loading...

روزنامه آنلاین

عوامل کلی موثر بر قیمت آپارتمان در قبرس شمالیعوامل متعددی بر قیمت آپارتمان تاثیر می گذارد که می توان آنها را به دو دسته کلی تقسیم کرد:عوامل قیمت خرید خانه و آپارتمانموقعیت مکانی: موقعیت مکانی یکی از م

مدیر روزنامه بازدید : 69 سه شنبه 02 آبان 1402 زمان : 8:57 نظرات (0)


عوامل کلی موثر بر قیمت آپارتمان در قبرس شمالی

عوامل متعددی بر قیمت آپارتمان تاثیر می گذارد که می توان آنها را به دو دسته کلی تقسیم کرد:

عوامل قیمت خرید خانه و آپارتمان

موقعیت مکانی: موقعیت مکانی یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت خانه است. آپارتمان های واقع در مرکز شهر و مناطق شلوغ شهر معمولا ارزان تر از آپارتمان های نزدیک به ساحل هستند.

متراژ: متراژ آپارتمان یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت است. آپارتمان های بزرگتر گران تر هستند.

تعداد اتاق خواب و سرویس بهداشتی: تعداد اتاق خواب و سرویس بهداشتی نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. آپارتمان هایی با اتاق خواب و حمام بیشتر معمولاً گران تر هستند.

نوع ساختمان: نوع ساختمان نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیرگذار باشد. آپارتمان های نوساز معمولا گران تر از آپارتمان های قدیمی هستند.

ساخت و ساز ساختمان: ساخت و ساز ساختمان نیز می تواند بر قیمت یک آپارتمان تاثیر بگذارد. آپارتمان ها دارای امکانات رفاهی زیادی مانند آسانسور، استخر و لابی و سایر مناطق با ارزش بالا هستند.

شرایط نگهداری: شرایط نگهداری یک آپارتمان نیز می تواند بر ارزش آن تأثیر بگذارد. یک آپارتمان در شرایط خوب قطعا گران تر است.

عوامل خارجی در قیمت فروش خانه و آپارتمان

وضعیت اقتصادی: وضعیت اقتصادی بر قیمت مسکن نیز تاثیرگذار است. در شرایط اقتصادی یک بازار پررونق املاک و مستغلات، قیمت مسکن تمایل به افزایش دارد. به عنوان مثال، در دوره کرونا، بازار املاک با رکود و رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شد. این موضوع در بازار املاک قبرس شمالی نیز بسیار موثر بوده است.

نرخ تورم: نرخ تورم می تواند بر قیمت آپارتمان نیز تاثیر بگذارد. در شرایط تورم، قیمت آپارتمان افزایش می یابد. زیرا بازار املاک یکی از مهم ترین بازارهای سرمایه گذاری است.

کمیت عرضه و تقاضا: کمیت عرضه و تقاضا نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. زمانی که تقاضا برای خرید آپارتمان از عرضه بیشتر شود، قیمت آپارتمان افزایش می یابد. این همان چیزی است که در سال های اخیر باعث افزایش قیمت ها در قبرس شمالی شده است. با پایان یافتن توسعه زمین و افزایش تقاضا، با رشد بیشتری مواجه خواهیم شد.

قیمت آپارتمان در شهرهای مختلف قبرس شمالی

به طور کلی، خرید خانه در قبرس شمالی یورومای در شهرهای ساحلی بالاتر از سایر مناطق است. لازم به ذکر است که تمامی شهرهای قبرس شمالی ساحلی هستند و تنها شر این کشور بدون ساحل شهر لفکادا پایتخت قبرس شمالی است. البته این مقایسه هم برای مناطق ساحلی شهرهای دیگر و هم برای مناطق غیرساحلی آنها صدق می کند. این به دلیل محبوبیت مناطق ساحلی برای گردشگری و سرمایه گذاری است. از شهرهای ساحلی قبرس شمالی که قیمت ملک در آنها بالاتر است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گیرنه: گیرنه یکی از زیباترین شهرهای قبرس شمالی است که در سواحل شمال و شمال غربی این کشور واقع شده است. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی و گردشگری یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قبرس شمالی است.

فاماگوستا: فاماگوستا یکی دیگر از شهرهای ساحلی قبرس شمالی است که در سواحل شرقی و جنوب شرقی این کشور واقع شده است. این شهر به لطف حضور دانشگاه های بین المللی و معتبر یکی از داغ ترین بازارهای اجاره املاک را دارد.

ایسکله: (به درستی تلفظ می شود Iskele) یک شهر ساحلی کوچک در شمال شرقی قبرس شمالی است که به دلیل داشتن سواحل شنی زیبا، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و سرمایه گذاری در قبرس شمالی است.

در بین شهرهای مذکور، گیرنه و اسکله بیشترین قیمت مسکن را دارند. قیمت ملک در گیرنه و ایسکله در حال حاضر به طور متوسط ​​بین 1500 تا 3000 پوند برای هر متر مربع است. قیمت یک آپارتمان در فاماگوستا به طور متوسط ​​از 1000 تا 2000 پوند برای هر متر مربع است.

آینده بازار مسکن در شهرهای گیرنه و اسکالا

بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان، قیمت ملک در کرت و سواحل در سال‌های آینده همچنان افزایش خواهد یافت. این به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر است: 
محبوبیت رو به رشد قبرس شمالی به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه گذاری: قبرس شمالی به عنوان یک مقصد گردشگری و سرمایه گذاری در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. یکی از مواردی که در سال های اخیر مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی به قبرس شمالی قرار گرفت، مقاله ای بود که در مجله آمریکایی فوربس که یک مجله تخصصی سرمایه گذاری است منتشر شد. در سال 2021، مجله فوربس منطقه ساحلی لانگ بیچ در قبرس شمالی را به دلیل ارزش افزوده آن به عنوان بهترین مکان در جهان برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات معرفی کرد. در این مقاله دلیل این انتخاب موقعیت عالی، آب و هوای معتدل، امکانات و گردشگری و همچنین قوانین مناسب سرمایه گذاری بوده است.

کمبود منابع: زمین در جزیره قبرس محدود است. این امر به زودی منجر به افزایش قابل توجه قیمت ملک در قبرس شمالی خواهد شد.

بر اساس این عوامل پیش بینی می شود قیمت آپارتمان در گیرنه و اسکله سالانه بین 10 تا 20 درصد افزایش یابد. قوانین سرمایه گذاری در قبرس شمالی برای سرمایه گذاران خارجی بسیار مطلوب است. سرمایه گذاران خارجی می توانند با خرید ملک در این کشور اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنند. البته برای 5 سال اول باید گزارش وضعیت سلامت و مالی سالانه به پلیس داده شود اما بعد از سال 5 مجوز اقامت دائم داده می شود که باید هر 5 سال یکبار تمدید شود.

آپارتمان خریده یا آپارتمان تمام شده؟

قبل از خرید آپارتمان در یک خانه آماده در قبرس شمالی، هم مزایا و هم مزایای ویژه ای وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین گزینه به عوامل مختلفی از جمله شرایط مالی، اهداف سرمایه گذاری و تحمل ریسک بستگی دارد.

مزایای اولین خرید خانه و آپارتمان در قبرس شمالی

قیمت کمتر: قیمت پیش فروش آپارتمان معمولا کمتر از قیمت آپارتمان تمام شده است.

امکان تغییر طراحی داخلی: فروشندگان خانه های پیش خرید شده می توانند در طراحی داخلی آپارتمان خود تغییراتی ایجاد کنند. تغییرات از طریق طراحی رایگان انجام می شود و شامل تغییر رنگ و نوع مصالح ساختمانی می شود. این تغییرات می تواند ارزش خانه شما را در آینده افزایش یا کاهش دهد.

امکان اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی: در حال حاضر خریداران آپارتمان های پیش خرید شده می توانند پس از پرداخت پیش پرداخت که معادل 35 درصد ارزش ملک است، اقامت قبرس شمالی را دریافت کنند. این قانون ممکن است در آینده تغییر کند و تنها افرادی که دارای املاک آماده نقل مکان هستند اجازه اقامت خواهند داشت.

افزایش ارزش درآمد و ارزش ملک: افزایش ارزش ملک پیش خرید شده از زمان ساخت پروژه شروع می شود و زمانی که آماده تحویل است به اوج خود می رسد.

مزایای خرید و فروش آپارتمان های آماده در قبرس شمالی یورومای

امکان استفاده فوری از آپارتمان: خریداران آپارتمان های آماده می توانند بلافاصله از آپارتمان خود استفاده کنند.

پتانسیل اجاره آپارتمان: خریداران آپارتمان آماده می توانند آپارتمان های خود را اجاره داده و از طریق درآمد اجاره به درآمد برسند.

تامین مالی کم برای مسکن: کسانی که دارای یک ملک آماده هستند باید 15000 دلار برای خرید مسکن تامین مالی کنند، در حالی که کسانی که دارای یک ملک پیش خرید شده هستند نیاز به تامین مالی 20000 دلاری دارند.

در نهایت انتخاب بهترین گزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و بهتر است بر اساس موقعیت و اهداف خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بودجه خود را در نظر بگیرید: اگر بودجه محدودی دارید، خرید آپارتمان از قبل ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

اهداف سرمایه گذاری خود را مشخص کنید: اگر قصد خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری بلند مدت دارید، خرید زودهنگام آپارتمان ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. زیرا با ارزش افزوده بسیار بیشتری مواجه خواهید شد.

دانش پروژه و ساخت و ساز خود را گسترش دهید: قبل از تصمیم گیری اطلاعات کافی در مورد پروژه و ساخت و ساز کسب کنید.

ارقام فوق توسط 101evler، یک سایت مرجع برای جستجوی املاک در قبرس شمالی ارائه شده است. بر اساس این ارقام قیمت فروش آپارتمان در سه ماه حدود 10 درصد، در یک سال حدود 38 درصد و در سه سال حدود 40 درصد بوده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 250
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 139
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,041
  • بازدید ماه : 5,170
  • بازدید سال : 49,139
  • بازدید کلی : 148,594