loading...

روزنامه آنلاین

اگر به بسیاری از مکان های شهری یا صنعتی دقت کنید، قطعاً مخازنی را خواهید دید که بر روی ارتفاعات و پایه ها قرار گرفته اند. این برج های ذخیره آب با نام های مخازن آب هوا، منبع آب هوایی یا تانکر آب ه

مدیر روزنامه بازدید : 4 سه شنبه 29 خرداد 1403 زمان : 8:46 نظرات (0)


اگر به بسیاری از مکان های شهری یا صنعتی دقت کنید، قطعاً مخازنی را خواهید دید که بر روی ارتفاعات و پایه ها قرار گرفته اند. این برج های ذخیره آب با نام های مخازن آب هوا، منبع آب هوایی یا تانکر آب هوا شناخته می شوند.

در این مقاله به نحوه عملکرد این برج های ذخیره آب می پردازیم، توضیح می دهیم که چرا این مخازن آب در چنین ارتفاعی قرار می گیرند، سپس انواع مخازن آب هوا را از نظر جنس و ظاهر و در نهایت راهکارهایی برای آب ارائه می کنیم. تعویض و تهیه کولرهای فلزی آسیب دیده که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. با خواندن این مقاله، دفعه بعد که به مخزن کولر گازی نزدیک می شوید، دقیقاً می دانید که چگونه کار می کند.

در گذشته که مشکل کمبود آب و رشد جمعیت تا حد زیادی نادیده گرفته می شد، این برج های آبی نقش مهمی در تامین آب شهرها و شهرک های تولیدی داشتند و البته امروزه نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

امروزه این مخازن آب که بیشتر فلزی هستند و شکل و شمایل مشابهی دارند، تقریباً در همه جا دیده می شوند، به خصوص اگر در مناطق پرجمعیت زندگی می کنید. در این مقاله آبان شیمی پالایش به توضیح مخازن هوا می پردازیم.

امروزه به دلیل توسعه شهری و افت فشار آب، مخازن آب هوا به تنهایی جوابگو نیست و همچنین بسیاری از ساختمان ها و واحدهای صنعتی نیازمند نصب مخزن آب مجزا هستند.

نحوه کار مخازن آب هوا

عملکرد مخزن هوا بسیار ساده است. اگرچه این برج ها از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند، اما همه آنها عملکرد مشترکی دارند.

برج ذخیره آب در واقع یک منبع بلند و بزرگ آب است. برخی از آنها بیش از 50 متر از زمین فاصله دارند. دلیل این ارتفاع، اطمینان از فشار آب است. هر فوت ارتفاع می تواند 0.43 psl (پوند بر متر مربع) فشار ایجاد کند. آب شهر حدود 20-30 صفحه است. فشار آب منبع هوا باید به اندازه کافی بالا باشد تا آب کل خانه و مناطق اطراف را تامین کند. بنابراین این مخازن آب معمولاً برای اطمینان از فشار آب مورد نیاز بالا ساخته می شوند.

در مناطقی که دارای تپه های بلند هستند، می توان این برج ها را با یک مخزن آب ساده که بر روی تپه ای مرتفع قرار دارد جایگزین کرد.

به طور معمول، این مخازن می تواند بسیار بزرگ باشد و نیاز آبی یک شهر را پوشش دهد یا کوچک باشد و بتواند آب مورد نیاز چندین واحد مسکونی، کارگاه یا کارخانه را تامین کند.

اگر فشار آب قطع شود، برج ذخیره آب باید حداقل یک روز کامل بتواند فشار آب را تامین کند. یکی از مزیت های مهم برج ذخیره آب این است که به جای دریافت فشار آب در زمان پیک استفاده، فشار متوسط ​​را تامین می کند و این باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود.

انواع مخازن هوا-آب

این مخازن به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شوند: مخازن هوای فلزی، مخازن هوای بتنی، مخازن هوای پلاستیکی و مخازن هوای چوبی. نوع سوم یعنی تانک های پلی اخیرا مورد استفاده قرار گرفته و به نظر می رسد فضای بیشتری را اشغال می کند. قیمت مخزن آب هوا با توجه به مواد اولیه مورد استفاده و طراحی آن تعیین می شود.

برج های آبی را می توان در اشکال و اندازه های مختلف دید. در ساختمان های بلند گاهی با مشکل افت فشار آب مواجه می شویم، زیرا ارتفاع این ساختمان ها بیشتر از آن است که مخازن بتوانند فشار آب را تامین کنند، بنابراین تمامی ساختمان های بلند دارای مخزن آب یا برج آبرسانی مخصوص هستند. . دارد.

مخزن آب فلزی فرسوده را با مخزن آب هوای پلی اتیلن تعویض کنید

با توجه به اینکه بیشتر تانکرهای هوایی فلزی هستند، پس از مدتی دچار فرسودگی می شوند. به همین دلیل به دلیل تعمیرات مکرر این مخازن مشکلاتی برای صاحبان مخازن به وجود می آید. همچنین کیفیت آب ذخیره شده در این مخازن فلزی پس از مدتی بدتر می شود و حتی اگر مخزن هوا بزرگ نباشد بوی و طعم آب نیز تغییر می کند.

برای حل این مشکل، اخیراً افراد زیادی به فکر تعویض مخزن فلزی هوا-آب با مخزن هوا-آب پلی اتیلن افتاده اند. در واقع به جای مخزن فلزی، مخزن پلی اتیلن روی پایه قرار می گیرد. این بدان معناست که دیگر نگران زنگ زدگی، شرایط غیربهداشتی و تغییر طعم آب نباشید.

منبع هوا چگونه آب مورد نیاز را تامین می کند؟

تصور کنید مصرف آب هر ایستگاه پمپاژ حدود 500 لیتر آب در دقیقه است (یعنی 720000 لیتر آب در روز)، اما در طول روز مصرف آب می تواند از 500 لیتر آب در دقیقه بیشتر شود. به عنوان مثال، در ساعت مشخصی از صبح که مردم آماده رفتن به محل کار می شوند، مصرف آب می تواند از 2000 گالن در دقیقه فراتر رود. این مقدار با مصرف آب 500 گالن در دقیقه فاصله زیادی دارد. اما در عین حال می توان فشار آب در برج ذخیره آب را کنترل کرد و در همان 500 گالن در دقیقه ثابت نگه داشت و به این ترتیب در زمان قطع آب، فشار آب را در زمان پیک کنترل کرد. و تنظیم کرد. ساعت تقاضا در تانکر آب

در شب که تقاضا برای آب کاهش می یابد، منبع آب بالا می تواند کمبود آب در آبنما را جبران کرده و دوباره آن را پر کند. در بسیاری از شهرها، آب آشامیدنی از چاه‌ها، رودخانه‌ها یا منابع آبی به‌ویژه دریاچه‌ها تامین می‌شود و در طی عملیات برای حذف رسوبات از طریق فیلتراسیون یا رسوب‌گذاری و باکتری‌ها از طریق کلر، ازن یا اشعه ماوراء بنفش تصفیه می‌شود.

بنابراین آب به دست آمده تمیز و عاری از هرگونه آلودگی است. این آب تمیز با فشار بالا از طریق لوله های رایزر وارد پمپ های اصلی سیستم آب شهر می شود. برج ذخیره آب منبع فقط به این پمپ های اصلی متصل می شود. اگر این پمپ ها بیش از مقدار مصرف آب تولید کنند، این آب جاری شده و در منبع برج آب ذخیره می شود تا زمانی که با افت فشار مواجه می شویم، مصرف آب توسط این منبع تامین شود.

برخی از ساختمان های بلند مانند برج امپراتوری در نیویورک با بیش از 30 برج کوچک ذخیره آب بر روی پشت بام خود دیده می شوند. یک واقعیت جالب در مورد برج های ذخیره آب در بسیاری از ایالت ها این است که آنها می توانند بر نرخ بیمه شما تأثیر بگذارند! در هنگام آتش سوزی، تقاضا برای آب به طور قابل توجهی افزایش می یابد و می تواند از حداکثر ظرفیت پمپ های آب فراتر رود. یک برج ذخیره فشار آب لازم را برای پمپ های آتش نشانی تضمین می کند، بنابراین نرخ بیمه آتش سوزی معمولاً در مناطقی که سیستم آب شهری دارای برج های ذخیره آب است کمتر است.

دفعه بعد که پیاده روی یا رانندگی می کنید، به خصوص در شهرهای کوچک، وجود مخازن هوا توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 263
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 285
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 1,231
  • بازدید ماه : 11,677
  • بازدید سال : 72,270
  • بازدید کلی : 171,725