز می باشد و می توانید به مرتفع ترین نقاط این جنگل ها صعود کنید. شما می توانید در این بنا به راحتی ساکن شوید. مسیر ابتدایی جاده دوهزار از منطقه ای که در تنکابن قرار گرفته و خرم آباد نام دارد شروع می شود و در میان مسیر به جاده سه هزار می پیوندد. روستاههای این مسیر نیز آباد و پر رونق بودند در خرم و خرم کش مغازه های زیادی از جمله چند باب کبابی محلی ، قهوه خانه ، فروشگاه مواد غذایی و میوه ، فروشگاههای محصولات دامی به خصوص پنیر و عسل موجود است، و هم چنین مسجد بزرگ وپررونق و روستایی پرجمعیت دارد.

در حوالی شهر رامسر رودخانه ای هست با نام نسارود که جزء مهم ترین رودخانه های منطقه در خصوص تامین آب زمین های کشاورزی و روستاهای اطراف به شمار میرود. از بخش های پرطرفداری که بسیاری از گردشگران به خصوص کوهنوردان به سراغ آن می روند، روستای عسل محله می باشد. هنگامی که وارد جنگل دوهزار و سه هزار می شوید، صدای طنین انداز پرندگان به همراه صدای جریان آب رودخانه بسیار آرامش بخش بوده و می توانید ساعت ها در این جنگل ها بمانید و روح خود را سرشار از آرامش کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد شب مانی در طبیعت را دارید، می توانید جنگل دوهزار را انتخاب کنید. گنبد کاووس جزو اولین شهرهای ایران است که در آن شهرداری قدمت درازی دارد. معروف ترین جاده ای که در شهرهای شمالی کشور وجود دارد، جاده دوهزار است که البته با نام های دیگری همچون: جاده دوهزار شمال، جاده دوهزار مازندران، جاده دوهزار کلاردشت و جاده دوهزار رامسر شناخته می شود. قله علم کوه یکی از قله های رشته کوه البرز است که در جنوب دریای خزر واقع شده ، این قله در منطقه تخت سلیمان، ۲۰ کیلومتری شهرستان کلاردشت استان مازندران واقع شده اما از طریق شهرستان های پراچان و طالقان استان البرز هم میتوان به علم کوه رسید. بیشتر خانه های روستا و ویلاهای موجود در این منطقه چشم اندازی زیبا و بی نظیر رو به سواحل دریای مازندران و رشته کوه های البرز و خود جنگل دوهزار دارند و در تمام آنها شما می توانید پوشش گیاهی سرسبز را مشاهده کنید. همچنین اگر از مسیر جاده چالوس قصد سفر به به این مکان را دارید می توانید ۲۷۰ کیلومتر در عرض ۵ ساعت به جاده دوهزار برسید، اگر با اتوبوس از تهران قصد سفر به این مکان دارید باید به ترمینال غرب مراجعه کنید و از آنجا با سوار شدن بر اتوبوس های شهر تنکابن به این جنگل های مراجعه کنید.

با پیادهروی در مسیر جنگل دالخانی رامسر، حس میکنید که درهای بهشت به رویتان باز شده است. قدمت کهنه ماسوله به حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال پیش باز میگردد. پی یا پای بست بنا: گنبد قابوس از نظر پی بسیار محکم است، تا حدی که در اثر زلزله های ۶ ریشتری باز هم محکم مانده است. برای دسترسی به این روستاها نیازی به استفاده از وسیله نقلیه نبوده و تنها با پیاده روی از ییلاقات اشکور محله، عسل محله و گلستان محله می توان به روستاهای نام برده در اطراف و بالادست جنگل سه هزار رفت. از داخل روستا تا جوی آبی که به واسطه آبشار شکل گرفته تنها یک ربع فاصله دارید. این آبشار بسیار زیبا و چشم گیر، دومین آبشار جنگل شصت کلا و با فاصله نسبتا زیادی با آبشار باران کوه واقع شده است. در ابتدای ارتفاعات البرز و تلاقی کلاردشت، اگر از سمت چالوس به طرف جنوب غربی حرکت کنیم، در میان جنگل کوهستانی، آبشاری دیدنی و بسیار زیبا وجود دارد. مهم ترین جاذبه گردشگری یا طبیعی دوهزار، رودخانه ۲ هزار آن است، رودخانه ای بزرگ که از رشته کوه های البرز سرچشمه می گیرد و به شعبه های مختلفی تقسیم می گردد، اکثر گردشگران و مسافران برای اقامت در این مکان، روخانه این منطقه را انتخاب می کنند، رودخانه ای با آب های خروشان و زلال که در آن هر نوع ماهی رودخانه ای آب شیرین هم یافت می شود. جنگل دوهزار در کوهپایه البرز قرار دارد و یکی از زیستگاههای جانوارن وحشی از جمله پلنگ ایرانی، گراز، تشی (و همچنین در ارتفاعاتش) خرس محسوب میشود. همچنین در مقابل جنگل سه هزار از آنجایی که بسیار بکر است برای کسانی که اهل طبیعت گردی و جنگل نوردی هستند البته به صورت حرفه ای، بسیار مناسب می باشد.

در بازدید از این جای اسرارآمیز و زیبا بهتر است فرهنگ طبیعت گردی را رعایت کنید تا این جنگل همچنان بکر بماند. با این که روستای دیلمان در هر فصلی از سال زیبایی مخصوص به خود را دارد ولی در صورتی که میخواهید از طبیعت این منطقه بهره ببرید، بهتر است در فصل بهار به دیلمان سفر کنید. حتما برای ما تجربه خودتان از این سفر را در بخش نظرات بنویسید. البته که خود این روستا هم به سه بخش حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تقسیم بندی می شود. البته این ستون به پشت دیوار شمالی - جنوبی و فضای نیم دایره ادامه می یابد و در نتیجه پای? البته در این دریاچه رسم جالبی هم وجود دارد که سبب گردیده این نظافت و پاکیزگی حفظ گردد؛ به این صورت که به هنگام ورود، به شما کیسهای برای جمعآوری زباله داده میشود، که اگر این کار را انجام دهید، دو سوم ورودی را به شما برمی گردانند. اگر در فصل هایی مانند بهار و پاییز و صبح هنگام به این جنگل بروید، مه غلیظی را در این مناطق مشاهده خواهید کرد. در این پارک ملی، طعم یک همزیستی مسالمتآمیز با طبیعت را خواهید چشید و خاطرات پاییزی زیبایی را ثبت خواهید کرد. جنگلها بسیار میتوانند فریبنده باشند و با تصور اینکه راه را پیدا خواهید کرد ممکن است واقعا راه برگشت را گم کنید. از جمله جاذبههای طبیعی دیگر این جنگل، میتوان به غار طبیعی الیمستان، دره افرا و سراب زرینچشمه اشاره کرد. یک پلی با طول زیاد روی رودخانه قرار دارد که باعث جداسازی جاده دوهزار و سه هزار از یکدیگر شده است. همچنین نزدیک بودن این دو جنگل هیرکانی به یکدیگر منطقه ای بسیار زیبا و چشم نواز را تشکیل داده اند. همچنین از آن جایی که این قله روی پهنه بین دو قله با ارتفاعات مختلف بنا شده، تعداد زیادی پله در داخل قلعه برای دسترسی به قسمتهای مختلف آن ساخته شده است که باعث شده این مکان بهعنوان قلعه هزار پله نیز شناخته میشود.

این روستای قدیمی یکی از روستاهای تنکابن است که بهعنوان ییلاق استفاده میشود پس آبوهوای خنکی داشته و جان میدهد برای یکی دو هفته استراحت در تابستان. در حوالی این جنگل ها آبشارها و چشمه هایی وجود دارند که در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان از شنا کردن آب تنی در آن ها لذت برد. هتل لتر رامسر در دل جنگلهای دالخانی قرار داره و با اقامت درآن میتوان از مناظر بی نظیر دریا و جنگل در دل هم، لذت برد و یک شب به یادماندنی را تجربه کرد. در بهار با سرسبزی خود، در پاییز با تغییر رنگ خود و دیدن هزاران برگ رنگی و در دیگر فصلها نیز به همین صورت اما پیشنهاد ما برای شما در سفر به شمال ، سفر به جنگلی بکر و کمی مرموز است که به نظر میآید که انگار در دل خود رازهای تاریک و ترسناکی پنهان کرده است. از این رو، آبوهوای این روستا از اواسط بهار تا اوایل پاییز خنک و مطبوع بوده و برای سفر بسیار مناسب است. ییلاقهای تالش، پارک جنگلی سیاه داران، کرگان رود، آبشار لوشکی، دریاچه سراگاه از دیگر جاهای دیدنی تالش است. به طور کلی انداور منطقه بزرگی از استان مازندران است که مناطق مختلفی مانند سیاه بیشه، زرشک او، دره لوی آقا، دز گردنه، بزرگ کلاه، جنگی دره، ناردشت و غیره را در خود جای داده است. پوشش گیاهی جواهرده از درختانی نظیر ممرز، راش، شمشاد، شاه بلوط، زبان گنجشک، سیب ترش، گردو، زرشک و… جنگل های دوهزار تنکابن همانطور که در ابتدای مطلب عرض شد یکی از بهترین و سرسبز ترین جنگل های خاورمیانه می باشد، بیشترین درختان و گیاهانی که در جاده دوهزار به چشم میخورد شامل درختان راش، چنار، شمشاد، بلوط، توسکا، افرا و بید مجنون و زمین های کشت گل گاوزبان است. این روستا آخرین منطقه ای است که می توان با ماشین به آن وارد شد.

در این مسیر می توان چشم انداز فوق العاده ای از طبیعت سرسبز شمال را مشاهده کرد. آغاز مسیر صعود به قله سیالان روستای عسل محله می باشد که کوهنوردان حرفه ای حدود 2 روز می توانند آن را طی کنند و به قله صعود کنند. در فاصلهای حدود یک کیلومتری گاوسرا، مرتعی به نام «سجمون» گسترده شده است که گلهدارها با آب چشمههای آنجا گلههایشان را سیراب میکنند. سرچشمه آبشار آب پری، چشمه ای از کوه های مازندران است و آبشار آب پی موجب می گردد تا آب با یک شیب ۶۰ درجه ای، مسیر خود را به آن طرف جاده و دره ای جنگلی ادامه دهد. در طول مسیر جاده پوشش گیاهی درختان چنا، راش و هیرکانی وجود دارد. پوشش گیاهی این منطقه از درختان چنار، ون، راش و… اما علاوه بر درختان بومی و یا هیرکانی، درختان چنار و راش و ممرز هم در دو هزار وجود دارد که به تنوع خاصی منجر شده است. در طول این مسیر رودخانه ای وجود دارد که هرچه به جلو پیش می روید از آن فاصله می گیرید. همچنین اگر قصد دارید برای بازدید از ییلاقات دورتر اقدام کنید می توانید در طول مسیر از روستاهایی که میان مسیر قرار دارند برای اقامت استفاده کنید. برای مراجعه به دوهزار می توانید ابتدا به شهر تنکابن مراجعه کنید، سپس به شهری کوچک در جنوب تنکابن به اسم خرم آباد رفته و از آنجا با دنبال کردن تابلوهای دوهزار و طی کردن مسافت ۱۵ کیلومتر وارد این محل شوید. همچنین در جاده های تنکابن تابلوهای راهنما وجود دارند تا شما را به جنگل دوهزار برسانند.

در این پارک جنگلی درختان بلوط با قطر بیش از دو متر و همچنین گونههای شمشاد و افرا دیده میشود و مساحت قابلتوجه و در کنار دریا بودن، به آن زیبایی کمنظیری داده است. این استان، مرز مشترک طولانی با دریا دارد. این روستا تقریبا در فاصله ۲۰۰۰ متری از سطح دریا و ضلع جنوب غربی رامسر قرار گرفته است. هرچه به سمت ارتفاعات بالاتر جاده سه هزرا می روید مناطق بکرتر و چشم انداز های زیباتر از دریا و جنگل را خواهید دید. دکتر ویلسن آمریکایی نماینده دانشگاه پنسیلوانی نیز در بازدید و تحقیقاتی که از این بنا داشته راجع به این مقرنسها چنین نوشتهاست: بالای در داخل هلال مدخل گیلویی مقرنسی است که در مراحل اولیه ترقی میباشد و این یکی از نمونههای تزئینی است از اصول یک معماری که بعد اهمیت پیدا کردهاست. هم چنین فروشگاه هایی نزدیک این خانه ها وجود داشتند. همینکه او گذرنامه ایرانی خود را نشان میدهد میگویند "تو از بازرسی بدنی و بازرسی چمدانها معاف هستی، برای اینکه از کشوری میائی که در آن اجازه فروش مواد مخدر را نمیدهند. و اگر هم کسی به چنین کاری دست بزند اعدام میشود." و رفیق من در نهایت سربلندی آن روز در میان شماره زیادی مسافران اروپائی از گمرک نیویورک بیرون رفته بود. توجه داشته باشید شب دشت لار بسیار سرد و آفتاب آن در روز آزاردهنده است به همین خاطر زمان را طوری تنظیم کنید که دو سه ساعت قبل از غروب افتاب به آنجا برسید که هم افتاب اذیتتان نکند و هم اینکه فرصت کافی داشته باشید تا چادرهای خود را در روشنایی روز علم کنید . پارک جنگلی چالدره هم در جاده دو هزار قرار گرفته و برای این دسته که هم دوست دارند در طبیعت گردش کنند و حتی برای یکی دو روز بمانند، اما احساس نا امنی میکنند، بسیار مناسب است.

اگر در این فصل به جنگل دوهزار و سه هزار سفر کنید، تمام جنگل را در سرسبز ترین حالت ممکن به همراه شکوفه ها و گل های زیبا خواهید دید. اگر هم هرگز به این جنگل سفر نکردهاید، با پینورست میتوانید همان نزدیکی اقامتگاههای بومگردی و ویلا اجاره کنید و به جنگلنوردی بروید. اگر قصد دارید شب تا صبح را در پارک جنگلی لونک بمانید باید تجهیزاتی مانند چادر، کیسهخواب، پتو مسافرتی، فانوس چادر، هد لامپ، ملحفه، چراغ قوه و زیر انداز کیسه خواب همراه خود حتما داشته باشید. فصل زمستان و پاییز می تواند انتخاب مناسبی باشد اما در نظر داشته باشید جاده های هراز و فیروزکوه بخصوص هراز در این فصل از سال به لطف لغزنده بودن جاده در مسیرهای کوهستانی و پر پیچ و خم، سقوط سنگ از کوه در وسط جاده و مه خطرناکی که به وجود می آید بسیار خطرناک هستند. همانطور که گفته شد، یکی از زیباترین و بکرترین مسیرهای جنگلی خطه شمال در استان مازندران و یکی از دیدنی های تنکابن، جاده های دوهزار و سه هزار می باشند. جنگل دوهزار و سه هزار دارای یکی از زیباترین جاده های خطه شمال ایران است. فضای بسیار زیبا و دیدنی این منطقه باعث شده تا گردشگران زیادی برای بازدید از این منطقه به آن سفر کنند.

در این مورد هم جواب این سوال بستگی به برنامه سفر شما دارد. این سازه منحصر به فرد نشانگر تعهد و دانش سازندگان خود است و با اطمینان تضمین شده است که برای ۷۰ سال پابرجا خواهد بود. اما موقعیت قراگیری این رودخانه به گونه ای است که با نزدیک شدن شما به ارتفاعات و هنگامی که به جنگل سه هزار وارد می شوید، رودخانه بازهم قابل مشاهده خواهد بود. در این فصل رودخانه های این منطقه مملو از آب زلال بوده و آب چشمه ها نیز گوارا و نوشیدنی هستند. در فصول بارندگی، آب این آبشار به قدری زیاد می شود که دو آبشار به هم پیوند می خورند و باعث تشکیل آبشاری بزرگ می شوند، که ارتفاع آن به شش متر می رسد. تا سال ۱۳۷۲ این منطقه به عضویت رسمی در شهرداری مازندران در نیامده بود، در این سال با تلاش مردم ۳۱ روستای نزدیک به هم در شهر تنکابن نام دوهزار وارد نقشه های جغرافیایی گردید و از آن سال تا به امروز هر ساله ۱۰ میلیون گردشگر ایرانی و خارجی از این محل بازدید به عمل می آورند، کل مساحت دهستان دوهزار تنکابن ۲۷۰ کیلومتر مربع می باشد و با دارا بودن برترین پوشش گیاهی و جانداری در شمال کشور بی شک از بهترین انتخاب های مسافران در شمال کشور می باشد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجاره ون برای شمال با راننده دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 251
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 1,464
  • بازدید ماه : 5,593
  • بازدید سال : 49,562
  • بازدید کلی : 149,017