loading...

روزنامه آنلاین

در گام اول به نکات مثبت گوشی گلکسی اس 4 اولترا و دلایل خرید این مدل پرچمدار  در ارتینگز می پردازیم. در این قسمت هفت دلیل برتر برای خرید این گوشی را لیست می کنیم.قابلیت های هوش مصنوعی قدرتمندشکی ن

مدیر روزنامه بازدید : 314 شنبه 14 بهمن 1402 زمان : 10:47 نظرات (0)


در گام اول به نکات مثبت گوشی گلکسی اس 4 اولترا و دلایل خرید این مدل پرچمدار  در ارتینگز می پردازیم. در این قسمت هفت دلیل برتر برای خرید این گوشی را لیست می کنیم.

قابلیت های هوش مصنوعی قدرتمند

شکی نیست که هوش مصنوعی در مرکز بازی سامسونگ برای گوشی های پرچمدار در سال 2024 بوده است. این شرکت در چند سال گذشته تلاش زیادی برای بهینه سازی قابلیت های هوش مصنوعی و ارائه قابلیت های منحصر به فرد مبتنی بر هوش مصنوعی انجام داده است. که نتایج آن در S24 Ultra قابل مشاهده است.

آنچه در مورد این قابلیت ها حائز اهمیت است این است که تمامی ویژگی های هوش مصنوعی سری S24 سامسونگ کاملا کاربردی هستند و صرفا ابزار تبلیغاتی برای جذب بیننده نیستند.

ویژگی Circle to Search که با همکاری گوگل توسعه یافته است، یکی از مهم ترین ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی در پرچمداران امسال سامسونگ است. این گوشی‌های پرچم‌دار به شما امکان می‌دهند با کشیدن یک دایره در اطراف هر برنامه، در گوگل جستجو کنید.

علاوه بر این، با کمک عملکرد ترجمه زنده در Galaxy S24 Ultra، می‌توانید به راحتی با هر کسی که به زبانی غیر از زبان شما صحبت می‌کند چت کنید و کلمات آنها را فوراً به زبان شما ترجمه کنید. در عوض، دستیار گپ گلکسی امسال به شما در هنگام ارسال پیامک یا پیام رسانی به دوستان یا مخاطبینتان کمک می کند و به شما در نوشتن متن کمک می کند.

علاوه بر این، برنامه Samsung Notes دارای عملکردهای کوچک و بزرگ بسیاری است که کارهایی مانند خلاصه کردن، قالب بندی و حتی نوشتن متن را انجام می دهد.

در کنار این ویژگی ها، سامسونگ از هوش مصنوعی در پردازش تصویر و ویدئو استفاده گسترده ای کرده است. هوش مصنوعی گلکسی اس 24 اولترا سرعت هر ویدیوی ضبط شده با این گوشی را کاهش می دهد و پیشنهادات بسیار مفیدی برای ویرایش و بهبود تصاویر ارائه می دهد.

علاوه بر این، هوش مصنوعی احتمالا جالب ترین کاربرد جدید این گوشی است که به کاربر امکان انتخاب سوژه های مختلف، جابجایی و حتی حذف آنها از یک تصویر را می دهد.

بسیاری از کاربران S24 Ultra ممکن است استفاده کمی از دستیار هوشمند Bixby سامسونگ داشته باشند. با این حال، افزودن قابلیت‌های شگفت‌انگیز هوش مصنوعی مطمئناً قابلیت استفاده از این دستیار هوشمند را با چندین مرحله هوشمند بهبود می‌بخشد. بنابراین احتمالا بسیاری از افرادی که پرچمدار 2024 سامسونگ را می خرند!

صفحه نمایش شفاف و روشن است

یکی دیگر از انگیزه های خرید گلکسی اس 24 اولترا، نمایشگر جدید آن است که بهتر از همیشه است. البته والپیپرهای سامسونگ همیشه جزو بهترین های بازار هستند.

اما اگر یک نقطه ضعف کوچک برای آنها وجود داشته باشد، این لبه های منحنی تصویر است که نگه داشتن دستگاه و تعامل بیش از حد با بیرون را دشوار می کند. کره ای ها این مشکل را با ارائه یک صفحه نمایش تخت 6.8 اینچی در S24 Ultra حل کردند.

البته صاف کردن صفحه نمایش تنها پیشرفت صفحه نمایش S24 Ultra نیست و سامسونگ با افزایش چشمگیر روشنایی پنل استفاده شده در آن، کار را برای سایر پرچمداران موجود در بازار بسیار سخت کرده است.

حداکثر روشنایی پنل S24 Ultra 2600 نیت است که در مقایسه با 1750 نیت S23 Ultra پیشرفت بزرگی است. نتیجه یک صفحه نمایش بسیار روشن در این گوشی است که حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز به راحتی قابل خواندن است.

استفاده از قدرتمندترین تراشه اندروید جهان

اگر نسخه استاندارد یا پریمیوم گلکسی اس 24 را خریداری کنید، بسته به اینکه در کجای جهان هستید، می توانید یک تراشه اسنپدراگون یا اگزینوس دریافت کنید.

در عین حال S24 Ultra این مشکل را ندارد. چرا که تمامی مدل های این گوشی در سراسر جهان به نسخه قدرتمندتری از بهترین تراشه فعلی دنیای گوشی های اندرویدی یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز خواهند شد.

این تراشه S24 Ultra را قدرتمندتر از حد انتظار می کند. در حال حاضر تست گسترده ای از ویژگی های فنی و گرافیکی این گوشی در حال انجام است که نتایج آن به زودی منتشر خواهد شد.

اما بنچمارک های منتشر شده از این گوشی نشان می دهد که این تراشه قدرتمندترین چیپست حال حاضر دنیای اندروید است و حتی می تواند رقیب جدیدترین تراشه اپل یعنی A17 Pro در بخش گرافیک باشد.

این چیپست علاوه بر قدرتمندتر بودن نسبت به قبل، عملکرد بهتری نیز خواهد داشت و باتری کمتری مصرف می کند. علاوه بر این، واحد پردازش عصبی این چیپست نسبت به چیپست قبلی بسیار بهبود یافته و دست سامسونگ را برای استفاده از هوش مصنوعی Galaxy AI بسیار بازتر گذاشته است.

شارژ باتری عالیه

علاوه بر تست های انجام شده بر روی عملکرد فنی و گرافیکی S24 Ultra، شارژ باتری این گوشی نیز تحت آزمایش های متعددی قرار می گیرد. با این حال، نتایج تست اولیه حاکی از آن است که این گوشی از ظرفیت شارژدهی بسیار خوبی در مقایسه با رقبای خود برخوردار است.

شایان ذکر است، در آزمایشی که وب سایت Tom's Guide انجام داد، این گوشی توانست با استفاده از اتصال به اینترنت به مدت 16 ساعت و 45 دقیقه و در عین حال فدای اینترنت شارژ شود و به سومین گوشی اندرویدی تبدیل شده توسط این وب سایت در 18 ماه تبدیل شود. گذشته تغییر خواهد کرد.

از سوی دیگر، دستگاه های بالای S24 Ultra، هر دو در درجه اول دستگاه های بازی بودند که برای شارژ طولانی مدت طراحی شده بودند.

سامسونگ به لطف نمایشگر نرخ تجدید تطبیقی ​​که در این گوشی بسیار خوب عمل می کند، نقش مهمی در عملکرد شارژ شگفت انگیز گلکسی اس 24 ایفا می کند. این گوشی قابلیت تنظیم هوشمند نرخ نوسازی صفحه نمایش را از 1 تا 120 هرتز دارد.

هنگام پخش محتوای ویدیویی سریع روی صفحه؛ نرخ تازه سازی به 120 هرتز افزایش می یابد. اگرچه این موضوع در روان بودن این محتوا بسیار تاثیرگذار است. این می تواند باعث تخلیه زودرس باتری شود. با این حال، برای بهینه سازی مصرف باتری هنگام نمایش محتوای ثابت مانند متن یا تصاویر، نرخ تازه سازی به طور هوشمند کاهش می یابد.

دوربین اصلی روشن

سال گذشته، دوربین گلکسی اس 23 اولترا عملکرد چشمگیری در ثبت تصاویر مختلف داشت. به همین دلیل، سامسونگ دلیلی برای ایجاد تغییر انقلابی در ماژول دوربین گلکسی اس 24 نداشت. مهم ترین تغییر در تصویر این گوشی استفاده از دوربین تله فوتو جدید 50 مگاپیکسلی در این گوشی است.

از طرفی افزایش زیاد سایز پیکسلی دوربین اصلی این گوشی به 200 مگاپیکسل پیشرفت دیگری نسبت به نسل قبل است. به گفته سامسونگ، سایز پیکسل دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید این گوشی ۶۰ درصد افزایش یافته است، یعنی این گوشی تصاویر واضحی را ثبت خواهد کرد.

افزایش اندازه پیکسل به دوربین اجازه می دهد نور بیشتری جذب کند و تصویر را روشن تر کند. تصویر بالا دوربین های گلکسی اس 24 اولترا، اس 23 اولترا و پیکسل 8 پرو را مقایسه می کند و دوربین روشن تر پرچمدار جدید سامسونگ را برجسته می کند.

البته تفاوت بین قابلیت های عکاسی S24 Ultra و S23 Ultra چندان زیاد نیست. با این حال، با کمی جزئیات می توان در تصاویر ثبت شده توسط S24 Ultra به روشنایی بیشتر ساختمان ها در پس زمینه و جدا شدن بیشتر انعکاس نور از سطح آب پی برد.

علاوه بر این، پس‌زمینه آبی که توسط S24 Ultra گرفته شده، رنگارنگ‌تر و با جزئیات بیشتر از S23 Ultra است. از سوی دیگر، همانطور که در این تصاویر مشاهده می شود، پیکسل 8 پرو حرف زیادی برای گفتن در مورد پرچمداران سامسونگ ندارد و تصاویری تاریک به ثبت می رساند.

به گفته اکثر منتقدان و کارشناسان، سال گذشته S23 Ultra بهترین دوربین را در بین گوشی های موجود در بازار ارائه کرد. بر اساس تست های انجام شده، به نظر می رسد S24 Ultra جانشین شایسته ای برای S23 Ultra باشد!

استحکام و مقاومت بالا

یکی دیگر از دلایلی که خرید گلکسی اس 24 اولترا را توجیه خواهد کرد، مقاومت و دوام بیشتر این گوشی است. مشابه رویکرد اپل به آیفون 15 پرو، سامسونگ تصمیم گرفت از تیتانیوم در ساخت قاب گلکسی اس 24 اولترا استفاده کند. البته نام اولین گوشی پرچمدار تیتانیومی موجود در بازار اپل خواهد بود. اما کاربران S24 Ultra اکنون دستگاهی قوی تر و بادوام تر خواهند داشت.

تلاش های سامسونگ برای بهبود دوام و مقاومت پرچمداران جدیدش به همین جا ختم نمی شود. این به این دلیل است که این گوشی اکنون دارای لایه محافظ Corning's Gorilla Armor است که سازنده ادعا می کند چهار برابر بیشتر از سایر فیلم های محافظ در برابر خش مقاوم است.

حاصل این تلاش سامسونگ دستگاهی است که در برابر ضربه، افتادن یا خط و خش مقاوم است. با این حال، اگر قصد خرید گلکسی اس 24 اولترا را دارید، توصیه می کنیم از قاب محافظ و صفحه نمایش محافظ استفاده کنید تا در صورت بروز تصادف ناخواسته، آسیب به گوشی به حداقل برسد.

پشتیبانی نرم افزاری هفت ساله

اتفاق بسیار جالبی که برای پرچمداران امسال سامسونگ افتاد پشتیبانی هفت ساله آنهاست که این گوشی ها را حتی از گوشی های پیکسل اپل و گوگل بالاتر می برد!

این شرکت یک بار پرچمداران سری گلکسی اس خود را با نوید چهار سال پشتیبانی نرم افزاری و پنج سال به روز رسانی امنیتی راه اندازی کرد. با این حال، این روند با سری Galaxy S24 به طور قابل توجهی بهبود یافته است. به طوری که کاربران این گوشی ها می توانند هفت نسخه بعدی اندروید را تجربه کنند و به مدت هفت سال آپدیت های امنیتی سامسونگ را دریافت کنند.

بنابراین با خرید گلکسی اس 24 تا سال 2030 پشتیبانی کامل نرم افزاری وجود خواهد داشت. اما چه کسی هفت سال است که از تلفن استفاده می کند؟

دلایل عدم خرید گلکسی اس 24 اولترا

علاوه بر ویژگی های بسیار خوبی که خرید پرچمدار 2024 سامسونگ را توجیه می کند، کاستی هایی نیز وجود دارد که باعث کاهش ارزش خرید این محصول شده و طرفداران را به جای ارتقاء منتظر عملکرد گلکسی اس 25 اولترا می کند. این دلایل را در زیر فهرست می کنیم.

قدرت بزرگنمایی یک لنز زوم باریکتر است.

بدون شک، مهم ترین ارتقای سخت افزاری گلکسی اس 24 اولترا نسبت به نسل قبلی مربوط به لنز تله فوتو است. در S24 Ultra، سامسونگ یکی از لنزهای 10 مگاپیکسلی S23 Ultra را با یک لنز 50 مگاپیکسلی جدید جایگزین کرده است که روی کاغذ باید زوم بهتری نسبت به قبل ارائه دهد.

این لنز جدید 50 مگاپیکسلی تنها قادر به ارائه زوم اپتیکال عملاً پنج برابر است. در حالی که سنسور 10 مگاپیکسلی استفاده شده در S23 Ultra زوم اپتیکال 10 برابری را ارائه می دهد.

در همین راستا، سامسونگ اشاره کرد که سنسور جدید 50 مگاپیکسلی نسبت به نسل قبلی پیشرفت چشمگیری داشته و همچنان قادر به ارائه زوم اپتیکال ده برابری است. این در دوربین جدید با برش تصاویر 50 مگاپیکسلی و تبدیل آنها به نمونه های 12 مگاپیکسلی امکان پذیر است.

به گفته سامسونگ، تحقیقات کارشناسان این شرکت نشان داده است که اکثر کاربران گوشی های پرچمدار Galaxy S24 Ultra تصاویر را با بزرگنمایی پنج برابر ثبت می کنند. به همین دلیل، مهندسان سامسونگ بیشتر تلاش خود را بر روی استفاده از سنسوری با قابلیت ثبت جزئیات بیشتر با وضوح بالاتر متمرکز کردند.

این جمله در نگاه اول منطقی به نظر می رسد. با این حال، آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد که گلکسی S23 در بخش زوم فوق اپتیکال عملکرد بهتری دارد. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، جزئیات ثبت شده توسط S24 Ultra نسبت به S23 Ultra در بخش زوم اپتیکال نرم تر و روشن تر است.

البته هنوز تست های زیادی برای انجام بخش های مختلف عملکرد دوربین S24 Ultra، به خصوص زوم اپتیکال وجود دارد. اما اکنون به نظر می رسد که لنز تله فوتو این گوشی با کمی پسرفت مواجه شده است.

عدم وجود ویژگی های جدید در قلم S Pen

سامسونگ پس از سه سال پیش که سری گلکسی نوت را متوقف کرد، قلم بسیار محبوب S Pen را به Galaxy S21 Ultra معرفی کرد. تنها تغییری که این قلم از آن زمان تا به حال دیده است این است که باریک‌تر است تا با گلکسی اس 22 اولترا مناسب باشد و سامسونگ هیچ ویژگی جدیدی به آن اضافه نکرده است.

این روند در Galaxy S24 Ultra ادامه دارد. زیرا S Pen سامسونگ این گوشی را زیاد تغییر نداده و به کاربران پرچمدار 2024 همان امکانات قبلی را داده است.

این مشکل بسیاری از افراد را آزار می دهد. از آنجایی که قلم S مهم ترین مزیت منحصر به فرد سری گلکسی اس سامسونگ نسبت به رقبا به خصوص آیفون است و سامسونگ با ارتقای آن و افزودن ویژگی های جدید می تواند با افزودن امکانات فوق العاده به آن ارزشی دوچندان بدهد.

به خصوص با توجه به اینکه Galaxy S24 با تمرکز بر هوش مصنوعی راه اندازی شده است، تجهیز قلم S به ویژگی های برجسته هوش مصنوعی مانند ادغام با Circle to Search و قابلیت ترجمه زنده می تواند آن را به محصولی راحت و جذاب تر از قبل تبدیل کند. .

قیمت بالاتر از قبل

زمانی که اپل قیمت آیفون 15 پرو مکس خود را 100 دلار افزایش داد، بسیاری از مردم بر این باور بودند که سامسونگ فرصت بسیار خوبی برای فروش پرچمدار بعدی خود با بازاریابی مناسب دارد.

سال‌ها قیمت پایه گران‌ترین مدل‌های آیفون کمتر از سری گلکسی اس اولترا بود و قیمت هر دو به سامسونگ اجازه می‌داد از ارزش فروش بالای گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کند!

با این حال، سامسونگ تصمیم گرفته است که قیمت پرچمدار پریمیوم خود گلکسی اس 24 اولترا را 100 دلار به 1300 دلار از قیمت پایه آن افزایش دهد و گرانترین گوشی سامسونگ تاشوی بازار را به ما بدهد. این مشکل فروش پرچمدار جدید را برای سامسونگ سخت کرده است. این مشکل زمانی قوی‌تر می‌شود که متوجه شویم تغییرات سخت‌افزاری در S24 Ultra در مقایسه با S23 Ultra زیاد نیست!

آیا باید گلکسی اس 24 اولترا بخرید یا نه؟ راهنمای خرید گلکسی اس ۲۴


ویژگی های مختلف گلکسی اس 24 اولترا هنوز در حال آزمایش و بررسی گسترده است. با این حال، نتایج بررسی های اولیه در این زمینه بسیار مثبت است. این گوشی صفحه نمایش روشن تری را به کاربران ارائه می دهد، عملکرد فنی بهتر؛ بهترین مصرف باتری و قابلیت های استثنایی و برجسته هوش مصنوعی را ارائه می دهد.

بنابراین، اگر قیمت اولیه 1300 دلار برای شما زیاد نیست، پس دلیلی برای نخریدن این گوشی وجود ندارد! همانطور که گفته شد، مهم ترین قابلیت گلکسی اس 24 اولترا در استفاده از هوش مصنوعی است. بنابراین، اگر به چنین قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی علاقه مند هستید، احتمالاً قیمت بالای این گوشی شما را آزار نخواهد داد!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 264
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 156
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 72,659
  • بازدید کلی : 172,114