loading...

روزنامه آنلاین

اقامتگاه های بوم گردی یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. مکان هایی که بر اساس تعامل حداکثری با جوامع میزبان و با در نظر گرفتن شرایط مختلف و اقلیم جغرافیایی و اجتماعی، درک نیازهای اقامتی گردشگران و همچنی

مدیر روزنامه بازدید : 414 شنبه 27 آبان 1402 زمان : 12:19 نظرات (0)


اقامتگاه های بوم گردی یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. مکان هایی که بر اساس تعامل حداکثری با جوامع میزبان و با در نظر گرفتن شرایط مختلف و اقلیم جغرافیایی و اجتماعی، درک نیازهای اقامتی گردشگران و همچنین نیازها و نیازهای دیگر مانند غذا، سرگرمی و تفریح ​​ساخته می شوند. انتخاب بهتری برای گردشگران نسبت به هتل ها و میخانه ها. برای ساخت اقامتگاه گردشگری، مانند بسیاری از فعالیت های دیگر، ابتدا باید مجوز ساخت اقامتگاه گردشگری را از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر ارگان های مربوطه دریافت کنید. اگر می خواهید بدانید که این مجوزها چیست، مشخصات، استانداردها و رتبه بندی برای ساخت و راه اندازی اقامتگاه بوم گردی چیست یا اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، با ما همراه باشید.

اکوتوریسم چیست؟

مفهوم اکوتوریسم را می توان از جنبه های مختلف مورد بحث قرار داد و زیستگاه بوم گردی را تعریف کرد. در ساده ترین تعریف، زیستگاه های بوم گردی به مکان هایی گفته می شود که در محیط طبیعی و طبیعی با رعایت بالاترین سطح استانداردهای زیست محیطی و به گونه ای که با ساختار منطقه، موقعیت تاریخی و چشم انداز طبیعی منطقه سازگاری داشته باشد، ایجاد می شود. منطقه منطقه، و به دلیل گردشگران. برای کسب تجربیات جدید در این مکان ها. ، خیلی مهم است.

شرایط اولیه برای اخذ مجوز اقامت اکوتوریسم

حداقل الزامات و شرایط مبتنی بر «دو اصل برای ایجاد، اصلاح، تکمیل، ارزیابی و ارزیابی تأسیسات گردشگری و کنترل فعالیت‌های آنها»، «دستورالعمل ایجاد و بهره‌برداری از مسکن‌های زیست‌محیطی» و نظرات و پیشنهادات فعالان و کارشناسان حوزه گردشگری بوم گردی. مقرر شد اداره کل بازرسی و ارزیابی خدمات گردشگری و دفتر همکاری و تفاهم نامه های گردشگری ملی به ریاست معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی توسط ایزاتانیا تهیه و در آذرماه 1398 تصویب و ابلاغ شود. این تصویب نامه در مورد مکان و محل اقامت بوم گردی گفته می شود که هتل بوم گردی باید با معماری بومی سازگار باشد و مفهوم محیط زیست را در همه سطوح و در همه سطوح رعایت کند و اقامتی امن را برای گردشگران فراهم کند.

تسطیح اقامتگاه های بوم گردی

اقامتگاه های بوم گردی به سه درجه 1، 3 و 3 طبقه بندی می شوند. همچنین بر اساس مجموع امتیازهای کسب شده در فرآیند ارزیابی، یک درجه تعلق می گیرد. در این فرآیند موارد در سه حوزه کلی به شرح زیر مورد ارزیابی قرار می گیرد:

پاسخ: در بخش ساختمان، تجهیزات و خدمات، محل سکونت باید حداقل 30 درصد امتیاز را کسب کند.

ب: منابع انسانی، ایمنی و بهداشت نیز طبق دستورالعمل نیاز به 30 درصد از کل امتیازات دارند.

ج: ملاک سوم مربوط به پایداری میزان توجه به اصول طبیعت و فرهنگ و جامعه است که بر اساس آن تمامی زیستگاه های طبیعی صرف نظر از گروه هایی که دارند باید 40 درصد اصولی را دریافت کنند که باید پذیرفته و پذیرفته شود. برای اعطای مجوز اقامت بوم گردی.

ارزیابی اقامتگاه های استاندارد بومردی

در فرآیند ارزیابی اقامتگاه های بوم گردی  می توان به هر آیتم ارزیابی  دکوراسیون ویلا از 0 تا 10 امتیاز داد. برای تصویر بهتر از شی به موارد زیر توجه کنید:

در زیستگاه بوم گردی سوم برای هر مورد حداقل 1 امتیاز باید کسب شود و از آن نظر حداقل میانگین امتیاز در این سطح نباید کمتر از 2 باشد.

در پناهگاه های دوستدار محیط زیست کلاس 2، قانونگذار تصمیم گرفت که حداقل امتیاز برای هر آیتم 4 باشد و حداقل امتیاز برای این سطح کمتر از 5 نباشد.

در اقامتگاه های بوم گردی درجه یک برای هر مورد حداقل 7 امتیاز لازم است و حداقل میانگین امتیاز در این سطح نباید کمتر از 8 باشد.

فرآیند صدور مجوز برای ساخت اقامتگاه بوم گردی

دستور اعطای مجوز برای ساخت اقامتگاه بوم گردی در چند مرحله انجام می شود. در گام اول متقاضی باید درخواست اخذ اقامت بوم گردی را به همراه مدارک به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه و از کمیسیون بوم گردی این اداره کل تاییدیه اصولی دریافت کند. متقاضیان در برخی استان ها می توانند از طریق سامانه خدمات الکترونیکی وزارت میراث فرهنگی به نشانی myst.mcth.ir درخواست خود را برای دریافت اقامت بوم گردی به صورت آنلاین ثبت کنند.

در این مرحله کارشناس طبیعت گردی از محل واحد بازدید می کند و در صورت تایید محتوا، موافقت اولیه برای ساخت اقامتگاه بوم گردی داده می شود. مراقب باشید، ما هنوز در مرحله توافق اصولی نیستیم. در مرحله پس از اخذ اولین تاییدیه، موضوع با تهیه عکس و فیلم و ارائه مدارک مربوطه به کمیته فنی استان مطرح می شود.

در این مرحله  ساخت اقامتگاه بومگردی در صورت تایید فنی موضوع توسط کمیته، موافقت اصولی صادر می شود. مرحله بعدی اخذ تاییدیه از ادارات مربوطه مانند آتش نشانی، کارشناسان بهداشت و... اعتیاد توسط متقاضی می باشد». «آزمایش ها، وقتی مدارک تایید شد و صلاحیت ها و مجوزها صادر شد، کار ادامه دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 245
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 100
  • آی پی دیروز : 117
  • بازدید امروز : 258
  • باردید دیروز : 389
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 2,496
  • بازدید ماه : 1,918
  • بازدید سال : 45,887
  • بازدید کلی : 145,342