loading...

روزنامه آنلاین

پمپ کارواش که به پمپ پلانجر نیز معروف است یکی از مهم ترین قطعات مورد استفاده در کارواش است. این دستگاه بسته به کاربرد آن به سه دسته کلی خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شود و هر کدام ویژگی های خاص خ

مدیر روزنامه بازدید : 130 پنجشنبه 28 دی 1402 زمان : 14:50 نظرات (0)


پمپ کارواش که به پمپ پلانجر نیز معروف است یکی از مهم ترین قطعات مورد استفاده در کارواش است. این دستگاه بسته به کاربرد آن به سه دسته کلی خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شود و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

اندازه و کاربرد پمپ نیز بسته به اندازه و نوع متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، مدل های صنعتی و مینی بزرگتر و قدرتمندتر از مدل های خانگی هستند. این ابزار کاربردی از قطعات مختلفی تشکیل شده است، برای بررسی دقیق قطعات پمپ خودرو با ما همراه باشید.

پمپ کارواش چیست؟

پمپ کارواش وسیله ای است که فشار آب را افزایش می دهد این ابزار کاربردهای زیادی دارد; زیرا تمیزی وسایل و سطوح مختلف، تمیزی آنها از هر نوع آلودگی دغدغه روزمره ماست و برای این منظور از پمپ های کارواش استفاده می کنیم که در زمان، آب و مواد شوینده هنگام شستشو صرفه جویی می کند. و مصرف انرژی

در زیر شما را با نحوه کار این دستگاه و انواع قطعات آن آشنا می کنیم.

موتور

یکی از قطعات اصلی پمپ کارواش موتور آن است که در انواع مختلف این دستگاه متفاوت است. شستن وسایل و ماشین های بزرگ و همچنین فضاهای بزرگ مانند بیمارستان ها یا کارخانه ها به پمپی با موتور قدرتمند نیاز دارد تا نیروی لازم برای شستشوی آن را تامین کند.
https://aero-tech.ir/advertorial/236-%d9%82%d8%b7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%b4%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%af%d9%87%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%be%d9%85%d9%be-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%b4/
شلنگ کارواش

شلنگ همچنین وسیله ای برای افزایش جریان آب و راندمان پمپ کارواش است که با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود. اما در اکثر انواع پمپ کارواش از شلنگی به قطر 1.4 اینچ و دو لایه استفاده می شود. درجه انعطاف پذیری، جنس و وزن مناسب شلنگ باعث بالا و پایین رفتن قیمت می شود. هرچه پمپ کارواش از قطعات مناسب و استاندارد بیشتر ساخته شود، بازده بالاتری دارد.

باز کن

از این دستگاه برای تعیین میزان و نوع پاشش آب و فشار خروجی نیز استفاده می شود. 7 نازل با توجه به نیاز سطح در بازار موجود است. از پمپ کارواش برای شستشو و نظافت سطوح مختلف استفاده می شود.

این دستگاه به گونه ای عمل می کند که با اتصال به مخزن آب لازم را تولید می کند و به کمک لوله دماغه ای به دستگاه پمپ متصل می شود. در این حالت فشار آب از پمپ آب تقویت شده و محکمتر به سمت بیرون هدایت می شود. عملکرد این پمپ ها از نوع جابجایی است.

انواع پمپ کارواش

این دستگاه انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به قدرت و نوع عملکرد خود کار خود را انجام می دهند. دستگاه با اتصال آب شروع به کار کرده و پس از تبدیل آن به فشار بالا، آن را به لنس و لوله منتقل می کند. در ادامه این مقاله به شناسایی انواع پمپ کارواش می پردازیم.

پمپ صنعتی برای شستشوی خودرو

مدل های صنعتی این دستگاه در سایزهای بزرگ، موتوری قوی و سه فاز تولید می شود. در مکان های مختلفی که برای شستشو به فشار آب بالا نیاز است استفاده می شود زیرا قدرت بیشتری دارد.

ماشین پمپ نیمه صنعتی

نمونه های نیمه صنعتی حد واسط پمپ های خانگی و صنعتی هستند و در مواردی که فشار متوسطی مورد نیاز است استفاده می شود. این نوع پمپ از نظر اندازه مناسب بوده و در برخی موارد در ویلاها و خانه های با متراژ وسیع با گردش سریع و قوی استفاده می شود. برخی از مهمترین کاربردهای این پمپ عبارتند از:

انواع تجهیزات را بشویید

پاکسازی محیط

جاده را بشویید

شستشوی سطح شهر

تغییر رنگ سطح

در صنعت فولاد استفاده می شود

پمپ کارواش خانگی

پمپ های ماشین لباسشویی خانگی معمولاً در یک مرحله تولید می شوند. سایز کوچک موتور این پمپ ماشین لباسشویی باعث کاهش اندازه نهایی آن می شود که به دلیل اشغال نکردن فضا بهترین گزینه برای مصارف خانگی محسوب می شود.

مزایای پمپ کارواش

امروزه پیشرفت تکنولوژی منجر به ایجاد و ظهور گجت هایی برای آسایش و راحتی افراد شده است. زیرا برای کاربردهای مختلف مانند شستشو و تمیز کردن سطوح به ابزاری قدرتمند نیاز دارید که سرعت را افزایش داده و از هدر رفتن آب جلوگیری کند. پمپ کارواش یکی از ابزارهای مهم و ضروری است. برخی از مزایای عمده آنها عبارتند از:

فشار تولید بالا

کنترل فشار آب

قابلیت پمپاژ مایعات با ویسکوزیته و غلظت بالا

پمپ مایع کارواش قوی و کاربردی

برای مطالعه و دانستن نحوه عملکرد این دستگاه کاربردی، ابتدا باید قطعات مورد استفاده و اجزای آن را بشناسیم. یکی از مجلاتی که اطلاعات جامع و کاربردی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد، سایت فروشگاه پمپ ایران است که برای رفاه حال مشتریان خود اقدام به تولید و معرفی محصولات با کیفیت نموده است. علاوه بر این، نحوه کار با هرکدام، مقالات معرفی محصول، مقایسه محصولات، بررسی و قیمت، اجزاء و خرابی ها مورد بحث قرار گرفته و در سایت آنها قرار می گیرد.

ایران پمپ با داشتن متخصصین و کارشناسان مجرب فروش در اولین قدم راهنمایی و مشاوره رایگان می دهد و سپس با انتخابی عاقلانه خریدی مطمئن را برای مشتریان خود انجام می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 245
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 85
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 537
  • باردید دیروز : 353
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 20
  • بازدید هفته : 1,115
  • بازدید ماه : 537
  • بازدید سال : 44,506
  • بازدید کلی : 143,961