loading...

روزنامه آنلاین

پرستاری در هر سنی بسیار مهم است. اما سالمندان و کودکان پیچیدگی ها و چالش های خاص خود را دارند. استخدام پرستار کودک باید شایسته و قابل اعتماد باشد. با توجه به شغل والدین، تقاضا برای پرستار در سال های ا

مدیر روزنامه بازدید : 120 جمعه 02 تیر 1402 زمان : 17:31 نظرات (0)


پرستاری در هر سنی بسیار مهم است. اما سالمندان و کودکان پیچیدگی ها و چالش های خاص خود را دارند. استخدام پرستار کودک باید شایسته و قابل اعتماد باشد. با توجه به شغل والدین، تقاضا برای پرستار در سال های اخیر افزایش یافته است.

زن باید به گونه ای انتخاب شود که بتواند به خوبی با عادات و احساسات فرزند شما ارتباط برقرار کند و در این رابطه کودک پیشرفت درستی را احساس کند و از طرفی بتواند از هر نظر به این فرد اعتماد کند. . پرستار بچه باید با صرف وقت و سوال از افراد مورد اعتماد انتخاب شود. به نوعی می توان گفت که آموزش ها و آزمون ها گذرانده شده است، حتی می توان در ابتدا قرارداد قانونی برای مدت کوتاهی با او بسته و در صورت موافقت ادامه داد.

وظایف پرستار اطفال، وظایف پرستار

بسیاری از والدین شاغل به دنبال گزینه های مقرون به صرفه مراقبت از کودک هستند تا بتوانند در زمانی که دور از خانه هستند از فرزندان خود مراقبت کنند. علاوه بر مهدکودک، گزینه دیگر استفاده از پرستار کودک خانگی است. اما برخی از والدین قبل از انتخاب این روش این سوال را مطرح می کنند که نقش پرستاران چیست؟ دانستن پاسخ این سوال برای حل مشکل کودک مهم است.

وظایف پرستاری اطفال

در مورد مسئولیت های پرستار می توان پاسخ های متفاوتی داد، زیرا هر خانواده ممکن است انتظارات متفاوتی داشته باشد. با این حال، برخی وظایف در میان پرستاران اطفال رایج است که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

اطمینان از ایمنی کودک

اولین و مهمترین وظیفه پرستاران اطمینان از ایمنی کودک است. پرستار باید به والدین اطمینان دهد که ایمنی کودک در خانه و بیرون تضمین شده است. والدین از او انتظار دارند که همیشه در کنار فرزندانشان باشد. بنابراین، هر زمان که پرستار برای کودک ناهار یا حمام تهیه می کند، باید مطمئن شود که کودک در محیط امنی قرار دارد.

حمام و لباس نوزاد

زمان حمام کردن می تواند برای کودکان نوپا سرگرم کننده باشد. اما نوزادان همیشه باید از روش های ایمنی عادی پیروی کنند. او باید همیشه دمای آب را بررسی کند و بداند که چگونه کودکان را بدون آسیب رساندن به آنها حمام کند.

بنر مهدکودک

تعویض پوشک

یکی دیگر از وظایف مهم پرستار تمیز کردن سریع پوشک کودک در صورت کثیف شدن آن است.

شیشه شیر بچه را آماده کنید

در پاسخ به این سوال که وظیفه پرستار کودک چیست، باید گفت که تهیه و تمیز کردن شیشه شیر نوزاد با شیر اغلب یکی از وظایف مهم پرستار کودک است. بطری های غذا باید همیشه تمیز و ضد عفونی شوند، بنابراین مراقبان باید از این موضوع آگاه باشند.

غذا و غذا

این مسئولیت اغلب از پرستاران اطفال انتظار می رود و می تواند چالش های خاص خود را ارائه دهد. پرستار باید حساسیت های غذایی کودک را بداند و از والدین بپرسد چه غذاهایی برای او ممنوع است.

وظایف پرستاری، وظایف پرستاری

دارو دادن به کودک

تجویز دارو به کودک وظیفه مهم هر پرستار اطفال است داروها باید طبق دستور به کودک داده شود و دستورالعمل های دوز دقیقاً رعایت شود

با کودکان وقت بگذرانید

پرستاران کودک می توانند از اسباب بازی ها یا صنایع دستی برای گذراندن وقت با کودک استفاده کنند، بنابراین تخصص پرستار این است که بداند چگونه وقت خود را با نوزاد بگذراند.

انضباط کودک

تنبیه فرزندان وظیفه اصلی والدین است. اما در غیاب والدین این مسئولیت بر دوش دایه می افتد. مهم این است که پرستار کودک تا حد امکان روش آموزشی مورد نظر خانواده را بیاموزد و دنبال کند تا روش تدریس برای کودک پایدار باشد. این یکی از ویژگی های یک پرستار بچه خوب است.

به کودکان در انجام تکالیف کمک کنید

این مسئولیت مربوط به مراقبت از کودکان مدرسه ای است و می تواند بخشی از توافق نامه بین پرستاران کودکان و والدین باشد. والدین می توانند از مراقب خود بخواهند که قبل از اجازه دادن به کودک برای تماشای تلویزیون، بازی یا انجام فعالیت های تفریحی، از انجام تکالیف درسی اطمینان حاصل کند.

اطلاعات تماس اولیه و والدین را ارائه می دهد

این مسئولیت بر عهده دو طرف است. نه تنها والدین، بلکه پرستاران کودک نیز باید همیشه حضور داشته باشند. در این موارد باید علاوه بر شماره تلفن اعضای نزدیک خانواده، شماره اورژانس را نیز به کودک آموزش داد.

تمیز کردن اسباب بازی ها و مکان های بازی

اگر پرستار باید از چندین کودک مراقبت کند یا اگر کودک شما بیمار است، تمیز کردن اسباب بازی ها و مکان های بازی ضروری است. تمیز و مرتب نگه داشتن مکان های بازی از انتشار میکروب ها جلوگیری می کند.

کودک را به مدرسه ببرید

اگر والدین شاغل هستند و نمی توانند فرزندان خود را به مدرسه ببرند یا از مدرسه به خانه بیاورند، مسئولیت بر عهده پرستار است.

کودک را به موقع بخوابانید

این مسئولیت برای مراقبان دشوار است زیرا کودکان همیشه در مورد خواب همکاری نمی کنند. پرستاران باید اطمینان حاصل کنند که روال های شبانه مانند مسواک زدن، پوشیدن لباس خواب و خواندن داستان ها رعایت شود.

وظایف پرستار بچه، پرستار بچه

توانایی آرام کردن کودک ناراحت

برای یک زن، مواقعی وجود دارد که کودک عصبانی و عصبانی است; بنابراین پرستار باید بداند که چگونه با پرستار کار کند تا در این مواقع آرامش خود را حفظ کند و رفتار پرستار در این مواقع مهم است.

شستن لباس ها و انجام کارهای ساده خانه

والدین می توانند برای انجام کارهای خانه از کمکی بخواهند، مخصوصاً زمانی که مادر نوزاد یا کودک نوپا دارد، زیرا خانه ممکن است به هم ریخته باشد! این کارها شامل نظافت، نظافت و مرتب کردن اسباب بازی ها، نظافت اتاق خواب کودکان و نظافت فضای بازی کودکان می باشد.

برخورد قبلی با کودک

بسیار مهم است که پرستار کودک در کنار کودکی باشد که از کودک نگهداری می کند و تنها راه شناخت این است که کودک را از قبل بشناسید. والدین اغلب برای یک ملاقات کوتاه یا حتی یک دوره آزمایشی پولی منتظر می مانند تا یک پرستار بچه جدید بیاید.

پرچم کودکان

زمان زیادی برای استخدام پرستار کودک است

بسیاری از خانواده ها با حضور دائم در خانه تا حدودی می توانند از خردسالان و کودکان مراقبت کنند، اما همیشه اینطور نیست و گاهی افراد قادر به نگهداری از کودکان نیستند. دلایل اصلی استفاده از مراقبت از کودک

فقط برای چند ساعت در روز در روزهای خاصی از سال و در موقعیت هایی مانند مهمانی رفتن و مسافرت

در شرایط غیر منتظره

در صورت بستری شدن در بیمارستان

تولد یک پرستار جدید

هنگام مراقبت از چندین کودک

رسیدگی به مسائل شخصی در روزهای دیگر هفته

نیاز مادر به استراحت و کاهش خستگی ناشی از مراقبت و پرستاری از فرزندان

در مسافرت و در تعطیلات مراقب کودکان باشید

مراقبت از کودک در ساعات کاری والدین

مادر یار کیست؟

یک پرستار بچه به صورت پاره وقت یا تمام وقت برای کمک به والدین کودک در مدیریت کارهای خانه و مراقبت از کودک استخدام می شود. حتما این جمله را شنیده اید که می گویند: «مادر بودن یکی از سخت ترین شغل های دنیاست». بنابراین، شما به عنوان یک مادر، ممکن است تعادل خود را در زندگی در میان هزاران مسئولیت جدید و فشارهای مختلف از دست بدهید و در موقعیت احساس گم شدن کنید. زیاد به خودتان سخت نگیرید و بدانید که همه خانم ها گاهی برای انجام کارهای خانه به یک کمک خانه نیاز دارند.

گاهی اوقات نگران این هستید که به دلیل برنامه کاری خود نمی توانید آنطور که دوست دارید در خانه از فرزندان خود مراقبت کنید. در این شرایط یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک خانه دار برای کمک به نوزاد و کارهای خانه استخدام کنید.

مسئولیت های مراقبت از کودک در خانه

ویژگی های یک مادر مهربان

شایسته اعتماد

تعهد

کارهای شخصی را در خانه انجام ندهید

تاکید بر وقت شناسی و نظم و انضباط ایجاد شده توسط والدین

بدون اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

آرامش و صبر

علاقه مند به پرستار بچه در خانه

اطاعت از دستورات والدین و پایبندی به قوانین

تجربه و آموزش عالی در فعالیت های کودکان

داشتن مدارک و گواهینامه های مرتبط با دانش در این زمینه کاری

آشنایی با مهارت ها و گواهینامه های کمک های اولیه

شرح وظایف مادر

بهتر است با والدین کودک درباره وظایفشان صحبت کنید و با توجه به مسئولیت پرستار، میزان حقوق را تعیین کنید.

در خانواده هایی که بیش از یک فرزند دارند، حضور مادر حامی بیشتر احساس می شود. گاهی مادر در بیرون از خانه کار می کند و مسئولیت دارد و در آن صورت تمام مسئولیت خانه و فرزند بر دوش مادر می افتد. اما اگر مادر در خانه باشد می تواند کارهای دیگری انجام دهد و کمک مادر در کارهای دیگر به او کمک می کند.

به عنوان مثال، یک مددکار مادر دلسوز می تواند از کودکان بزرگتر در زمانی که مادر در حال شیردهی است مراقبت کند. یک مراقب می تواند با اسباب بازی های مناسب و معنادار به رشد شناختی کودک کمک کند.» همچنین پرستاری که تغذیه مناسب کودکان را می داند می تواند در تهیه وعده های غذایی خانوادگی در آشپزخانه کمک کند یا مسئولیت مستقیم تهیه آنها را بر عهده بگیرد.

برای بسیاری از والدین جانشین که در دوره آموزشی فرزندپروری شرکت می کنند، تجربیات فرزندپروری جایگزین می تواند تجربیات واقعی باشد.

مزایای پرستار بچه

در مورد مزایای نگهداری از کودک باید به این نکته اشاره کرد که والدینی که پرستار بچه خوبی دارند از تصمیم خود برای استخدام پرستار کودک رضایت بیشتری دارند. با این کار کودکان را نزد خویشاوندان نمی گذارند و به مهدکودک نمی برند. مزایای مراقبت از کودک با جزئیات بیشتر در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

کودک در خانه می ماند

مادران شاغلی که برای فرزندان خود پرستار کودک استخدام می کنند، نگران آماده کردن فرزندان خود برای مهد کودک در صبح نیستند. وقتی پرستار کودک از او مراقبت می کند، در محیط خانه آشنا قرار می گیرد و می تواند طبق برنامه خودش بخوابد و غذا بخورد.

مراقبت ویژه

برخی از والدین می گویند از اینکه فرزندشان مجبور نیست در مهدکودک شرکت کند و برای جلب توجه با بچه های دیگر رقابت کند، خیالشان راحت است. پرستار فقط با نوزاد سروکار دارد و والدین نگران مراقبت از نوزاد خود نیستند.

انعطاف پذیری

استخدام پرستار کودک آسانتر از برنامه ریزی برای مهدکودک است زیرا مهدکودک در تعطیلات تعطیل است و نگهداری از کودک برای والدین شاغل ممکن است دشوار باشد. والدین می توانند در روزهای خاص فرزند خود را نزد پرستار کودک بگذارند و در آن زمان هزینه بیشتری برای پرستار کودک بپردازند.

والدین زمان بیشتری برای پیگیری برنامه های دیگر دارند

استخدام پرستار کودک برای فرزندتان به شما زمان بیشتری برای تمرکز روی کارتان می دهد و در نتیجه می توانید برنامه های بیشتری را در خارج از خانه انجام دهید. همچنین خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و شما را شادتر می کند

در محل کار توجه بیشتری داشته باشید

اگر کار می کنید، یک پرستار بچه در خانه به شما آرامش می دهد که شخصی در خانه است تا از فرزند شما مراقبت کند تا بتوانید بیشتر روی وظایف کاری خود تمرکز کنید.

یادگیری یک زبان جدید

اگر پرستار کودک از فرهنگ دیگری است و به زبان دیگری صحبت می کند، این مراقبت از پرستار به کودک شما کمک می کند تا یک زبان جدید را یاد بگیرد و فرهنگ دیگری را بیاموزد.

وظایف پرستار بچه در خانه

معایب داشتن پرستار بچه

از نظر مزایا و معایب داشتن پرستار کودک، مراقبت از کودک عمدتاً بدون نظارت است. به همین دلیل مهم است که فردی را که به او اعتماد دارید استخدام کنید. توجه داشته باشید که وقتی نگهبان رفت، باید نگهبان دیگری پیدا کنید که می تواند کار را سخت کند. در زیر با مضرات مراقبت از کودک بیشتر آشنا خواهید شد.

گزینه پشتیبانی وجود ندارد

گاهی اوقات اخراج ناگهانی پرستار کودک برای والدین سخت است زیرا در برنامه آنها اختلال ایجاد می کند و مجبورند در برنامه پرمشغله خود یک پرستار بچه جدید برای فرزندشان پیدا کنند. این مشکل شرایط سختی را برای والدین ایجاد می کند، به همین دلیل برخی از نوزادان آنها از یک ماه قبل درخواست می کنند که به آنها اطلاع دهند.

عدم تعامل اجتماعی کودکان

زندگی اجتماعی کودک یکی دیگر از مسائل مهم است. در مهد کودک چه چیزی آموزش داده می شود؟ مهدکودک‌ها و گروه‌های بازی به طور طبیعی ارتباط روزانه بین کودکان و همسالان را تضمین می‌کنند، اما مراقبت در منزل اینطور نیست. بنابراین مهدکودک بهتر از خانه است. برای جبران این، می‌توانید فرزندتان را در کلاس‌ها ثبت‌نام کنید یا پرستار را تشویق کنید که او را به پیاده‌روی منظم برای تعامل با کودکان دیگر ببرد.

هزینه های استخدام پرستار کودک

مراقبت از کودک می تواند گران ترین مراقبت باشد. بنابراین بهتر است قبل از استخدام پرستار شرایط و هزینه های خود را بررسی کنید. گاهی اوقات می توان برای مدت زمان کمتری پرستار کودک را استخدام کرد. بسته به شرایط شما هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

پس زمینه بابا

بررسی سوابق یک فرد قبل از استخدام یک پرستار بچه کار آسانی نیست. فرد ممکن است عادات منفی مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و غیره داشته باشد. معمولاً تا زمانی که یک منبع مستقل آن را تأیید نکند، شناسایی یک فرد آسان نیست. بچه ها از کسانی که وقت می گذارند بیشتر یاد می گیرند. بنابراین، اگر فردی با عادات منفی را استخدام کنید، کودک نیز از او عادات را یاد می گیرد، بنابراین لازم است قبل از استخدام پرستار، ویژگی های آنها را در نظر بگیرید.

وظایف ماما در منزل

ویژگی های یک پرستار اطفال

علاوه بر وظایف پرستار، خانواده ها باید ویژگی های پرستار را نیز بدانند تا بتوانند فرد مناسبی را برای نگهداری از فرزند خود استخدام کنند. ماهیت کار پرستاری نیز مورد بحث قرار گرفت.

شناخت خصوصیات کودک

یکی دیگر از نقش های پرستار، شناخت رفتار کودک و فعالیت های مختلف از جمله تهیه غذای کودک، استحمام، شستن لباس، خواباندن کودک و ... است.

واکسیناسیون یک پرستار

توصیه می شود سلامت فردی که از فرزندتان مراقبت می کند بررسی کنید. به خصوص اگر فرزند شما کودک باشد. کودکان خردسال باید در برابر بیماری های رایجی که برای کودکان خطرناک هستند مانند سیاه سرفه، دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، فلج اطفال، سرخک، اوریون، آبله مرغان واکسینه شوند. این اقدامات احتیاطی بسیار مهم هستند. زیرا کودکان سیستم دفاعی مناسبی در برابر بیماری ها ندارند.

قابل اعتماد

فرزند شما باید همیشه مسئول و قابل اعتماد باشد. این ویژگی ها شامل آمدن به موقع سر کار و انجام تمام مسئولیت های توافق شده با والدین است. برای جلوگیری از مشکلات آینده، نوشتن یک قرارداد ایده خوبی است. قرارداد باید مواردی مانند مسئولیت ها و حقوق ارائه دهنده مراقبت در منزل را توضیح دهد.

مراجعه به سایت: https://avalsafiresalamat.com/نیروی-خدماتی/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 264
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 137
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 426
  • بازدید ماه : 426
  • بازدید سال : 73,013
  • بازدید کلی : 172,468