loading...

روزنامه آنلاین

سیر ترشی نوعی ترشی است که طرفداران زیادی دارد. سیر قهوه ای موجود در ترشی سیر ملایم و شیرین و معطر است. کیفیت سیر خانگی بسیار بالاتر از مدل کارخانه ای است و برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی و فشار خ

مدیر روزنامه بازدید : 2 یکشنبه 10 تیر 1403 زمان : 11:23 نظرات (0)


سیر ترشی نوعی ترشی است که طرفداران زیادی دارد. سیر قهوه ای موجود در ترشی سیر ملایم و شیرین و معطر است. کیفیت سیر خانگی بسیار بالاتر از مدل کارخانه ای است و برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی و فشار خون خوب عمل می کند اما در شرایطی که آن را در حد اعتدال مصرف کنند.

سیر ترشی صنعتی طعم کمی شور دارد و جوشاندن در سرکه سیر را قهوه‌ای می‌کند، اما ترکیبات سیر خانگی که به مرور تیره می‌شوند، طعم آن را شیرین‌تر و خاطره‌انگیزتر می‌کنند. اگرچه افزودن سرکه و نمک به هر علف هرز باعث کاهش خواص مواد می شود و در دراز مدت منجر به تولید مواد شیمیایی سمی مانند نیترات (مشکلات معده و کبد) می شود، اما اینطور نیست. اینجا سیر ترشی است.

از دیگر فواید سیر ترشی می توان به ویتامین C، پتاسیم، فسفر و آهن اشاره کرد. این ویتامین B به عملکرد صحیح روده ها کمک می کند. فسفر موجود در سیر ترشی نیز حافظه را بهبود می بخشد.

ترکیبات گوگرد موجود در سیر هنگام پختن گاز تولید می کند. این گاز وارد خون شده و باعث ایجاد بوی بد در دهان و دستگاه تنفسی فرد می شود. یکی از فواید سیر ترشی معطر این است که با وجود ترکیبات گوگردی، بوی سیر شدیدی در انسان ایجاد نمی کند. سیر خام پس از پوست کندن به مدت 30 دقیقه در معرض هوا قرار می گیرد تا خواص دارویی آن فعال شود. در سیر ترشی، خواص دارویی سیر به دلیل مراحل آماده سازی آزاد می شود.
 برای صادرات ترشی سیر مرواریدی به شرکت تولیدی بازرگانی یزدفودی مراجعه نمایید.

کدام نوع سیر ترشی خواص بیشتری دارد؟

سیر هر چه مواد معطر بیشتری داشته باشد تازه تر و خاص تر است اما سیر ترشی معطر خواصی مشابه سیر خام دارد. انواع مختلف سیر ترشی که از جوشاندن یا سرخ کردن سیر تهیه می شوند به دلیل اینکه در طی فرآوری مقدار زیادی از مواد مغذی و مواد معطر از بین می روند 40 تا 70 درصد از خواص خود را از دست می دهند.

گفته می شود استفاده از سیر ترشی برای چندین سال بیشتر برای بیماران قلبی عروقی مفید است، اما مطالعات علمی کامل و کاملی در این زمینه وجود ندارد. همانطور که مشخص است، سرکه و نمک اضافه شده به سیر ترشی به مرور زمان باعث کاهش خواص سیر و مقدار مواد مغذی موجود در مواد می شود و احتمالاً ماندگاری برخی از انواع ترشی ها را افزایش می دهد. ماده خطرناکی به نام نیترات خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد.

مهمترین ویژگی سیر ترشی

سیر ترشی یا سیر ترشی خواص و خواص ارزشمندی دارد. اما برای به دست آوردن خواص بی نظیر این ماده غذایی، رعایت اصل اعتدال در مصرف آن ضروری است. از مهم ترین ویژگی های سیر ترشی می توان به موارد زیر نیز اضافه کرد:

پاک کننده طبیعی مجاری صفراوی و سنگ کیسه صفرا

دفع سموم از کبد

خوردن سیر خونساز و تصفیه کننده خون است

سیر ترشی گرسنگی می آورد.

به هضم غذای سنگین کمک می کند و هضم را تسریع می کند

کلسترول خون را کاهش می دهد

خواص ضد عفونی کننده معده و محیط دهان.

زخم های دهان را برطرف می کند

وازودیلاتور من مال من است

هموروئید خونریزی را متوقف می کند

خون و کبد را از ترکیبات پوسیده و سوزان پاک می کند

بهبود عملکرد روده

خاصیت ترشی پیاز دائمی

سیر ترشی علاوه بر ادویه های خوش طعم و معطر، یک داروی طبیعی نیز محسوب می شود. از خواص درمانی سیر ترشی چند ساله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود مشکلات گوارشی مانند یبوست

به درمان کم خونی کمک می کند

فشار خون را کاهش می دهد

ضد سرطان

به هضم غذا کمک می کند

حذف سموم از کبد

ویروس را حذف کنید

تقویت سیستم ایمنی بدن

تراکم خون را کاهش می دهد

ضد انعقاد خون

مصرف زیاد سیر چه عوارضی دارد؟

سیر یکی از گیاهانی است که برای سلامتی ما بسیار مفید است. سیر خاصیت ضد میکروبی دارد و عفونت های بدن را برطرف می کند. پس اینها همه خواص سیر ترشی است.

اما مصرف زیاد سیر و سیر فرآوری شده می تواند باعث سردرد، اختلال در عملکرد جنسی، تاری دید و چین و چروک داخل چشم شود. پس زیاده روی نکنید.

اما باید به خاطر داشت که اگر سیر ترشی حاوی نمک زیاد باشد، مصرف آن مضر است و برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه نمی شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 264
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 137
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 418
  • بازدید ماه : 418
  • بازدید سال : 73,005
  • بازدید کلی : 172,460