loading...

روزنامه آنلاین

گازگرفتگی توسط ماشین اتفاق خوشایندی نیست. متأسفانه دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد. به همین دلیل بهتر است دلایل روشن نشدن خودروی خود را بدانید. هرچه بیشتر در مورد جنبه های فنی خودرو بدانید، رانند

مدیر روزنامه بازدید : 142 پنجشنبه 04 آبان 1402 زمان : 7:59 نظرات (0)


گازگرفتگی توسط ماشین اتفاق خوشایندی نیست. متأسفانه دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد. به همین دلیل بهتر است دلایل روشن نشدن خودروی خود را بدانید. هرچه بیشتر در مورد جنبه های فنی خودرو بدانید، رانندگی با آن راحت تر خواهد بود و در صورت بروز مشکلات مختلف، سردرگم کمتری خواهید داشت. در این مقاله دلایل روشن نشدن خودرو را به شما خواهیم گفت. این مشکل جدا از وضعیت کلی خودرو، در هنگام سربالایی نیز شما را آزار می دهد. باید بدانیم دلیل چیست و چه باید بکنیم. پس با مجله پارت نیوز همراه باشید.

چرا ماشین روشن نمی شود؟

گاز نگرفتن همان حالت ناخوشایند است که خودرو شتاب معمولی ندارد و هر چقدر پای خود را روی پدال فشار دهید هیچ اتفاقی نمی افتد و سرعت ماشین تغییر نمی کند. اگر از آن دسته رانندگانی هستید که با سرعت بالا رانندگی می کنید، به زودی متوجه خواهید شد که پس از فشردن پدال گاز مشکلاتی به وجود می آید و باید پیگیری های لازم را انجام دهید.

همانطور که قبلا ذکر شد، دلایل مختلفی وجود دارد که ماشین گاز نمی گیرد. دلایلی که ما می آوریم ممکن است این باشد که ماشین در جاده های معمولی و سربالایی ها تنفس نمی کند. بیایید هر کدام را جداگانه بررسی کنیم:

خرابی فیلتر هوا

دیسک و صفحه خراب شد

استپر موتور به درستی کار نمی کند

کمپرسور سیلندر مشکل داره

روغن موتور تمام شده یا بی کیفیت است

پمپ بنزین خودرو مشکل یا نقص دارد

چرا ماشین روشن نمی شود؟

گاز نگیرید همان حالت ناخوشایند است که خودرو شتاب معمولی را ندارد و هر چقدر هم پدال را فشار دهید هیچ اتفاقی نمی افتد و شتاب خودرو تغییر نمی کند. اگر از آن دسته رانندگانی هستید که عادت به رانندگی با سرعت بالا دارید، مدت کوتاهی پس از پا گذاشتن روی پدال گاز متوجه می شوید که مشکلی وجود دارد و باید پیگیری های لازم را انجام دهید.

همانطور که قبلا اشاره کردیم دلایل زیادی برای روشن نشدن خودرو وجود دارد. دلایلی که ذکر می کنیم ممکن است مواردی باشد که باعث می شود خودرو در جاده ها و تپه های معمولی نچسبد. بیایید هر کدام را جداگانه بررسی کنیم:

خرابی فیلتر هوا

خرابی دیسک و شیشه

عملکرد نادرست استپر موتور

کمپرسور سیلندر مشکل داره

روغن موتور تموم شده یا کیفیتش پایینه

پمپ بنزین ماشین مشکل داره

4. مشکل از برق کامپیوتر است

سیلندر کمپرسور مربوط به تسمه ها و یاتاقان های خودرو است و عملکرد صحیح این قطعات نیز می تواند امکان کارکرد صحیح موتور را فراهم کند. حالا اگر نقطه کمپرسور مشکل داشته باشد ماشین روشن نمی شود. بنابراین اهمیت بررسی عملکرد این قطعات را دست کم نگیرید.

5. فاقد روغن موتور یا بی کیفیت

توجه به انتخاب روغن موتور مناسب و تعویض آن بسیار مهم است. رانندگان حرفه ای به خوبی می دانند که اگر پس از طی مسافتی معین روغن موتور را تعویض نکنند دچار مشکل می شوند و یکی از آنها روشن نشدن خودرو است.

6. خودرو مشکل پمپ بنزین و خرابی دارد

اگر پمپ بنزین خراب باشد یا فیلتر بنزین تمیز نباشد ممکن است خودرو دچار مشکل بنزین شود. پمپ بنزین بخشی است که سوخت را به باک منتقل می کند. حالا اگر سوخت نتواند به طور کامل وارد موتور شود، گاز نمی رود.

دلیل گاز نگرفتن دستگاه اتوماتیک

برخی از مشکلات در خودروهای تزریق سوخت نیز می تواند باعث از بین رفتن بنزین خودرو شود. مثلا:

یونیت ECU مشکل داره

کثیفی در انژکتور ماشین

خطای سنسور گاز

سنسور دور موتور از کار افتاد

خرابی نقشه سنسور؛

خرابی سنسور هیدرولیک فرمان

خرابی پدال گاز و سنسور کلاچ

قطعه ECU مشکل دارد

ماشین انژکتوری دارای قطعه ای به نام ECU است. این قسمت می تواند رفتار سنسور دور موتور را کنترل کند. حال اگر این قسمت از خودرو مشکلی داشته باشد که نقش مهمی در تامین سوخت موتور داشته باشد، احتمال کار نکردن خودرو افزایش می یابد.

کثیفی در انژکتور خودرو

کثیفی در انژکتورها نیز می تواند از گاز گرفتن خودروی شما جلوگیری کند. برای تمیز کردن انژکتور با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید. تمیزی این قسمت ارتباط مستقیمی با مصرف سوخت خودروی شما دارد.

نوار سنسور گاز

خودروهای اتوماتیک و انژکتوری سنسورهای متفاوتی دارند. یکی از آنها سنسور گاز است. کاهش آن یکی از عوامل مهم گاز نگرفتن خودرو است. سنسور گاز روی شیر گاز قرار دارد و نزدیک به استپر است. اگر چنین سنسوری وجود نداشته باشد، تنظیم پاشش سوخت انژکتورها با مشکل مواجه خواهد شد. ECU سنسور گاز یا مهندس مسئول اطلاع رسانی به استاد خودرو در مورد موقعیت سوپاپ گاز است. خرابی این سنسور روی سرعت خودرو تاثیر می گذارد. اما چه عواملی می تواند بر خرابی این قطعه تاثیر بگذارد؟، بالا رفتن دور موتور در دورهای پایین، دیرکرد دور موتور و پایین ماندن دور موتور از علل خرابی سنسور گاز است.

خرابی سنسور دور موتور

سنسور دور موتور ECU را از دور موتور مطلع می کند. حال اگر این اخطار اشتباه انجام شود و یا مشکلی پیش بیاید مشکلات مربوط به عملکرد خودرو به وجود می آید که یکی از آنها نخوردن خودرو به گاز است.

نقص سنسور

سنسور MAP مانند سایر سنسورها به ECU متصل است و اطلاعاتی را در اختیار آن قرار می دهد اما چه اطلاعاتی؟ این سنسور ورودی هوا را به ECU اطلاع می دهد. در صورت خرابی سنسور MAP، کنترلی روی میزان باز و بسته شدن دریچه هوا وجود نخواهد داشت و گاز گرفتن خودرو مختل می شود.

خرابی پدال گاز و سنسور کلاچ

بدیهی است که سنسور پدال گاز تاثیر زیادی در عملکرد خودرو دارد. خرابی پدال گاز و سنسور کلاچ نیز می تواند باعث عدم شتاب خودرو شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 264
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 137
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 420
  • بازدید ماه : 420
  • بازدید سال : 73,007
  • بازدید کلی : 172,462