loading...

روزنامه آنلاین

به زبان بسیار ساده، برنامه نویسی به معنای نوشتن دستورالعمل ها است تا یک سیستم - مانند کامپیوتر - دستورات ما را یک به یک بفهمد و اجرا کند. اکنون یک زبان برنامه نویسی کلمات، دستورات و قوانینی را در اختی

مدیر روزنامه بازدید : 131 شنبه 18 شهریور 1402 زمان : 14:39 نظرات (0)


به زبان بسیار ساده، برنامه نویسی به معنای نوشتن دستورالعمل ها است تا یک سیستم - مانند کامپیوتر - دستورات ما را یک به یک بفهمد و اجرا کند. اکنون یک زبان برنامه نویسی کلمات، دستورات و قوانینی را در اختیار ما به عنوان برنامه نویس قرار می دهد که می توانیم از آنها برای برقراری ارتباط با کامپیوتر و سیستم های کامپیوتری استفاده کنیم (همانطور که از کلمات فارسی برای برقراری ارتباط استفاده می کنیم). ما از یکدیگر استفاده می کنیم و یکدیگر را درک می کنیم. !)

توجه داشته باشید که یک برنامه کامپیوتری چیزی بیش از یک راه حل برای یک مشکل نیست. به عبارت دیگر نرم افزارها یا اپلیکیشن ها  Zhaket برای حل یک مشکل خاص طراحی و به بازار عرضه می شوند. حال، هر چه این مشکل بزرگتر و جهانی تر باشد، نرم افزار مفیدتر و محبوب تر خواهد بود.

برنامه نویس کیست؟

در واقع کسانی که به برنامه نویسی علاقه دارند باید سعی کنند مشکلات یا مسائل جامعه ما را حل کنند تا نرم افزار آنها در بین مردم محبوب شود. قبل از کدنویسی و اجرای یک پروژه، یک برنامه نویس باید دقیقا بداند که چه مشکلی را می خواهد حل کند و به جای یافتن یک مشکل، مشکلی که سعی در حل آن دارد در واقع درصد قابل توجهی از مشکل است. یک جامعه یا یک گروه کوچک از کاربران.

برنامه نویسان معمولاً توسط شرکت های نرم افزاری استخدام می شوند. اما امروزه با گسترش دنیای دیجیتال، بسیاری از شرکت های دولتی یا خصوصی اقدام به استخدام برنامه نویسان کرده اند. آنها معمولا در بخش فناوری اطلاعات یک سازمان کار می کنند و زیرساخت های کامپیوتری و سیستم های نرم افزاری مختلف را توسعه و مدیریت می کنند. از دیگر مسئولیت های این شغل می توان به تست نرم افزار موجود شرکت و به روز رسانی و بهبود آن، یافتن باگ های سیستم و اجرای استراتژی هایی برای رفع این مشکلات و گزارش آن ها اشاره کرد.

امروزه با تخصصی تر شدن مشاغل برنامه نویسی (همانطور که مشاغل در زمینه های دیگر انجام می شود). با یادگیری اصول اولیه برنامه نویسی با زبان های برنامه نویسی، برنامه نویسان; این می تواند هر تخصص در زمینه باشد. آموزش های مورد نیاز خود را دریافت کنید و به عنوان یک توسعه دهنده وب، توسعه دهنده فرانت اند، توسعه دهنده بک اند، توسعه دهنده موبایل و موارد دیگر کار کنید.

برنامه های کامپیوتری چه کار می کنند؟

هر برنامه کامپیوتری یا به عبارت دیگر هر نرم افزاری مجموعه ای از دستورات است که به ترتیب معین به کامپیوتر داده می شود و یکی پس از دیگری اجرا می شود. به عنوان مثال، یک ویروس، که یک برنامه کامپیوتری مخرب است، حاوی دستورالعمل هایی برای از بین بردن یا حذف بخشی از داده های ذخیره شده در رایانه است. برای روشن تر شدن موضوع، نرم افزار را با مثالی از زندگی روزمره خود مقایسه می کنیم. فرض کنید ماشین شما خراب شده و باید آن را نزد مکانیک ببرید. پس از تشخیص وسیله نقلیه شما، مکانیک از شاگرد خود می خواهد که:

ابتدا ماشین را باز کنید. دوم، کاپوت ماشین را بالا بیاورید. سوم، درپوش سوزن را بردارید. چهارم، پس از باز کردن سوزن، سوزن سوم را جایگزین کنید. پنجم، تزریق را دوباره جمع کنید. ششم، پوشش را نصب کنید. و در نهایت کاپوت ماشین را ببندید و روشن کنید.

در مثال بالا، مکانیک برنامه نویس و دانش آموز مدیر یا کامپیوتر است. ایده تعمیر خودرو را می توان با کار انجام شده توسط نرم افزار مقایسه کرد. هر دستوری که به دانشجوی مکانیک می دهیم همان چیزی است که ما به عنوان برنامه نویس به کامپیوتر دستور انجام کاری را می دهیم. حال اگر این دستورالعمل‌ها در مسیر انجام کار خوب هستند، نرم‌افزاری را توسعه می‌دهیم، اگر این دستورالعمل‌ها باعث از کار افتادن سیستم و آسیب رساندن به منطقه خاصی شود، بدافزار یا ویروس‌ها (مانند تعمیر خودرو) تولید می‌کنیم. به جای تعویض سوزن توسط مکانیک حرفه ای، نه تنها سوزن را عوض کرد، بلکه عمدا به سوزن دیگری آسیب رساند!)

در برنامه نویسی به هر دستوری که می خواهیم اجرا کنیم دستور گفته می شود. حال برای نوشتن چند عبارت به یک ویرایشگر متن نیاز داریم تا دستورات لازم را در آن وارد کنیم.

یک برنامه نویس خوب می تواند با هر زبانی یک محصول منحصر به فرد بسازد، اما یک برنامه نویس بد، حتی اگر بهترین و سریع ترین زبان برنامه نویسی دنیا را به او بدهیم، باز هم تضمینی برای موثر بودن برنامه اش نمی دهد.

آیا برنامه باید به دانشگاه برود؟ مجموعه آموزش سئو و برنامه نویسی ژاکت آکادمی

خوشبختانه برنامه نویسی مهارتی است که نیازی به رفتن به دانشگاه ندارد و هرکسی که بخواهد آن را یاد بگیرد می تواند در عرض چند ماه یا شاید حتی یک سال در رشته مورد علاقه خود برنامه نویس شود.

برخی از افراد بر این باورند که برای برنامه نویس شدن باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشید یا در ریاضیات متخصص باشید. درست است که داشتن ذهن ریاضی و تحلیلی به شما کمک می کند تا به عنوان یک برنامه نویس بهتر شوید، اما این بدان معنا نیست که اگر در ریاضیات متخصص نباشید، نمی توانید یک برنامه نویس موفق باشید (در واقع، این باور غلط به این معنی است که همانطور که یک زوج می توانند صاحب فرزند شوند، هر دوی آنها به مدرک لیسانس زیست شناسی نیاز دارند).

اولین برنامه نویس جهان چه کسی بود؟

آدا لاولیس به عنوان اولین برنامه نویس تاریخ و پیشگام محاسبات مدرن و مهمتر از آن اولین برنامه نویس زن جهان شناخته می شود. او در 10 دسامبر 1815 در انگلستان به دنیا آمد و در سن 17 سالگی با موتور تحلیلی آشنا شد و در سال 1842 در چیزی که ما امروزه برنامه نویسی کامپیوتری می نامیم مشغول ش

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 250
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 266
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 940
  • بازدید ماه : 5,069
  • بازدید سال : 49,038
  • بازدید کلی : 148,493