loading...

روزنامه آنلاین

کدام حصیر برای ماشین های کاشان بهتر است؟ یا به عبارتی فرش درجه یک چه ویژگی هایی دارد؟ یک فرش خوب چه ویژگی هایی دارد؟ یا در هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنیم؟طبیعتا مردم به دنبال خرید بهترین فرش ما

مدیر روزنامه بازدید : 585 شنبه 31 تیر 1402 زمان : 11:40 نظرات (0)


کدام حصیر برای ماشین های کاشان بهتر است؟ یا به عبارتی فرش درجه یک چه ویژگی هایی دارد؟ یک فرش خوب چه ویژگی هایی دارد؟ یا در هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

طبیعتا مردم به دنبال خرید بهترین فرش ماشینی هستند. از این رو در این مقاله بر آن شدیم تا به اختصار به عوامل موثر بر کیفیت فرش درجه یک و ویژگی های فرش درجه یک بپردازیم. هدف ما این است که شما یک خرید آگاهانه انجام دهید. با ما بمان

ویژگی های فرش ماشینی

عوامل موثر بر کیفیت فرش

در این قسمت به طور خاص در مورد عوامل موثر بر کیفیت فرش صحبت می کنیم. این عوامل به شرح زیر است:

بهترین نوع نخ در فرش ماشینی

یکی از مهمترین و اولین ویژگی های فرش درجه یک کاشان جنس نخ فرش است. در پاسخ به این سوال که بهترین نخ فرش ماشینی چیست، بدون شک می توان گفت که نخ اکریلیک برنده آن است. البته چیزی به نام نخ به نام اکریلیک وجود ندارد، بلکه نخی که بتوان اکریلیک بودن آن را در آزمایشگاه ثابت کرد. البته نخ ابریشم هم وجود دارد که از نخ اکریلیک بالاتر است اما نخ ابریشم به دلیل هزینه زیاد زیاد استفاده نمی شود. در واقع رایج ترین نخ فرش اکریلیک است.

باید به ست ضربه توجه کنید. نخ های هیت ست بدون پرز هستند و بنابراین کار شما را در نظافت منزل کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید: انواع نخ فرش ماشینی را بشناسید

بهترین نوع نخ برای فرش ماشینی

یک ماشین بافندگی خوب

بهترین دستگاه برای بافت فرش کاشان دستگاه بافندگی HCI X2 می باشد. دستگاه های خوب دیگری مانند دستگاه HCP زیر نیز وجود دارد. به طور کلی تمامی دستگاه های قالی بافی در آلمان و بلژیک تولید می شوند. دستگاه های این کشورها جزو بهترین ها هستند. علاوه بر این، به دلیل ناهماهنگی در فناوری تولید ماشین‌های بافندگی ایرانی، قیمت فرش به شدت به شرایط کلان اقتصادی و سیاسی کشور بستگی دارد.

بدون پارگی در فرش

گاهی اوقات فرش ها هنگام بافته شدن دچار مشکل بافت می شوند. برخی جفت داشتند یا برخی از قالی ها به دلیل نادرستی بافت و مشکلات دیگر گم شده بودند. در این مرحله یا بهتر است بگوییم بعد از بافته شدن فرش توسط ماشین و قبل از اتمام کار فرش، تعمیرکار فرش به تعمیر فرش می پردازد. رفوگر بدون استثنا تمامی فرش های بافته شده توسط دستگاه را بررسی کرد تا مشکلی پیش نیاید.

یکی از ویژگی های فرش درجه یک پاره نشدن آن است. اگر پارچه فرش پاره شده باشد و نظافتچی متوجه آن نشده باشد عیب است. به همین دلیل هنگام خرید فرش باید از پاره نشدن قسمتی از فرش اطمینان حاصل کنید.

ابعاد فرش را بررسی کنید

ابعاد فرش جزء ویژگی های فرش درجه یک نمی باشد بلکه با توجه به نیاز شما متغیر است. از نظر سایز، فرشی درجه یک برای شماست که کاملا در فضای شما قرار می گیرد. طبیعتاً در برخی موارد بهترین فرش برای شما فرش 12 متری است در حالی که مکانی مانند تالار یا تالار داستان کاملاً متفاوتی است.

بدون سوختگی فرش

در زمان آهال و بعد از پرکردن فرش، اگر دقت نکنید، فرش ممکن است بسوزد. به این ترتیب، هنگام خرید فرش، بررسی کنید که آیا قسمتی از فرش سوخته است یا خیر.

استانداردهای استفاده از چسب

شاید در پست های دیگر ملک شاه به آن برخورد کرده باشید. وزن فرش یکی از معیارهای مهم در قیمت نهایی فرش است. هر چه وزن فرش بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود.

پس از اینکه قالی در کارخانه تولیدی بافته شد، برای تکمیل به شرکت اهر می رود. این شرکت که تعداد آن کمتر از تعداد انگشتان دست است، علاوه بر رفع گره های فرش، وظیفه رفع ناهمواری های سطوح فرش را نیز بر عهده دارد. نحوه گره زدن الیاف در فرش ماشینی با فرش دستبافت بسیار متفاوت است. گره فرش دستبافت قوی تر است. چسب به پشت فرش زده می شود تا گره های فرش ماشینی محکم تر شود. این چسب ها می توانند وزن فرش شما را نیز افزایش دهند. برخی تولیدکنندگان برای افزایش قیمت فرش، اهر را به مقدار زیادی چسب روی فرش می‌زنند تا قیمت فروش فرش را افزایش دهند. وزن فرش باید به میزان الیاف استفاده شده در فرش مربوط باشد نه میزان چسب استفاده شده. به همین دلیل یکی از ویژگی های فرش های درجه یک این است که به صورت استاندارد از چسب اهر استفاده می کنند. به این ترتیب کیفیت چسبندگی فرش یکی از مهمترین خواص فرش درجه یک محسوب می شود.

ارتفاع فیبر خواب

مانند اندازه آنها، ارتفاع دسته بر اساس نیاز شما متفاوت است. فرش های خوب ارتفاع تخت متفاوتی دارند. فرش 700 شانه کاشا یکی از مرغوب ترین فرش های ماشینی موجود است که ارتفاع پرز آن 8 میلی متر است. همچنین فرش های 1000 و 1200 پرز که از کیفیت فنی بالاتری برخوردار هستند از بهترین فرش های ماشینی هستند اما دارای ارتفاع پرز 6 میلی متر هستند. یا مثلاً ارتفاع تخت فرش 1500 شانه 5 میلی متر است.

هرچه کیفیت فنی بالاتر باشد، ارتفاع را کمتر می کند. اما این بدان معنا نیست که فرش هایی با ارتفاع پرز بیشتر بد هستند زیرا فرش 700 شانه با وجود داشتن ارتفاع پرز کمتر از فرش 1000 یکی از فرش های اول ملکشاه است.

عدم وجود نقص در طرح و نقش فرش

طرح فرش بی عیب و نقص یکی از مهم ترین ویژگی های فرش درجه یک است. طبیعی است که انتظار می رود فرش ها توسط بهترین طراحان طراحی شود. طرح و نقش فرش هرگز مشکلی ندارد، به خصوص طراحی فرش توسط کامپیوتر انجام می شود. اما سلامت نقش و نگار فرش یکی از ویژگی های یک فرش درجه یک محسوب می شود.

دسته فرش گم شده است

این روند عمدتاً در فرش دستباف یافت می شود. ممکن است در حین چیدن کیف آسیب ببیند و کیفیت فرش کاهش یابد. در مورد فرش های مکانیکی اینطور نیست. زیرا در صورت پاره شدن فرش ماشین خود به خود متوقف می شود.

قرارگیری صحیح رنگ فرش

برخلاف فرش دستباف که ریشه فرش بخشی از همان فرش است، در فرش ماشینی کاشا داستان کاملا متفاوت است. ریشه همه فرش های ماشینی قسمتی از خود فرش نیست، بلکه قسمتی است که در حین تکمیل و تکمیل فرش روی آن دوخته می شود. به همین دلیل کیفیت اتصال ریشه فرش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است خیاطان در جایگیری صحیح ریشه های فرش دقت زیادی داشته باشند.

نداشتن دو فرش

در هر رج بافت فقط یک پود قابل استفاده است. اگر سرعت شانه زدن به اندازه ای کاهش یابد که سوزن ماشین دوبار حرکت کند، فرش دو بافته می شود که این عیب پارچه است و باید توسط قالیشویی اصلاح شود.

چک معاوضه و پرداخت

یکی دیگر از ویژگی های فرش درجه یک روکش زیبای آن است. ما در این مورد غیر مستقیم صحبت کردیم. چرخ خیاطی الیاف فرش را برش می دهد. این کاری است که قیچی هنگام بافتن فرش دستباف انجام می دهد. طبیعتا طول نخ یکسان نخواهد بود. بنابراین تمام فرش ها بدون استثنا پس از بافت و روکش تراشیده می شوند تا طول رشته های فرش یکسان باشد. به این پرداخت نیز گفته می شود.

خطای کابل

مهار یک میله انعطاف پذیر با سوراخ در وسط است. از این سوراخ عبور کنید. با بالا و پایین بردن این لت ها، بافندگی مشخص می کند که در آن زمان رنگ در فرش کجا بافته شود. اگر لت یا تسمه این دستگاه آسیب ببیند، قالی بافی از کار می افتد. البته این دستگاه دارای دو میله در یک نقطه از فرش است تا فرآیند بافت به راحتی آسیب نبیند.

از نظر تعداد رنگ فرش مشکلی ندارد

پشت بافندگی فرش قسمتی به نام کریل وجود دارد. تمام نخ ها داخل ماسوره هستند. دستیار بافنده وظیفه پرکردن غلتک را با رنگ های مورد نظر بر عهده دارد تا بافنده از آن برای بافت فرش استفاده کند. اگر یاور بافنده به اشتباه یک دوک را به جای دیگری قرار دهد، باعث می شود رنگ های فرش با هم مخلوط شوند. به طور طبیعی یکی از ویژگی های فرش ممتاز عدم مشکل در شمارش رنگ است.

خرید فرش درجه 1 با گارانتی

ملک شاه کوشان متعهد می شود که کلیه فرش هایی که برای مشتریان گرامی ارسال می کند با کیفیت ممتاز فوق الذکر باشد و در صورت وجود ایراد مشتری می تواند فرش را به کارخانه ملک شاه بازگرداند. ارائه محصولات با کیفیت هدف ماست.

مطالعه مقاله کامل: https://ghalikhane.com/brand/zomorod-carpet

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 267
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 145
  • باردید دیروز : 291
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 1,046
  • بازدید ماه : 1,046
  • بازدید سال : 73,633
  • بازدید کلی : 173,088