loading...

روزنامه آنلاین

طراحی غرفه نمایشگاهی فرصتی برای نمایش شرکت شماست. تاثیر ایجاد موقعیت شما در یک نمایشگاه تجاری در جذب تعداد زیادی از مشتریان عبوری بسیار مهم است. بنابراین، هنگام آماده شدن برای یک نمایشگاه تجاری، نباید

مدیر روزنامه بازدید : 96 یکشنبه 02 اردیبهشت 1403 زمان : 19:41 نظرات (0)


طراحی غرفه نمایشگاهی فرصتی برای نمایش شرکت شماست. تاثیر ایجاد موقعیت شما در یک نمایشگاه تجاری در جذب تعداد زیادی از مشتریان عبوری بسیار مهم است. بنابراین، هنگام آماده شدن برای یک نمایشگاه تجاری، نباید از طراحی غرفه غافل شد. نمایشگاه خود را حداقل پنج ماه قبل برنامه ریزی کنید. موضع خود را در نمایشگاه جلب کنید.

همه ما آن غرفه ای را در نمایشگاه های تجاری دیده ایم که از بقیه متمایز است. و توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه را به خود جلب کند. انجام این کار سخت نیست. می توانید غرفه ای طراحی کنید که جذاب باشد و بازدیدکنندگان را به وجد بیاورد. موقعیت های خسته کننده و ساده را به رقبای خود ارائه دهید. با این 12 نکته برتر برای طراحی غرفه نمایشگاهی خود غرفه خود را متمایز کنید.

طراحی غرفه نمایشگاهی چیست؟

طراحی و غرفه سازی نمایشگاهی به فرآیند ایجاد فضای نمایشگاهی جذاب و تبلیغاتی برای نمایش محصولات، خدمات یا ایده ها در نمایشگاه ها، کنفرانس ها و رویدادهای دیگر اشاره دارد. این فرآیند شامل مفهوم سازی، برنامه ریزی و ایجاد فضایی بصری، جذاب و کاربردی است که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده و ذهن آنها را درگیر می کند. این فرآیند شامل فعالیت‌های مختلفی از جمله برنامه‌ریزی فضا، طراحی گرافیک و تابلو، نورپردازی، برندسازی و انتخاب مبلمان و لوازم جانبی مناسب برای افزایش جذابیت کلی غرفه نمایشگاهی است. هدف اصلی از طراحی غرفه نمایشگاهی ایجاد یک تجربه منحصر به فرد و به یاد ماندنی برای بازدیدکنندگان است که به ارتقای برند و تولید سرنخ کمک می کند.

1- مکان، مکان، مکان

هیچکس جای خود را در گوشه سالن نمی خواهد. بیشتر بازدیدکنندگان نمایشگاه در راهروهای اصلی یا در مرکز نمایشگاه جمع می شوند. بنابراین به شما توصیه می کنیم غرفه خود را در یکی از این مکان ها انتخاب کنید. بهتر است در ردیف جلو حالت استال داشته باشید، البته فقط در صورت امکان و این همان چیزی است که شما می خواهید. مهمتر از همه، نمایشگاه را می توان به موضوعات مختلف تقسیم کرد. در این مورد، برخی از مناطق ممکن است با مفهوم شما مطابقت داشته باشد.

مثلاً مکان های مجزا برای جوامع سنتی و مدرن. اطمینان حاصل کنید که برند خود را به طور معتبر نمایندگی می کنید. همیشه باید محیط را با ایستگاه های مجاور خود در نظر بگیرید. یک تاکتیک هوشمندانه این است که خود را در کنار سایر افرادی قرار دهید که بازدیدکنندگان را جذب می کنند. همچنین باید از قرار دادن خود در مقابل رقیب مستقیم خود اجتناب کنید.

اگر می توانید، در آستانه نمایشگاه از مرکز نمایشگاه دیدن کنید تا طراحی و نورپردازی خود را با محل برگزاری هماهنگ کنید. اگر حق انتخاب دارید، همیشه در مسیر درست بازدیدکننده قرار بگیرید. زیرا اکثر مردم به طور خودکار به سمت راست می چرخند. اما حتی اگر مکان شما متفاوت باشد، باز هم می توانید روی استراتژی درست تمرکز کنید.

2- استفاده از مواد با کیفیت در طراحی استند باعث کیفیت بالا می شود

غرفه نمایشگاهی خود را به عنوان کارت ویزیت خود در نظر بگیرید. هر جنبه باید تصویر صحیح شرکت شما را منعکس کند. برای یک شرکت متوسط، راه حل ایده آل یک استند حرفه ای و متناسب با اندازه شرکت خواهد بود. خودتان غرفه را نسازید. این یک حرفه برای حرفه ای ها است. هنگام طراحی غرفه نمایشگاهی خود از مواد با کیفیت استفاده کنید. این یک ظاهر حرفه ای را تضمین می کند.

3- اندازه غرفه مهم است

وقتی صحبت از غرفه های نمایشگاهی می شود، اندازه واقعا مهم است. این بدان معنا نیست که بزرگتر همیشه بهتر است. غرفه نمایشگاهی بزرگ بدون مبلمانی که آن را پر کند خالی به نظر می رسد. اگر مکان خالی به نظر برسد، در نهایت بازدیدکنندگان به این نتیجه خواهند رسید که چیز دیگری برای دیدن وجود ندارد.

از طرف دیگر، اگر دامنه شما خیلی کوچک است، به نظر می رسد که پول کافی برای خرید فضای بزرگتر ندارید. اندازه غرفه شما باید مکمل کسب و کار شما باشد. بررسی کنید که رقبای شما چه می کنند. نیازی نیست موقعیت شما خیلی بزرگتر باشد. همچنین ایده خوبی نیست که میدان رقابت بسیار کوچکتری داشته باشید. حتی اگر یک طاقچه کوچکتر انتخاب کنید، نکات و ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کند از رقبا متمایز شوید. زیرا در نهایت، اندازه همه چیز نیست.

4- در طراحی غرفه خود از دستورات مشتری پیروی کنید

هنگام برنامه ریزی مکان خود، خود را با اهداف نمایشگاه خود هماهنگ کنید. مفهوم غرفه شما باید بر اساس آنچه برای نمایشگاه در ذهن دارید باشد. ناگفته نماند که تمرکز اصلی غرفه شما باید ارائه محصولات جدید باشد. اگر بیشتر به تبلیغ تصویر تجاری شرکت خود در نمایشگاه علاقه دارید، فضاهای باز مانند بار یا قسمت نشیمن را در نظر بگیرید. همیشه یک قانون وجود دارد. مکان شما باید دعوت کننده باشد و مشتریان باید احساس خوشایندی داشته باشند.

هنگام طراحی داخلی غرفه خود، مشتریان خود را جلو و در مرکز قرار دهید. فضاهای زنده را برای تظاهرات و ارائه محصولات از مناطق آرام برای بحث و گفتگو جدا کنید. وقتی افراد زیادی در اطراف شما صحبت می کنند، نمی توانید یک گفتگوی مهم با مشتری داشته باشید. بنابراین، در صورت لزوم باید یک فضای مشاوره، فضای آشپزخانه یا فضای ذخیره سازی اضافی ترتیب دهید. از ویژگی های موجود مانند دیوارهای نمایشگر و پیشخوان برای تقسیم فضا استفاده کنید.

5- محصولات و شعار خود را برجسته کنید

غرفه به خوبی طراحی شده است و توجه را به تمام جنبه های محل جلب می کند. اولین نفر باشید، متمایز شوید و از بین مردم متمایز شوید. نمایشگاه شما باید توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه تجاری را به خود جلب کند. در یک نگاه، بازدیدکنندگان متوجه خواهند شد که هنر شما در مورد چیست. بنابراین، محصولات و خدمات بلافاصله ظاهر می شوند. کلمات یا محصولات خود را با ارائه خود مخلوط کنید. همیشه به یاد داشته باشید که مخاطبان شما چه کسانی هستند.

طراحی را با شرکت خود مطابقت دهید و مطمئن شوید که غرفه هویت شرکت شما را منعکس می کند. بنابراین، مطمئن شوید که رنگ ها و لوگوی کسب و کار در کانون توجه قرار دارند. مطمئن شوید که فضای شما منحصر به فرد است تا فورا قابل تشخیص باشد. شعار یا محصول شما باید همیشه مهمتر از نام شرکت در طراحی شما باشد.

6- از رنگ های مناسب در طراحی گیاهان استفاده کنید

با استفاده از رنگ های متمایز شرکت در طراحی، سایت شما چشم نواز است و به بازدیدکنندگان نمایشگاه اجازه می دهد تا بلافاصله شرکت شما را بشناسند. به جای جلب توجه با استفاده از رنگ های مختلف، شعارهای هوشمندانه و پیام شرکت خود را در کسب و کار اصلی خود ادغام کنید.

۷- با دیوارهای نمایشگاهی فضا ایجاد کنید

شما می توانید با استفاده از عناصر مختلف در یک فضا فضا ایجاد کنید. دیوارها و پیشخوان های نمایشگاهی ساختار اصلی غرفه نمایشگاهی شما را تشکیل می دهند و با استفاده از ویژگی های کاربردی آن به عنوان بخشی، دید بیننده را از نظر فضایی گسترش می دهند. با چاپ و نصب کاغذ دیواری می توانید دیوارها و پیشخوان های نمایشگاهی را به صورت جداگانه طراحی کنید و اهداف تبلیغاتی مناسب نمایشگاه را در نظر داشته باشید.

8- بازدیدکنندگان خود را با نورپردازی مناسب خیره کنید

برای داشتن یک غرفه استثنایی از نورپردازی غافل نشوید. نور را با هدف غرفه خود تطبیق دهید. اگر می خواهید چیزی را به رخ بکشید، یک منبع نور روشن و طبیعی بهترین کار را دارد. بازدیدکنندگان خود را با نور کور نکنید! استفاده از نور ملایم را برای مناطق نشیمن در نظر بگیرید. برای اطمینان از خوانایی اسناد از نور روشن برای مشاوره استفاده کنید. تابلوهای روشن فضای دلپذیری ایجاد می کنند و نمایش واضحی از لوگو یا پیام شرکت شما ارائه می دهند.

9- برای طراحی غرفه خود از فناوری اجتماعی استفاده کنید

از فناوری برای اطلاع رسانی و سرگرم کردن بازدیدکنندگان استفاده کنید. بسته به صفحه نمایش ممکن است بخواهید یک طرح تعاملی برای صفحه نمایش خود انتخاب کنید. با اجازه دادن به بازدیدکنندگان، امکان شکایت و دریافت اطلاعات بیشتر در صورت نیاز را اضافه کنید. در صورت وجود عناصر تعاملی، بازدیدکنندگان مدت بیشتری در غرفه شما خواهند ماند. با این حال، از شلوغ شدن غرفه خود با عناصر تعاملی خودداری کنید.

10- با تزیینات تزیین کنید

هنگام برنامه ریزی غرفه نمایشگاهی خود؛ تزئینات را فراموش نکنید! تاثیر یک گلدان بزرگ پر از گل های معطر را نمی توان دست کم گرفت. جلب توجه؛ از بنرها و لوازم جانبی استفاده کنید که با طراحی کلی شما مطابقت دارند. علاوه بر این، پرچم ها برای شما بیشتر قابل مشاهده است. ارائه طرحی یکپارچه؛ تزئین دیوارها و نمایشگرها را در نظر بگیرید.

11- خیال بازدیدکنندگان نمایشگاه را راحت کنید

هنگام برنامه ریزی غرفه نمایشگاهی، کف را در نظر بگیرید. فرشی را انتخاب کنید که با طرح کلی مغازه مطابقت داشته باشد. بازدیدکنندگان در سالن نمایشگاه زیاد راه می رفتند و می ایستادند، خیلی دوست داشتند روی فرش ضخیم زیر پای خود حرکت کنند. ایجاد احساس راحتی در بازدیدکنندگان نمایشگاه، آنها را تشویق می کند که مدت بیشتری در غرفه شما بمانند.

12- از پلان غرفه نمایشگاهی خود استفاده مجدد کنید

طراحی غرفه شما تا حد زیادی به اهداف نمایشگاه بستگی دارد. بنابراین، هنگامی که از طرح خود برای نمایشگاه های آینده استفاده می کنید، باید بررسی کنید که طرح اهداف مورد نظر خود را برآورده می کند. مهم است که طراحی خود را بهبود بخشید. به سادگی با سازنده آخرین کابین خود تماس بگیرید تا یک طراحی جدید را شروع کنید یا تنظیمات فردی را انجام دهید. هنگام طراحی غرفه خود به حرفه ای ها اعتماد کنید. اگر عناصر طراحی دارید که توسط متخصصان ایجاد شده است، پتانسیل بیشتری برای استفاده مجدد در نمایشگاه ها وجود دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 250
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 97
  • باردید دیروز : 266
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 956
  • بازدید ماه : 5,085
  • بازدید سال : 49,054
  • بازدید کلی : 148,509