loading...

روزنامه آنلاین

کتاب های صوتی امروزه به یکی از رایج ترین فناوری ها تبدیل شده اند و تقریباً برای همه ما آشنا هستند، خواه قبلاً از آنها استفاده کرده باشیم یا نه. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهند درس بخوانند

مدیر روزنامه بازدید : 893 دوشنبه 02 مرداد 1402 زمان : 17:01 نظرات (0)


کتاب های صوتی امروزه به یکی از رایج ترین فناوری ها تبدیل شده اند و تقریباً برای همه ما آشنا هستند، خواه قبلاً از آنها استفاده کرده باشیم یا نه. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهند درس بخوانند اما زندگی پرتنش اجازه نمی دهد؟ اگر به اطراف نگاه کنید، تبلیغات بی شماری در مورد اهمیت مطالعه خواهید دید. و البته خواندن کتاب یک ضرورت است. همه ما می دانیم که تغذیه روح با مطالعه چقدر مهم است، اما با زمان محدود چه کنیم؟

این روزها کتاب های صوتی راه حلی عالی هستند. روزهایی که می‌خواهید تعریف خود را از موفقیت بسازید، اما نمی‌دانید چگونه، و نیاز به خواندن کتاب‌های توسعه شخصی زیادی دارید. کتاب های صوتی چگونه محبوب شدند؟ در این ریز مقاله به این موضوع می پردازیم و اینکه چرا باید به کتاب های صوتی گوش دهیم. به ما بسپارید:

کاوش لذت بخش فراتر از زمان و مکان

رانندگی می کنی خانه را تمیز می کنی؟ چشمات درد میکنه؟ حالت خوبه. کتاب های صوتی همیشه در دسترس هستند. شاید مهم ترین دلیل محبوبیت کتاب های صوتی این باشد که به راحتی برای مرجع در دسترس هستند. به خصوص در زندگی امروزی که مجبوریم زمان زیادی را در ترافیک شهری بگذرانیم، گوش دادن به کتاب های خودسازی می تواند یک عادت مفید باشد. دارن هاردی در کتاب «اثر مرکب» می‌گوید که همیشه در حین رانندگی به کتاب‌های صوتی گوش می‌داد و در چهار ترم مطالب جدیدی را یاد می‌گرفت که زندگی‌اش را تاکنون موفق کرده است. به عنوان یک عادت مفید، گوش دادن به کتاب می تواند به طور مستقیم بر بهره وری شما در زندگی تأثیر بگذارد.

حرف بزن تا شنیده شود!

خواندن کتاب‌های نوشته شده لذت بزرگی است، اما معمولاً در چنین کتاب‌هایی نحوه صحیح تلفظ کلمات را نمی‌فهمید، به خصوص اگر اصطلاحی باشد. گوش دادن به یک کتاب صوتی می تواند بهره وری صحبت کردن شما را افزایش دهد. همانطور که راوی کتاب را می خواند، علاوه بر تلفظ، متوجه خواهید شد که کجا باید مکث یا تمرکز کنید. زهرا شیراحمدی .  در نهایت کلمات جدید زیادی یاد می گیرید و این عادت شما را به سخنران بهتری تبدیل می کند. یکی از مهمترین ویژگی هایی که برای رسیدن به اهداف خود به آن نیاز دارید، مهارت های ارتباطی است.

آیا تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که اگر خوب گوش کنید، رازهای موفقیت را خواهید آموخت؟ کتاب های صوتی مهارت های گوش دادن، تجزیه و تحلیل و تفکر انتقادی را تقویت می کنند. چرا؟ با گوش دادن به محتوای کتاب، یاد می گیرید که همزمان با گوش دادن، مطالب را نیز درک کنید و این درک همزمان به موفقیت در زندگی زناشویی، کسب و کار و تحصیل کمک می کند.

به هدیه کتاب صوتی توجه کنید

آیا شما دانش آموز هستید و نمی توانید در مدرسه درس بخوانید؟ آیا شما یک رهبر هستید و نمی توانید در یک جلسه روی موضوع تمرکز کنید؟ مهم نیست در چه سن یا فصلی هستید، کتاب صوتی به شما کمک می کند تا در هر زمانی تمرکز کنید.

آمار نشان می دهد که این گونه کتاب های صوتی در بهبود دقت و تمرکز تا 52 درصد موثر خواهند بود. چگونه؟ وقتی در حال گوش دادن هستید، ذهن شما در تلاش است تا بفهمد گوینده چه می گوید در حالی که شما در حال انجام کاری هستید که انجام می دهید. چنین تلاش ذهنی در آینده ای نزدیک قدرت تمرکز شما را افزایش می دهد.

بهبود عملکرد حافظه

اگر از آن دسته افرادی هستید که مطالب زیادی را فراموش می کنید، شگفتی های کتاب های صوتی را نادیده نگیرید. گوش دادن به کتاب 20 درصد ذهن را بازده بیشتری می کند. هنگام گوش دادن به یک فایل صوتی لازم است نام شخصیت ها، ویژگی ها، نام مکان ها و ... را به خاطر بسپارید تا متوجه شوید داستان در کتاب از چه قرار است. در نتیجه پس از مدت کوتاهی فعالیت مغز افزایش یافته و حافظه به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

زندگی را بهتر درک کنید

ما برای یادگیری و بهبود کیفیت زندگی خود کتاب می خوانیم. کتاب صوتی علاوه بر افزایش کیفیت زندگی، به شما در درک دیدگاه های مختلف کمک می کند. در واقع، گوش دادن به یک کتاب، درک شما را تا 76 درصد بهبود می بخشد. چگونه؟ وقتی به مطالب گوش می دهید، ذهن سعی می کند حدس بزند که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد! به همین دلیل قدرت تحلیل افزایش می یابد.

یادگیری با گوش دادن

وقتی راوی داستان می گوید، شما قدرت تجربه داستان را با احساسات واقعی به دست می آورید. شیوه گفتار راوی کتاب باعث می شود تصویر واضحی از موقعیت و شخصیت ها در ذهن خود ایجاد کنید. در نتیجه درک عاطفی شما افزایش می یابد. تصور کنید راوی وقتی به قسمت هیجان انگیز داستان می رسد با هیجان داستان را تعریف می کند. چنین نگاهی هیجان شما را افزایش می دهد. با گوش دادن به صدای راوی، احساسات مختلفی مانند غم، عصبانیت، شادی و غیره را تجربه خواهید کرد.

برای دقایقی آرامش را تجربه کنید

هر کسی که دوست دارد مطالعه کند می داند که کتاب ها انسان ها را به دنیای دیگری می برند. خواندن کتاب شما را به سفری نامحدود می برد. اگر قبل از خواب به یک کتاب آرامش بخش گوش دهید، با آرامشی باورنکردنی به خواب خواهید رفت.
  
خوب! این دفتر تمام شد، داستان می ماند و اغراق نیست اگر بگوییم کتاب هدیه ای ارزشمند و قابل تحسین است. مشاهده متن کامل: https://shirahmadi.ir/market/order-production-of-audiobook/ ماهیت صوتی کتاب بسیاری از محدودیت ها را برطرف می کند. اگر هرگز این فرصت را نداشته اید که با یک کتاب صوتی زندگی کنید، اکنون زمان آن رسیده است که امتحان کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 264
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 156
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 71
  • بازدید سال : 72,658
  • بازدید کلی : 172,113