loading...

روزنامه آنلاین

بسیاری از ما در مورد لیزر موهای زائد شنیده ایم. برخی آن را معجزه می دانند، برخی می گویند بی فایده است و برخی از لیزر و عوارض آن می ترسند! به هر حال لیزر است و می توان با آن سنگ برید و اتو کرد! اگر با

مدیر روزنامه بازدید : 222 سه شنبه 23 آبان 1402 زمان : 15:43 نظرات (0)


بسیاری از ما در مورد لیزر موهای زائد شنیده ایم. برخی آن را معجزه می دانند، برخی می گویند بی فایده است و برخی از لیزر و عوارض آن می ترسند! به هر حال لیزر است و می توان با آن سنگ برید و اتو کرد! اگر با لیزر آشنایی ندارید، فکر می کنید بی فایده است، در گذشته تجربیات ناخوشایندی داشته اید یا جزو کسانی هستید که از عوارض و خطرات لیزر می ترسند، پس این مقاله برترین پزشک برای شما مناسب است.

لیزر موهای زائد چیست؟

ما نمی خواهیم شما را با مباحث علمی لیزر خسته کنیم، اما خوب است که اطلاعات کلی از نحوه کار لیزرها و نحوه عملکرد آنها داشته باشید.

لیزر یک پرتو نور است. نور اما دارای خواص فیزیکی خاصی است و بسیار پرانرژی است. لیزر در پزشکی و صنعت کاربرد فراوانی دارد. لیزر در صنعت برای برش و حکاکی و در پزشکی برای عمل های مختلف مانند جراحی چشم (لیزیک) استفاده می شود.

لیزر علم و فناوری است. یعنی بسته به اپلیکیشن خود می توانید ویژگی های خاصی را در آن قرار دهید و برای انجام یک کار خاص آن را بهینه کنید. لیزر موهای زائد دقیقاً برای از بین بردن موهای زائد بدون تأثیر بر سایر قسمت های پوست و بدن طراحی شده است.

برای از بین بردن موهای زائد از لیزرهای مختلفی استفاده می شود. لیزرهای الکساندرایت، Nd:YAG و دیود از رایج ترین لیزرهای مورد استفاده برای رفع موهای زائد هستند. این لیزرها بسته به کاربرد متفاوت هستند. به عنوان مثال، الکساندریت برای افرادی که پوست روشن‌تری دارند و Nd:YAG برای پوست‌های تیره‌تر مؤثرتر است. این تفاوت عملکردی به دلیل تفاوت های فیزیکی در لیزرها مانند فرکانس و طول موج است.

لیزر فولیکول ها را تحت تاثیر قرار می دهد. لیزر موهای زائد برای گرم کردن پیاز مو و آسیب رساندن به فولیکول ها طراحی شده است. فولیکول ها اندام های کوچکی در پوست هستند که موهای بدن را تولید می کنند. هنگامی که فولیکول و پیاز مو آسیب می بینند، رشد مو برای همیشه متوقف می شود.

لیزر باعث آسیب انتخابی می شود. نکته مهم این است که گرمای لیزر باعث آسیب و از کار افتادن فولیکول ها می شود اما این آسیب کاملا انتخابی است. یعنی هیچ آسیبی به پوست و بافت های مجاور فولیکول به طور همزمان وجود ندارد. البته گاهی اوقات پوست با خطای اپراتور آسیب می بیند. این مشکلات را در قسمت عوارض لیزر موهای زائد بررسی کردیم.

لیزر موهای زائد را برای همیشه از بین می برد. این روش می تواند بین 70 تا 90 درصد موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد. بنابراین از نظر فنی می گوییم لیزر باعث کاهش دائمی موهای زائد می شود نه حذف دائمی موهای زائد. زیرا ما نمی توانیم 100% موهای زائد را در یک درمان حذف کنیم. اما 70 تا 90 درصد از کسانی که حذف شده اند دوباره رشد نخواهند کرد.

برنامه توسط

لیزر موهای زائد در هر نقطه از بدن قابل استفاده است. البته توصیه های لیزر بیشتری برای قسمت های خاصی از بدن وجود دارد. برای مثال لیزر بیکینی و دستگاه تناسلی و لیزر موهای زائد صورت در خانم ها بیشتر دیده می شود. برای آقایان، لیزر معمولاً روی موهای زیر بغل، لیزر روی چانه، موهای پشت و گردن انجام می شود. با این حال، روش لیزر به قدری انعطاف پذیر، سریع و موثر است که می توان کل بدن را در کمتر از یک ساعت در یک جلسه لیزر کرد.

مهم نیست که ناحیه تحت درمان چقدر محدود یا گسترده باشد (چه فقط پشت لب باشد یا کل بدن) تا به طور موثر موهای ناخواسته را از بین ببرید. شما فقط به یک درمان نیاز دارید. این دوره معمولاً شامل 4 تا 6 جلسه لیزر با فاصله تقریباً 6 هفته است.

لیزر موهای زائد بیکینی

از بین بردن موهای زائد از ناحیه بیکینی یک مشکل بزرگ است. اگر ناحیه را اصلاح می کنید، باید هر 3-4 روز یکبار این کار را انجام دهید، بسیار مراقب باشید که ناحیه حساس را تحریک نکنید، با جوش هایی که بعد از آن بیرون می آید و در نهایت با جوش های جدید مقابله کنید. موهای زائد خارش دار را تحمل کنید. همانطور که گفته شد، اگر برای اپیلاسیون اقدام کرده اید، باید بدانید که لحظات ناخوشایند درآوردن لباس در مقابل اپیلاتور را تجربه کرده اید و می دانید که گاهی اوقات اپیلاسیون ناحیه بیکینی می تواند بسیار دردناک باشد.

در عوض، لیزر موهای زائد یک راه حل بدون درد و دائمی برای از بین بردن موهای زائد بیکینی و ناحیه تناسلی است.

لیزر موهای زائد صورت

 ناحیه صورت یکی از قسمت های حساس بدن است که می توانیم با لیزر از شر موهای زائد خلاص شویم. البته موهای زیر ابرو را به دلیل خطر آسیب به چشم نمی توان لیزر کرد، اما موهای بین ابرو را می توان با لیزر با خیال راحت از بین برد. با توجه به اینکه اصلاح برای خانم ها توصیه نمی شود و اپیلاسیون می تواند ضخامت و تراکم موهای زائد را افزایش دهد، این لیزر مو بهترین گزینه برای شماست.


لیزر  مرکز لیزر مو خوب غرب تهران بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد صورت است، زیرا تیغ ها می توانند جای زخم های دائمی را روی صورت بگذارند و باید هر 3 تا 4 روز یکبار صورت خود را اصلاح کنید. موچین، اپیلاسیون و برداشتن مو با موچین می تواند با افزایش جریان خون در پوست، موهای زائد را افزایش دهد. بنابراین لیزر بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد به طور دائم و ایمن است.

لیزر زیر بغل

یکی از محبوب ترین کاربردهای لیزر، از بین بردن موهای زائد زیر بغل است. لیزر در این ناحیه بسیار سریع و آسان انجام می شود و کاملا موثر خواهد بود. برای از بین بردن موثر موهای زیر بغل، به حدود 5 جلسه در فواصل زمانی حدود 5 هفته نیاز دارید. پس از 5 جلسه، انتظار داریم تقریباً 90 تا 95 درصد موهای ناخواسته در این ناحیه به طور دائم از بین بروند.

لیزر زیر بغل برای اکثر مشتریان ما بدون درد انجام می شود. اما در صورت احساس درد می توانیم از بی حس کننده موضعی استفاده کنیم. معمولا اولین جلسه لیزر درمانی دردناکتر است و همانطور که گفتیم احساس خواهید کرد که یک کش به پوست شما برخورد می کند. در جلسات بعدی درد کمتری احساس خواهید کرد.

برای خانم هایی که تنبلی تخمدان دارند

موهای صورت یک مشکل بزرگ برای زنانی است که از کیست تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رنج می برند. موهای صورت در این بیماری پرپشت و فراوان می شوند. اپیلاسیون، موچین و بستن نیز راه حل های مناسبی نیستند زیرا باعث ضخیم شدن و رشد موهای اضافی می شوند. اگرچه لیزر موهای زائد برای زنان دارای تخمدان تنبل به اندازه سایر زنان موثر نیست، اما می تواند موهای صورت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مقدار نفوذ

اینکه لیزر چقدر موثر است بستگی به دستگاه مورد استفاده، رنگ پوست، ضخامت مو و تراکم موهای ناخواسته شما دارد. این موارد در جلسه اول بررسی می شود و از مناسب ترین دستگاه برای پوست خود و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای رفع موهای زائد مطلع خواهید شد. میزان کاهش مو به تعداد جلسات و دستگاه مورد استفاده بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر تعداد جلسات لیزر الکساندرایت از 3 به 4 جلسه افزایش یابد، می تواند تا 30 درصد موهای بیشتری را از بین ببرد.

لیزر موهای زائد تنها راه از بین بردن موهای زائد است. در صورت استفاده صحیح از لیزر، یعنی استفاده از تجهیزات و طرح درمانی مناسب، تاثیر دائمی و چشمگیری خواهد داشت. با این حال، لیزر نمی تواند تمام موهای زائد را از بین ببرد و 10 تا 40 درصد از موهای ناخواسته ممکن است پس از دوره درمان باقی بماند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 242
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 225
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 250
  • بازدید ماه : 11,536
  • بازدید سال : 43,641
  • بازدید کلی : 143,096