loading...

روزنامه آنلاین

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های بین المللی یا گذراندن دوره های زبان انگلیسی را دارید، می دانید که باید زبان انگلیسی را به خوبی بلد باشید. حتما می دانید که یکی از راه های گرفتن این مدرک کارشناسی ارش

مدیر روزنامه بازدید : 24 چهارشنبه 06 تیر 1403 زمان : 12:03 نظرات (0)


اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های بین المللی یا گذراندن دوره های زبان انگلیسی را دارید، می دانید که باید زبان انگلیسی را به خوبی بلد باشید. حتما می دانید که یکی از راه های گرفتن این مدرک کارشناسی ارشد، داشتن نمره تافل است. محققان موسسه زبان سریع تمامی جزئیات آزمون تافل را در مقاله مرجع زیر گردآوری کرده اند.

آزمون تافل چیست؟

اگر می خواهید در یک دانشگاه بین المللی در یک کشور انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهید، ممکن است نیاز به نمره تافل داشته باشید. تافل یا تافل یک کلمه کلیدی است که از کلمه انگلیسی به عنوان آزمون زبان خارجی ایجاد شده است. در طول آزمون تافل، توانایی فرد در استفاده از زبان انگلیسی در یک مدل چهار مهارتی سنجیده می شود: خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن. این چهار مهارت تمام مهارت هایی هستند که برای قبولی در آزمون تافل و کسب مدارک لازم برای عملکرد در محیط های آکادمیک و کاری به آن نیاز دارید. این مقاله را که توسط موسسه زبان کوئیک گردآوری شده است دنبال کنید تا همه چیز را در مورد آزمون تافل بدانید و پاسخ سوالات خود را در مورد این آزمون بیابید.

تافل یک آزمون استاندارد است که مهارت های شما در زبان انگلیسی و استفاده از آن را در محیط دانشگاهی می سنجد. بنابراین، نمرات تافل اغلب در فرآیندهای پذیرش دانشگاه استفاده می شود. با این حال، این آزمون برای اهداف دیگری مانند درخواست ویزای دانشجویی یا گذراندن دوره های کوتاه مدت نیز مفید است.

دو نوع آزمون تافل وجود دارد که می توانید شرکت کنید: آزمون تافل IBT که به صورت آنلاین برگزار می شود، و آزمون تافل PBT که با استفاده از کاغذ و خودکار برگزار می شود. آزمون کاغذی فقط در مناطقی که آزمون آنلاین در دسترس نیست در دسترس است. یک ساعت و شامل چهار بخش شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن است.

آزمون تافل

در طول امتحان، بخشی از کتاب درسی را می خوانید، به یک سخنرانی گوش می دهید، به سؤالات شفاهی یا کتبی پاسخ می دهید. درست مثل اینکه تو کلاس بودی بیش از 10000 موسسه آموزشی در سراسر جهان این آزمون را پذیرفته و به رسمیت می شناسند.

چه کسانی باید در آزمون تافل شرکت کنند؟

آزمون تافل توسط ETS، سرویس تست آمریکایی دانشگاه پرینستون ایجاد شده است. آزمون تافل در سال 1964 معرفی شد و از آن زمان تاکنون بیش از 27 میلیون نفر در سراسر جهان برای بهبود توانایی خود در استفاده از زبان انگلیسی در آن شرکت کرده اند. این آزمون اغلب توسط دانشجویان و متقاضیان بورسیه تحصیلی که می خواهند در دانشگاه های خارجی تحصیل کنند و همچنین دانشجویان و متقاضیان ویزا و زبان آموزان انگلیسی که بر پیشرفت زبان انگلیسی خود نظارت می کنند، گرفته می شود. البته باید به شرایط تحصیلی دانشگاه توجه کنید، زیرا در آن نوشته شده است که آیا باید تافل را بگذرانید و حداقل نمره لازم برای درخواست برای رشته مورد نظرتان چقدر است.
 برای شرکت در آزمون جی آر ای و تافل کلیک کنید.
هزینه مدرک تافل چقدر است؟

بسیاری از مؤسسات آموزشی و سازمان‌های دولتی در بیش از 150 کشور، نمرات تافل را هنگام ارزیابی درخواست‌ها برای موقعیت‌های خاص یا برنامه‌های تحصیلی کاری می‌پذیرند. ممکن است متوجه شوید که برخی از دوره ها به حداقل نمره تافل به عنوان شرط پذیرش نیاز دارند. در نتیجه شما باید در آزمون تافل شرکت کنید و نمره ای که از آزمون تافل دریافت می کنید تنها به مدت دو سال اعتبار دارد، بنابراین اگر قصد دارید خارج از این دوره برای تحصیل اقدام کنید، باید دوباره در این آزمون شرکت کنید.

مدت زمان آزمون تافل

تافل آنلاین یا TOEFL-iBT از چهار بخش ریدینگ، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن تشکیل شده است و طبق دستورالعمل جدید که از 26 جولای 2023 اجرا می شود، در مجموع 2 ساعت طول می کشد. تا کنون، آزمون بیش از سه ساعت به طول انجامیده است. با این حال، از آن زمان، طول این آزمون به طور قابل توجهی کوتاه شده است. یکی از دلایل اصلی کوتاه شدن زمان آزمون، کوتاه کردن قسمت ریدینگ آزمون تافل و حذف برخی سوالات است.

انواع آزمون تافل

آزمون کاغذی TOEFL-PBT: آزمون تافل برای اولین بار به صورت کاغذی برگزار شد و به دلیل عدم دسترسی به اینترنت در برخی نقاط، این آزمون تا 21 آوریل 2021 ادامه یافت. اما پس از این تاریخ چنین آزمایشاتی کاملا منسوخ شده است.

آزمون کامپیوتر TOEFL-CBT: نوع دیگری از آزمون تافل، آزمون کامپیوتر تافل است که از سال 2006 منسوخ شده است.

آزمون TOEFL iBT Home Edition مبتنی بر اینترنت: این نوع آزمون تافل در طول قرنطینه و بیماری همه گیر سال 2020 منتشر شد. تست هر چهار مهارت در یک روز. البته داشتن تجهیزات لازم در منزل یکی از الزامات این تست است. این آزمون به صورت 24 ساعته و در 4 روز هفته برگزار می شود و می توانید تا 24 ساعت پس از ثبت نام برای آزمون وقت بگیرید. لطفاً توجه داشته باشید که آزمون بر روی رایانه شخصی و توسط یک متخصص انسانی به صورت آنلاین از طریق ProctorU برگزار می شود. در زیر مواد مورد نیاز قبل از شروع آزمون آورده شده است:

رایانه های شخصی از نسخه های به روز ویندوز و مک پشتیبانی می کنند

مرورگر را دانلود کرده و برنامه های لازم را نصب کنید

بلندگو

میکروفون

کامارا

میز و صندلی

برنامه آزمون نهادی (ITP): این نوع آزمون تافل بیشتر توسط موسساتی مانند دانشگاه ها و کالج ها برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی افرادی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست استفاده می شود. هدف از این آزمون نظارت بر پیشرفت افراد است. برخلاف آزمون کاغذی iBT، این آزمون دارای محدودیت سنی است و برای افراد بالای 16 سال در نظر گرفته شده است، در واقع این آزمون روشی مقرون به صرفه برای ارزیابی پیشرفت دانش آموزان در زبان انگلیسی است. این آزمون برای مقاصد مهاجرتی استفاده نمی شود و اغلب از اهداف شرکتی پیروی می کند.

آزمون TOEFL Junior: این آزمون مهارت زبان انگلیسی افراد 11 تا 16 ساله را ارزیابی می کند و به دو صورت کاغذی و کامپیوتری و تنها با چهار سوال چند گزینه ای ارائه می شود. هدف از این آزمون سنجش توانایی دانش آموزان در درک و استفاده از زبان انگلیسی برای مقاصد علمی و اجتماعی است و مدت زمان آن حداقل 2 ساعت می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 264
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 156
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 72,666
  • بازدید کلی : 172,121