loading...

روزنامه آنلاین

برای اینکه بدانید ارتوپدی چیست، ابتدا باید در مورد این تخصص پزشکی بیشتر بدانید. پزشک ارتوپد به درمان و جراحی مشکلات یا بیماری های مربوط به ساختارهای اسکلتی و عضلانی مانند استخوان ها، مفاصل، ماهیچه ها،

مدیر روزنامه بازدید : 192 چهارشنبه 20 دی 1402 زمان : 20:02 نظرات (0)


برای اینکه بدانید ارتوپدی چیست، ابتدا باید در مورد این تخصص پزشکی بیشتر بدانید. پزشک ارتوپد به درمان و جراحی مشکلات یا بیماری های مربوط به ساختارهای اسکلتی و عضلانی مانند استخوان ها، مفاصل، ماهیچه ها، رباط ها و بافت های نرم می پردازد.

سیستم اسکلتی عضلانی بدن یک سیستم پیچیده متشکل از استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها، ماهیچه‌ها و رباط‌ها است که به بدن اجازه حرکت، عملکرد و زنده بودن را می‌دهد. اگر می خواهید بدانید کار پزشک ارتوپد چیست، باید بگوییم که این رشته در گذشته به مراقبت از کودکان با ناهنجاری های ستون فقرات و اندام ناقص محدود می شد، اما امروزه مراقبت از بیماران در هر رده سنی را شامل می شود. از جانب . کودکان دارای PEC برای ورزشکاران جوان در واقع این تخصص پزشکی بیشتر برای درمان و جراحی شرایطی مانند شکستگی، آسیب های ورزشی، کمردرد، آرتریت و اختلالات اسکلتی عضلانی استفاده می شود.

ارتوپدی چیست؟

با شنیدن نام خاص اکثر افراد این سوال پیش می آید که بیماری چیست؟ ارتوپدی شاخه ای از پزشکی است که بر روی عضلات و استخوان های بدن تمرکز دارد. این قسمت از بدن سیستم اسکلتی عضلانی نامیده می شود که شامل مفاصل، رباط ها و تاندون ها می شود.

جراح ارتوپد معمولاً از تصویربرداری پزشکی مانند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی برای تعامل با بیمار خود برای تشخیص علت دقیق بیماری عضلانی و ایجاد یک برنامه درمانی مناسب برای درمان آن استفاده می کند.

سها قرعه کشی می کند. ارتوپدی؟

پس از فهمیدن اینکه استخوان چیست، باید پزشک متخصص در این زمینه را بهتر بشناسیم. متخصص استخوان به عنوان استئوپات شناخته می شود. بسیاری از افراد در طول زندگی خود درد مفاصل را تجربه می کنند و در صورت عدم درمان خانگی، مراجعه به پزشک ارتوپد ضروری است.

اگر تا اینجا در این مقاله متوجه شده اید که پزشک ارتوپد چیست، باید بدانید که پزشک ارتوپد متخصص در تشخیص، درمان و مداخله مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی است. پس از گذراندن دوره دکتری عمومی و پذیرش در فوق تخصص ارتوپدی، این پزشک می تواند برای درمان دردهای دست، پا، آرنج، شانه، زانو، باسن، کمر، مچ دست و پا آموزش ببیند.

شغل جراح ارتوپد چیست؟

علاوه بر جراحی ارتوپدها همچنین از فیزیوتراپی، دارو درمانی و توانبخشی استفاده می کنند. و در تمام جنبه های مراقبت های بهداشتی مرتبط با سیستم اسکلتی عضلانی شرکت کنند این تخصص فوق العاده گسترده و متنوع است. اما اگر می خواهید بدانید شغل اصلی یک استئوپات چیست، باید گفت که آنها بیماری ها و مشکلات عضلات، استخوان ها، مفاصل، تاندون ها و رباط ها را درمان می کنند.

چه بیماری هایی توسط بهترین ارتوپد لگن درمان می شود؟

ارتوپدها بسیاری از بیماری ها را درمان می کنند، از جمله:

دررفتگی مفصل

شکستگی استخوان

رباط های پاره شده

رگ به رگ شدن و پارگی تاندون

در اسپاسم عضلانی

كمر درد

بیرون زدگی دیسک کمر

عفونت استخوان و مفاصل

کمر درد

اسکولیوز زانو کج

پا را خم کنید

زانو درد

آسیب های ورزشی

از دست دادن شنوایی

درد لگن.

آرتریت و پوکی استخوان

تومور استخوان

دیستروفی عضلانی

عدم تعادل پا و تغییر شکل انگشتان دست و پا

اختلال در رشد استخوان

مهارت های جراح ارتوپد چیست؟

به طور کلی جراحان ارتوپد در زمینه های زیر مهارت دارند:

تشخیص آسیب یا اختلال توسط دکتر مهرداد منصوری


درمان دارویی، ورزش، جراحی یا سایر برنامه های درمانی

توانبخشی شامل ورزش یا فیزیوتراپی برای بازگرداندن حرکت، قدرت و عملکرد است

ارائه اطلاعات و تهیه یک برنامه درمانی برای جلوگیری از آسیب یا کند کردن پیشرفت بیماری

به طور کلی 50 درصد کار متخصص ارتوپدی مدیریت آسیب ها و بیماری ها به روش های غیر جراحی و 50 درصد دیگر مدیریت این بیماری با جراحی است. گاهی اوقات ممکن است برای درمان مشکلات استخوان، مفاصل، ماهیچه ها، زخم ها، زخم ها، اعصاب یا پوست به جراحی نیاز باشد.

در توضیح اینکه چرا پزشکان ارتوپد وجود دارند، می توان گفت که پزشکان ارتوپد از نزدیک با سایر متخصصان پزشکی همکاری می کنند و اغلب به عنوان مشاور سایر پزشکان عمل می کنند. ارتوپدها اعضای تیمی هستند که صدمات متعدد و پیچیده را درمان می کنند و اغلب نقش کلیدی در سازماندهی و اجرای مراقبت های اورژانس ایفا می کنند.

چه زمانی باید به جراح ارتوپد مراجعه کنم؟

اکنون که می دانید پزشک چیست، باید بدانید که در صورت آسیب دیدگی استخوان و مفاصل به دلیل تصادف یا حوادث دیگر، به مهارت های یک متخصص نیاز دارید. علاوه بر این، برخی افراد به دلیل وضعیت بدنی و خواب نامناسب با وجود فعالیت بدنی کم، دچار تحلیل عضلات و درد می شوند.

در این صورت تشخیص و درمان توسط متخصص ارتوپدی ضروری است. نشستن طولانی مدت پشت لپ تاپ، کارهای مستمر مانند تایپ کردن، بلند کردن اجسام سنگین و عدم استراحت مسائلی هستند که بر سیستم اسکلتی عضلانی بدن که بخشی از کار ارتوپد است، تاثیر می گذارد.

آیا ارتوپد همان پزشک عمومی است؟

درد عضلانی اسکلتی دلیل اصلی مراجعه به متخصص ارتوپدی است. جراحان ارتوپد و پزشکان ارتوپد بیماری های مربوط به سیستم عصبی را تشخیص و درمان می کنند. اما جراح ارتوپد بودن به چه معناست؟ همه جراحان ارتوپد می توانند وظایف پزشک ارتوپد را انجام دهند، اما برعکس آن ممکن نیست. جراحان ارتوپد در درجه اول به سراغ روش هایی غیر از جراحی مانند دارو یا توانبخشی می روند. در صورت لزوم، آنها همچنین دانش انجام عمل جراحی برای ترمیم آسیب یا اصلاح یک بیماری را دارند.

انواع روش های ارتوپدی چیست و شامل چه مواردی می شود؟

اکثر پزشکان ارتوپد در زمینه ارتوپدی عمومی فعالیت می کنند. اما برخی از متخصصان در زمینه خاصی از ارتوپدی تخصص دارند. درمان پا و مچ پا، دست و اندام فوقانی، شانه، جراحی ستون فقرات، جراحی مفصل ران، جراحی تعویض مفصل زانو، ارتوپدی اطفال، صدمات یا پزشکی ورزشی از جمله زمینه های کاری فوق تخصص ارتوپدی است. ممکن است برخی از متخصصان ارتوپدی در درمان چندین ناحیه به طور همزمان تخصص داشته باشند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 245
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 74
  • آی پی دیروز : 113
  • بازدید امروز : 184
  • باردید دیروز : 301
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 184
  • بازدید ماه : 2,145
  • بازدید سال : 46,114
  • بازدید کلی : 145,569