loading...

روزنامه آنلاین

چکمه و آجیل این روزها مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته اند. در واقع آلیاژهایی که از آنها پیچ و مهره ساخته می شود بسیار زیاد و متنوع شده است و به همین دلیل است که به محض ذکر بازار با پیچ و مهره مواجه می ش

مدیر روزنامه بازدید : 2 پنجشنبه 14 تیر 1403 زمان : 11:23 نظرات (0)


چکمه و آجیل این روزها مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته اند. در واقع آلیاژهایی که از آنها پیچ و مهره ساخته می شود بسیار زیاد و متنوع شده است و به همین دلیل است که به محض ذکر بازار با پیچ و مهره مواجه می شوید. چدن یا چدن بسیار مهم هستند و ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند، مثلاً این پیچ و مهره ها در شرایط مرطوب خوردگی نمی کنند، در مقابل حرارت نیز بسیار خوب عمل می کنند. بنابراین می توانید به راحتی در هر کجا که هستید از پیچ و مهره استفاده کنید.

انواع پیچ و مهره استیل

اندازه ها و اشکال مختلفی از فولاد وجود دارد که می توانید بسته به کار انجام شده از بین آنها انتخاب کنید. بیشتر اوقات پیچ شماره 304 با تراز A2 و علاوه بر آن پیچ شماره 316 A4 نیز پرکاربرد است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت این دو نوع سیم در چیست، در میان این عناصر افزودنی به نام مولیبدن وجود دارد که باعث تفاوت بین این دو نوع سیم می شود. این عنصر می تواند آسیب این کانال ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و آنها را در برابر مواد شیمیایی اطراف مقاوم کند که یکی از مزایای آن است. در ادامه این پیچ را به صورت جداگانه برای شما بررسی می کنیم.

پیچ و مهره فولادی 304: ندارد. پیچ و مهره 304 حاوی 8 درصد نیکل و 18 درصد کروم است. اگر مواد موجود در آن را در نظر بگیرید، می توان گفت که این گونه پیچ و مهره ها دارای بالاترین استحکام هستند و در هر آب و هوایی بدون آسیب قابل استفاده هستند. همچنین می تواند در محیط های حاوی کلر به خوبی عمل کند. اگرچه این پیچ در هر محیطی می تواند دوام بیاورد، اما در مناطق بسیار شور ضعیف است و از بین می رود، اما در واقع در مناطقی که کلرید سدیم بیش از 25 ppm دارند، به راحتی قابل از بین رفتن است.

پیچ و مهره استیل 316: این نوع پیچ از آن دسته پیچ و مهره هایی است که به راحتی در شرایط سخت قابل استفاده است. ممکن است از خود بپرسید که منظور از شرایط سخت چیست؟ در واقع شرایط سخت در محیط رطوبت یا کلرید است. چون در این محیط ها خوردگی اتفاق می افتد، بسیار مهم است که پیچ به سرعت زنگ نزند. پیچ و مهره 316 به دلیل داشتن مولیبدن بالا می تواند سال ها در محیط های مرطوب و دریایی دوام بیاورد. توصیه می کنیم حداقل یک بار از این پیچ فولادی استفاده کنید.
 برای خرید پیچ و مهره استیل با پیچ و مهره آرتا تماس بگیرید.

پیچ و مهره فولادی در چه محیط هایی استفاده می شود؟

پیچ و مهره های فولادی نیز در صنایع پتروشیمی کاربرد فراوانی دارند. اگر تا به حال یک کارخانه برق یا پتروشیمی را از نزدیک دیده باشید، متوجه خواهید شد که پیچ های فولادی در این موارد بسیار کاربرد دارند. تابلوهای برق در نیروگاه ها از جمله مکان هایی است که پیچ و مهره در آنها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، افراد برای ساخت پایه اسکلت و نیروگاه به چندین مهره و پیچ و مهره نیاز دارند. یکی از پرکاربردترین پیچ ها در صنعت پتروشیمی مدل پیچ a193 می باشد. این نوع پیچ فولادی دارای کیفیت های مختلفی می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم: B7-B8M-B8-L7M-LZ-Bolt Master B7M و... همانطور که مشاهده کردید این نوع پیچ دارای درجه بندی های زیادی بوده و متفاوت است. ، می توانید با توجه به موارد استفاده خود از این پیچ ها استفاده کنید. مدل A194 نیز جزو پرکاربردترین اقلام در صنعت پتروشیمی و نیروگاه ها است. این نوع مروارید همچنین دارای چندین درجه مختلف از جمله 2H، 2HM می باشد. به راحتی می توانید از این مهره ها بر روی تجهیزات لوله و شیر استفاده کنید.

پیچ و مهره های فولادی در صنایع دریایی کاربرد فراوانی دارند، بنابراین اگر در محیطی نزدیک دریا زندگی می کنید یا کار شما مربوط به صنایع دریایی است، استفاده از پیچ و مهره فولادی را حتما توصیه می کنیم. پیچ و مهره های مورد استفاده در صنایع دریایی معمولا 6 درجه و درجه 316 می باشد که این نوع کیفیت همانطور که قبلا ذکر شد به راحتی زنگ نمی زند و می تواند در محیط های مرطوب و دریایی به خوبی دوام بیاورد. 8.8 معمولاً در ساخت انواع کشتی ها و قایق ها از پیچ ها استفاده می شود، این پیچ ها روکش دار هستند یا به عبارتی پیچ ها مستعد زنگ زدگی و آسیب های بعدی هستند.

جالب است بدانید که پیچ و مهره های فولادی در صنعت ساختمان نیز کاربرد فراوانی دارند. این نوع پیچ و مهره معمولاً برای ساخت اسکلت ساختمان یا سایر سازه های مربوط به ساختمان ها و فضاها استفاده می شود. اعداد زیادی در ساخت و ساز استفاده می شود. در زیر تعدادی از آنها را برای شما ذکر می کنیم که حتی برای ساخت در، پنجره و کابینت نیز کاربرد دارند. انواع DIN 6915 و DIN 6914 نیز واشر دارند و همه کاره هستند. بنابراین اگر می خواهید ساخت و ساز را شروع کنید، توصیه می کنیم از پیچ و مهره های فولادی ضد زنگ استفاده کنید.

تا اینجا دیدیم که ورق استیل از فولاد ضد زنگ ساخته شده و می توان از آن در محیط استفاده کرد. فولاد ضد زنگ به کار رفته در پیچ و مهره ها از گرید 316 و 304 می باشد. فولاد انواع مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم: پیچ های خودکار، پیچ های آلن، پیچ های چشمی، پیچ های استوانه ای، پیچ های شیروانی و پیچ های متریک. . هر یک از این پیچ‌های متریک در صنعت بسیار کاربرد دارند، نمونه‌هایی که در بالا ذکر شد، اما پیچ‌های فولادی و مهره‌های فولادی را می‌توان در صنعت سکه و دفاع نیز استفاده کرد. به خصوص اگر خانه شما نزدیک دریا است یا در محیط مرطوب زندگی می کنید، توصیه می کنم از پیچ و مهره استیل استفاده کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 268
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 172
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 23
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 1,604
  • بازدید سال : 74,191
  • بازدید کلی : 173,646