loading...

روزنامه آنلاین

جزیره رویایی کیش علاوه بر آثار باشکوه و مراکز خرید متعدد، سوغاتی های جذابی نیز دارد که توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب می کند. این محصولات که با نام سوغاتی کیس شناخته می شوند، در انواع خوراکی، پو

مدیر روزنامه بازدید : 36 پنجشنبه 02 فروردین 1403 زمان : 23:23 نظرات (0)


جزیره رویایی کیش علاوه بر آثار باشکوه و مراکز خرید متعدد، سوغاتی های جذابی نیز دارد که توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب می کند. این محصولات که با نام سوغاتی کیس شناخته می شوند، در انواع خوراکی، پوشاک، زیور آلات و ... با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. در این مطلب بهترین سوغاتی های کیس را نیز معرفی می کنیم، اگر به دنبال پاسخ "سوغاتی کیس چه بخریم" با ورود به این جزیره بی نظیر هستید. در این مقاله بیشتر از این ادامه ندهید، ما به شما می گوییم که چگونه با مراکز خرید این جزیره و سوغات و صنایع دستی کیش آشنا شوید تا بتوانید راحت ترین خرید را در سفر خود تجربه کنید و از اطلاعات مفیدی بهره مند شوید. با سایت گردشی تاپ همراه باشید.

هدایای مخفی کیش، خرما!

برخی از مردم فکر می کنند که هدیه باید گران قیمت و منحصر به فرد باشد. اگر اصیل ترین محصولات را در مقصد سفر خود خریداری می کنید، این یکی از بهترین گزینه ها شناخته شده است. بنابراین خرید خرما از کیش که طرفداران زیادی دارد توصیه می شود. انجامش نده این محصول که به عنوان یکی از پرطرفدارترین سوغاتی های کیش شناخته می شود دارای انواع خشک و معمولی و طیف وسیعی از محصولات می باشد. به عنوان مثال، می توانید چیپس خرما، آب میوه یا بسته های معمولی خرما را به عنوان سوغاتی بخرید. همچنین بد نیست بدانید خرما نسبت به سایر سوغاتی های جزیره کیش ارزان تر و رایج تر است. این به دلیل موقعیت جغرافیایی جزیره و هوای گرم است. علاوه بر خرید این محصول می توانید زیر درختان بلند نخل استراحت کنید و عکس های یادگاری زیبایی بگیرید.

خوشمزه ترین سوغاتی گل با طعم شکلاتی!

اگر به شکلات های رنگارنگ، خارجی و کمیاب علاقه دارید، می توانید انواع مختلفی را در فروشگاه های کیش پیدا کنید. همچنین می توانید قهوه و فرآورده های آن را با کیفیت بالا خریداری کنید و غذاهای خوب را به شهر خود ببرید. شاید برای شهروندان این جزیره شکلات و قهوه چیز مهم کیش نباشد و تنها به خرما، صنایع دستی و ماهی بسنده کنند. اما معروف است چون مغازه های لوکس کیش محصولات زیادی از کشورهای مختلف وارد می کنند، این جزیره غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد. به این ترتیب می توانید شکلات، قهوه و حتی آب نبات کیش خاص را به لیست هدیه کیش خود اضافه کنید.

ماهی و میگو، بهترین خاطرات کیشی

سفر به کیش بدون رفتن به بازار ماهی غیر ممکن است! بدون شک خرید ماهی و چشیدن طعم بی نظیر غذاهای دریایی کیش لذت بخش ترین قسمت سفر شما خواهد بود. این ماهی های تازه شامل انواع مختلفی مانند شیر ماهی، نیزه ماهی، ماهی قرمز، ماهی باس، ساردین و غیره است. به غیر از ماهی که به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های کیش شناخته می شود، می توانید میگو نیز خریداری کنید. زیرا این جزیره انواع مختلف (10 گونه) میگو دارد که طرفداران خاص خود را دارند. به عنوان مثال شاه میگو یکی از کمیاب ترین موجودات دریایی در بازارهای ایران است و در همه شهرها یافت نمی شود.

معروف ترین بنای تاریخی جزیره کیش

"مشهورترین بنای تاریخی کیش چیست؟" در پاسخ به سوال خیلی ها که می گویند. باید بگوییم که خرید حنا در کیش یکی از پرطرفدارترین هاست. این هدایا علاوه بر محصولات کیش را می توان سوغات جنوب کشور دانست و ریشه جشن حنابندا نیز به همین مناطق برمی گردد. بنابراین توصیه می کنیم در کنار خرید این سوغات ارزشمند با خواص درمانی، سعی کنید تصویر زیبای آن را روی دستان خود بکشید. همچنین برخی از گردشگران در تور کیش، عطرهای فراوان و ادویه های زیبای جنوبی که در شهرهای دیگر ایران یافت نمی شود؛ کیش به عنوان سوغات خریداری می شود. علاوه بر این موارد خرید عسل طبیعی کیش مرغوب نیز توصیه می شود.

ماندگارترین سوغاتی از محصولات کیش.

بازدید از صنایع دستی کیش یکی از خاطره انگیزترین قسمت های سفر شما خواهد بود. زیرا این جزیره صنایع دستی بسیار ارزشمند و زیبایی دارد که می توانید آن ها را در کیش به عنوان سوغات بخرید و با خود به شهر خود ببرید. از جمله این صنایع می‌توان به قالی‌های سوزن‌کوبی، کوزه‌های سفالی و سفالی، سبدهای حصیری و پارچه‌های گلابتون، پولک دوزی و مانند آن اشاره کرد. این یادگاری های کیش یک سوغات ارزشمند برای علاقه مندان به هنر، دکوراسیون و صنایع دستی است. شما همچنین می توانید صدف ها یا گوش ماهی های تزئینی و مصنوعی را پیدا کنید که در سراسر جزیره فروخته می شوند. خرید البته به گفته اکثر بومیان کیش، صدف جزو سوغاتی های اصلی کیش نیست، اما هدایا و سوغاتی محبوب مسافران است.

لباس کیش با خاص ترین لباس!

کمتر کسی می داند که کیشی یکی از بهترین مقاصد برای خرید عمده یا حتی سفارشی است. زیرا بسیاری از کالاهای وارداتی را در مراکز خرید خود به فروش می رساند و انتخاب زیادی را ارائه می دهد. علاوه بر این، در ماه های خاصی از سال، مراکز خرید کیش تخفیف های بسیار خوبی ارائه می دهند و مسافران زیادی را به این جزیره می کشاند. با توجه به محبوبیتی که دارد، توصیه می کنیم برای اطلاعات بسیار مفید، صفحه "بهترین زمان برای سفر به کیش" را مطالعه کنید. یکی دیگر از خوبی های سوغاتی کیش خرید پیراهن های بلند و رنگارنگ زنانه است که بسیار جذاب هستند و طرفداران زیادی دارند. بنابراین می تواند گزینه مناسبی در لیست سوغاتی های جزیره کیش باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 250
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 266
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 955
  • بازدید ماه : 5,084
  • بازدید سال : 49,053
  • بازدید کلی : 148,508