loading...

روزنامه آنلاین

عطرهای جذاب و رنگارنگ هر روز وارد بازار می شود. عطرهایی با رایحه‌ها و قیمت‌های متفاوت، اما به نظر می‌رسد سایر تولیدکنندگان از این موضوع راضی نیستند و به دنبال چیزهای جدید و تغییرات بزرگ

مدیر روزنامه بازدید : 232 پنجشنبه 23 آذر 1402 زمان : 18:00 نظرات (0)


عطرهای جذاب و رنگارنگ هر روز وارد بازار می شود. عطرهایی با رایحه‌ها و قیمت‌های متفاوت، اما به نظر می‌رسد سایر تولیدکنندگان از این موضوع راضی نیستند و به دنبال چیزهای جدید و تغییرات بزرگ هستند تا جایی که برخی از خبرگزاری‌های مطرح دنیا در مورد عطر خوراکی Produce گزارش دادند. عطری که با خوردن آن بوی خوبی به شما می دهد! شاید عجیب باشد، اما به نظر می رسد که در این دنیای هزاران رنگ هیچ چیز شگفت انگیزی وجود ندارد. اما واقعا عطر از کجا می آید؟ چه شد که مردم به فکر تولید عطر و توسعه این صنعت افتادند؟ چه کسی در ایجاد این ماده معطر نقش داشته است؟ و عطر تا به امروز چه مسیری را در طول تاریخ طی کرده است؟ اینها البته تمام سوالاتی است که در این گزارش سعی می کنیم به آنها پاسخ دهیم. در کنار تمام نکات مهمی که هنگام خرید و استفاده از عطر به آن نیاز دارید. از نحوه تشخیص عطر تقلبی و عطر اصل. به تفاوت بین انواع مختلف عطر و عطرهای فصلی و ...

● کدام عطر برای چه کسی؟

خرید دقیق عطر و ادکلن توسط افراد مختلف نشان می دهد که افراد برای انتخاب عطر و ادکلن مورد نظر خود از روش های متفاوت و بعضا عجیبی استفاده می کنند. به عنوان مثال، جوانان از دوستان و اطرافیان خود تقلید می کنند و بدون توجه به این که بوی عطر با رنگ پوست تغییر می کند، همان چیز را در فروشگاه می خرند. برخی از افراد برخی از آنها را می خرند افراد مسن نیز سعی می کنند به یک برند خاص وفادار باشند یا از همه چیز در دسترس خود استفاده کنند.

اما عوامل اصلی رأی گیری که به طور ناخودآگاه بر انتخاب افراد تأثیر می گذارد عبارتند از:

1. شخصیت کاربر: به عنوان مثال، یک عطر تند و اسپرت که برای یک ورزشکار جوان مناسب است، ممکن است برای یک خانم مسن انتخاب خوبی نباشد.

2. فرهنگ جامعه. در جامعه‌ای که حریم خصوصی زن و مرد عادی است، استفاده از عطرهای نامناسب برای زن غیرقابل قبول است.

3. جنسیت افراد: اگر ادکلنی با رایحه گلی و گلی که مناسب خانم ها باشد توسط آقایی استفاده شود، ظاهر خوبی ندارد.

● بوی یک نوع عطر برای افراد مختلف متفاوت است

شیمی بدن، رژیم غذایی و سن افراد بر میزان عطر استفاده شده روی پوست تاثیر می گذارد. علاوه بر این، عطر حاوی اسانس های زیادی است. برخی از اسانس ها اثرات متفاوتی بر روی پوست افراد دارند و ممکن است برخی از آنها از طریق پوست جذب شوند. این مشکل باعث می شود پوست بوی بدی بدهد و در نتیجه عطر بوی متفاوتی بدهد.

● آیا روش صحیح استفاده از روغن را می دانید؟

عطر را روی قسمت ضربان دار بدن بدون نزدیک شدن زیاد اسپری کنید. اسپری کردن عطر از فاصله نزدیک آن را در یک ناحیه متمرکز می کند و احتمال ایجاد بوی تلخ را بیشتر می کند. مکان های اصلی برای اسپری کردن عطر مچ دست، گردن (که در برخی موارد می تواند باعث ایجاد حساسیت شود) و آرنج است. دست خود را در فاصله 10-15 سانتی متری از آن بگیرید و به آرامی عطر را اسپری کنید. یک نکته را در مورد پالس ها به خاطر بسپارید. پس از استفاده از عطر مچ دست خود را مالش ندهید. این کار باعث از بین رفتن بوی عطر شما می شود. برخی از افراد عطر را فقط روی گردن اسپری می کنند، اما خود را فقط به گردن محدود نکنید، زیرا بیشتر رایحه عطرها بلند و ناپدید می شود. دستبندها برای تکمیل این پروژه عالی هستند.

● چگونه عطر تقلبی را از اصل تشخیص دهیم

در مبانی عطر سازی اکثر عطرهای اصل دارای دری سنگین و تقریبا مغناطیسی هستند که با خود شیشه کاملا بسته می شود، نمونه تقلبی آن بسیار سبک و شل روی عطر است.


عطرهای اصل معمولا شیشه شفافی دارند و کیفیت بالایی دارند اما در نمونه های تقلبی شیشه کدر و حتی کمی سبکتر به نظر می رسد (در برخی موارد به دلیل طراحی فوق العاده نمی توان گفت).

آخرین مرحله برای شناسایی و شناخت عطر اصلی، خود عطر است که در صورت آشنایی مشتری با محصول به راحتی قابل تشخیص است، در غیر این صورت می توان اشاره کرد که عطر تقلبی به دلیل بی کیفیتی فاقد رایحه متمایز می باشد. کنترل و کیفیت وجود دارد.

● عطار از ابتدا تا امروز

باستان شناسان ظرف هایی برای عطرهای معطر در مقبره های مصر پیدا کرده اند. آنها به نوعی به هنر عطرسازی دست یافتند اما بعدها این هنر توسط رومی ها و اعراب توسعه یافت، آنها یاد گرفتند که چگونه عطر را فیلتر کنند. اولین شکل عطر کندر بود که در بین النهرین یافت شد. در آن زمان در آداب مذهبی آدامس های مختلف را تکه تکه می سوزاندند، همچنین بو را با آدامس در آب و روغن مخلوط می کردند و بدن را با آن ماساژ می دادند.

● قرن اول قبل از میلاد: پرندگان و حیوانات بوی عطر می دادند

رومی ها حیوانات خانگی خود به ویژه سگ ها و اسب های خود را معطر می کردند و سعی می کردند بال های پرندگان خود را با ایده های منحصر به فرد و بدیع معطر کنند تا در حین پرواز در اتاق بال های آنها بوی بهتری بدهد. و تمام فضا را پر کرده و معطر کنید

● قرن دوم میلادی: ابوعلی سینا گلاب را ساخت

در ایران، ابوعلی سینا برای اولین بار فرآیند استخراج گل از گل را با بخار پز، رایج ترین روش تولید عطر امروزه انجام داد. او ابتدا این روش را برای گل رز به کار برد که منجر به تولید گلاب شد. قبل از این کشف بزرگ، عطرهای مایع، مخلوطی از روغن، پودر، گل و گیاهان خشک وجود داشت.

● قرن چهاردهم بعد از میلاد: دانش عطر به اروپا آمد

دانش عطرسازی در قرن چهاردهم با فتح اسلام به اروپا رسید و سرانجام در سال 1370 یک مجارستانی به دستور ملکه این کشور (Erzsébet) اولین عطر روغنی مدرن و محلول در الکل را ساخت که به شهرت رسید. به عنوان آب مجارستان در اروپا.

● قرن شانزدهم پس از میلاد: فرانسه مرکز عطر جهان شد

عطر به انگلستان آمد و ملکه الیزابت اول دستور داد تا همه مکان‌های عمومی را خوشبو کنند. تولید و بهبود عطرها به فرانسه رسید و به تدریج این کشور به مرکز عطرسازی جهان اروپا تبدیل شد. از این رو مانند امروز از عطر برای از بین بردن بوی بدن استفاده می شد.

قرن 17. دستکشی که بوی سم می دهد

در آن زمان استفاده از دستکش های معطر در فرانسه رایج بود. علاوه بر این، عطاری ها در این زمان از تمام دانش و مهارت خود برای ایجاد سم استفاده می کنند. یک ملکه فرانسوی با دستکش های معطر مسموم شد و به دلیل اینکه سم جایگزین عطر بود و پوست او سم را جذب می کرد، مرد.

● دهه ۱۸۰۰ میلادی: تغییرات عمده در صنعت عطرسازی

با ساخت ادکلن (Eau de Cologne) انقلابی در صنعت عطر به وجود آمد. در آن زمان، ادکلن که مخلوطی از گیاهان رزماری، پرتقال و لیمو بود، کاربردهای زیادی داشت، از جمله استفاده برای معطر کردن آب حمام، نوشیدنی‌های معطر و دهان‌شویه‌ها و شکر به‌عنوان دئودورانت به عنوان بخشی از مواد آرایشی. و ... نقل شده است.

● قرن 19 پس از میلاد: استفاده بیش از حد ناپلئون از عطر

ناپلئون هر ماه از 60 بطری عصاره و اسانس بسیار قوی یاسمین استفاده می کرد، اما همسر اولش "ژوزفین" خوشبوتر بود، یعنی. او به دنبال بوی عضله بود. بوی او به قدری قوی بود که 50 سال پس از مرگش عطرش در اتاق خوابش ماندگار شد. در این دوره عطر در بین مردم محبوبیت پیدا کرد و حتی انقلاب صنعتی نیز بر فروش عطر تاثیری نداشت و نتوانست جلوی رونق آن را بگیرد.

● چرا همه عطرها الکل دارند؟

مخلوطی از آب و الکل به عنوان حلال برای معطرها استفاده می شود. از آنجایی که الکل فرار است، از ماندن بوی عطر روی پوست جلوگیری می کند و در اثر گرمای پوست آزاد می شود و در نتیجه رایحه ای مطبوع به اطرافیان شما پخش می شود. بدون الکل در عطر، شما تنها کسی خواهید بود که متوجه عطر زدنتان می شود.

● عطر برای کدام مکان هست؟

برای محافل رسمی بهتر است از عطرهای تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده کنید. عطرهایی که معمولا بوی شکلات و میوه های تابستانی دارند «شیرین و گرم» و عطرهایی که از جوهر ریشه درختان و ادویه های تند شرقی تهیه می شوند «تلخ» نامیده می شوند. اغلب عطرهایی که در مجالس دوستانه استفاده می شود «سرد-ترش» هستند و این نام با احساس تازگی و آرامشی که عطر منتقل می کند همراه است. عطرهای خنک حس طراوت، طراوت و جوانی را به انسان القا می کنند و با بوی اسیدیته مرکبات را نیز به یاد می آورید.

● چه نوع عطری در زمستان بزنیم؟

از آنجایی که مولکول های ترکیبات الکلی در زمستان ناپایدار بوده و تا حدودی پایدار و غیر فعال هستند، بهار عموماً در فصول سردتر پایدارتر است. گفته می شود در این فصول استفاده از رایحه های ملایم و خنک از جمله ترکیبی از ادویه های شرقی، عسل، وانیل، شکلات و قهوه و همچنین عرقیات گل و گیاهی خوب است.

اکثر عطرهای دارای این ترکیبات حس آرامش، اعتماد به نفس و دلگرمی را در افراد ایجاد خواهند کرد. زمستان اغلب باعث افسردگی در افراد می شود. بر اساس نتایج تحقیقات، کمبود ویتامین ها در افراد مختلف در طول زمستان سال به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، بنابراین با بویی که بوی گرم و مطبوعی در محیط شما ایجاد می کند، برخی می توانند بر احساسات ناخوشایندی که پیش می آید غلبه کنند. تو هستی، غلبه کن

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 264
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 137
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 409
  • بازدید ماه : 409
  • بازدید سال : 72,996
  • بازدید کلی : 172,451