loading...

روزنامه آنلاین

عکس ها و مشاهده آنها در گوشی های هوشمند یا رایانه بهترین راه برای مشاهده خاطرات خوش گذشته است. اما هیچ چیز بهتر از این نیست که بتوانید این خاطرات را با دستان خود لمس کنید. برای تجربه چنین حس شیرینی به

مدیر روزنامه بازدید : 125 جمعه 18 فروردین 1402 زمان : 12:51 نظرات (0)


عکس ها و مشاهده آنها در گوشی های هوشمند یا رایانه بهترین راه برای مشاهده خاطرات خوش گذشته است. اما هیچ چیز بهتر از این نیست که بتوانید این خاطرات را با دستان خود لمس کنید. برای تجربه چنین حس شیرینی به یک چاپگر عکس رنگی مناسب نیاز دارید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدام چاپگر برای چاپ عکس مناسب است. با ما همراه باشید تا درباره بهترین چاپگرهای عکس موجود در بازار در سال 2022 بیشتر بدانید.


مقایسه کاغذ جوهر افشان و چاپگر لیزری برای چاپ عکس

عملکرد پرینترهای لیزری و جوهرافشان در چاپ عکس یکی از مهم ترین دغدغه های خریداران قبل از خرید چاپگر می باشد. اولین و مهم ترین سوالی که قبل از خرید چاپگر باید به آن پاسخ دهید این است: آیا به دنبال چاپگری به طور خاص برای چاپ عکس هستید یا دستگاهی همه کاره می خواهید که بتوان از آن برای چاپ عکس های دیجیتال خود نیز استفاده کرد؟

پاسخ روشن به این سوال به شما کمک می کند تا بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده و در هزینه خود صرفه جویی کنید. اما اگر بخواهیم چاپگرها را با پرینترهای لیزری و جوهرافشان مقایسه کنیم، باید بگوییم که چاپگرهای جوهرافشان گزینه های بهتری برای چاپ عکس هستند به شرطی که از جوهر و پودر مناسب برای چاپ عکس استفاده شود. اما اگر می خواهید اسناد اداری را به صورت رنگی با سرعت و دقت بالا چاپ کنید، چاپگرهای لیزری رنگی اچ پی را به شما پیشنهاد می کنیم.

تصاویر چاپ شده توسط پرینترهای جوهرافشان به دلیل جوهر استفاده شده در این دستگاه ها کیفیت بالاتری نسبت به چاپگرهای لیزری دارند. البته باید بدانید که چاپگرهایی که با کارتریج های رنگدانه کار می کنند، به نوبه خود عملکرد بهتری نسبت به چاپگرهایی دارند که کارتریج آنها بر پایه جوهر رنگی است.


رابطه بین کیفیت عکس و کاغذ چاپگر؛ بهترین کاغذ برای چاپ عکس چیست؟

نوع و کیفیت کاغذ استفاده شده در چاپگر تاثیر زیادی در کیفیت تصویر چاپ شده دارد. بسته به نحوه استفاده از عکس ها و انتظارات شما از کیفیت آنها، کاغذی که انتخاب می کنید نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال: اگر می خواهید عکس خود را قاب کنید، استفاده از کاغذ گلاسه انتخاب خوبی نخواهد بود. زیرا تصویر براق پشت قاب شیشه ای جلوه خوبی ندارد.



بهترین کاغذ برای چاپ عکس

کاغذهای گلاسه اولترا، درجه یک و حرفه ای بهترین کاغذهای ممکن برای چاپ عکس هستند و کیفیت عکس های چاپ شده بر روی آنها بسیار بالاست. اما اگر به دنبال کیفیت بسیار بالا برای عکس های خود هستید، کاغذهای گلاسه استاندارد انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهند بود.


بهترین چاپگرهای عکس خانگی و حرفه ای کدامند؟

اچ پی و کانن دو نمونه از بهترین برندهای چاپ دنیا هستند که محصولات باکیفیت را به بازارهای جهانی عرضه می کنند. در میان محصولات مختلف این دو شرکت معروف، چند نمونه از بهترین چاپ عکس عبارتند از:

چاپگر Canon imagePROGRAF PRO-1000

Canon imagePROGRAF PRO-1000 در لیست پرینترهای جوهرافشان حرفه ای برای چاپ عکس قرار دارد. کیفیت چاپ این دستگاه 1200*2400 dpi می باشد و همچنین از فناوری چاپ FINE Canon بهره می برد. این چاپگر تک کاره مجهز به کارتریج Canon PFI-1000 با ظرفیت 80 میل بوده و امکان اتصال آن به شبکه با وای فای نیز وجود دارد.



چاپگر عکس جوهرافشان HP ENVY 6055

اگر به دنبال یک چاپگر خوب با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید، چاپگر HP ENVY 6055 گزینه مناسبی برای شماست. این دستگاه یک چاپگر خانگی مناسب برای چاپ عکس است و جزو پرینترهای جوهرافشان محبوب بازار است. وضوح چاپ رنگی این دستگاه 1200*4800 dpi و چاپ سیاه و سفید آن نیز 1200*1200 dpi می باشد.



چاپگر جوهرافشان همه کاره Canon PIXMA TS8320

Canon PIXMA TS8320 All-Inkjet Printer یک چاپگر چند منظوره است که با آن می توانید عکس هایی با کیفیت بالا چاپ کنید. این دستگاه با ورودی کاغذ 100 برگ، بارگذاری کاغذ در چاپگر را برای شما آسان می کند.

علاوه بر کیفیت چاپ بالا، کنترل پنل لمسی چاپگر همه کاره Canon PIXMA TS8320 نیز تجربه کاربری بسیار دلپذیری را برای شما فراهم می کند. از دیگر مزایای این چاپگر محبوب می توان به قابلیت چاپ دوبل و امکان ارسال دستورات از طریق الکسا یا دستیار گوگل اشاره کرد.



چاپگر لیزری رنگی HP Color LaserJet Pro M454dw

چاپگر رنگی تک کاره HP Color LaserJet Pro M454dw یکی دیگر از چاپگرهای عکس با قابلیت Wi-Fi است. سایز چاپ این پرینتر لیزری A4 بوده و قابلیت چاپ دوبار مهم ترین ویژگی این دستگاه می باشد.



چاپگر لیزری رنگی چندکاره Canon imageCLASS MF445dw

Canon imageCLASS MF445dw یک چاپگر لیزری همه کاره است که قابلیت اسکن، فکس، چاپ بی سیم و کپی را نیز به کاربران خود ارائه می دهد. ظرفیت سینی کاغذ این دستگاه 250 برگ و ظرفیت چاپ ماهانه 80000 برگ می باشد. اگر به دنبال یک چاپگر خوب برای چاپ عکس هستید که امکان چاپ دو نسخه را نیز به شما می دهد، Canon imageCLASS MF445dw یکی از بهترین گزینه های ممکن برای شماست.


چاپگرهای لیزری رنگی HP LaserJet Pro M479fdw

از دیگر چاپگرهای مناسب برای چاپ عکس می توان به چاپگر چندکاره HP Color LaserJet Pro M479fdw اشاره کرد. این چاپگر لیزری چند منظوره دارای سرعت چاپ 27 صفحه در دقیقه بوده و قابلیت چاپ دو طرفه را به شما می دهد. در کنار چاپ دو طرفه، چاپ اتوماتیک از دیگر مزیت های مهم این دستگاه است


اخرین حرف

در مقاله "کدام چاپگر برای چاپ عکس مناسب است؟" به سوال. ما پاسخ دادیم و به شما گفتیم که چاپگرهای جوهرافشان بهترین گزینه برای این کار هستند. چاپگرهای ارائه شده در این مقاله تنها تعدادی از چاپگرهای طراحی شده برای چاپ عکس هستند. اگر به دنبال گزینه های بیشتری برای مقایسه و خرید نهایی هستید، به فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ادامه مطلب: آوا فرهنگ آریا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 267
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 167
  • باردید دیروز : 291
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 1,068
  • بازدید ماه : 1,068
  • بازدید سال : 73,655
  • بازدید کلی : 173,110