loading...

روزنامه آنلاین

آش نشه یکی از قدیمی ترین غذاهای ایران، یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانیان است. سوپ رشته را می توان به عنوان غذای اصلی یا به عنوان دسر استفاده کرد. رشته برنجی در ماه رمضان یک غذای خوب و پرطرفدار افطاری

مدیر روزنامه بازدید : 200 چهارشنبه 04 مرداد 1402 زمان : 15:07 نظرات (0)


آش نشه یکی از قدیمی ترین غذاهای ایران، یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانیان است. سوپ رشته را می توان به عنوان غذای اصلی یا به عنوان دسر استفاده کرد. رشته برنجی در ماه رمضان یک غذای خوب و پرطرفدار افطاری است. آش له شده در فصول سرد سال پرطرفدار است و در مناسبت های خاصی مانند شب یلدا، چهارشنبه سوری و سیزده به در نیز این آش خوشمزه را طبخ می کنند. در بین انواع آش نذری، آش طناب دار پرطرفدارترین است. البته آش شله کلامکار و کشک آش نیز در بین آش نذری رواج دارد. سبزی خاکستر شامل پیاز، جعفری، گشنیز و اسفناج است. نخود، لوبیا و نخود از سبزیجات رایج در این سوپ خوشمزه هستند. در این مقاله رژیم غفاری طرز تهیه آش رشته، طرز تهیه آش رشته خوشمزه و مجلسی به روش تهرانی و طرز تهیه آش رشته برای 10 نفر توضیح داده شده است.

طرز تهیه رشته نذری 10 نفره

مواد لازم برای تهیه نودل 10 نفره عبارتند از:

حبوبات: 1 فنجان نخود، 1 فنجان لوبیا چیتی، 1 فنجان لوبیا قرمز، 1 فنجان عدس.

یک کیلو و نیم سبزی سبز

یک و نیم بسته رشته فرنگی

سه یا چهار پیاز بزرگ

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه به میزان لازم

در صورت نیاز نعنا را خشک کنید

پنیر دلمه به میزان لازم

سیر در صورت نیاز

روغن مایع

برای تهیه آش بهاره برای 10 نفر، اولین قدم این است که حبوبات به جز عدس را از روز قبل خیس کنید و در طول شب چند بار آب آن را عوض کنید تا پف کند و بپزد. خوب عدس را یک ساعت قبل از پخت خیس کنید. سپس در مرحله دوم لوبیا، لوبیا بلبلی و نخود را جداگانه بپزید اما نصف عدس را بپزید، در غیر این صورت رشته عدس هنگام پخت گم می شود و خراب می شود. حالا در مرحله سوم پیازها را نگینی خرد کرده و رشته را در قابلمه بزرگی با روغن نباتی تفت دهید تا پیازها شفاف و نرم شوند.

بعد از نرم شدن پیاز فلفل سیاه و فلفل را اضافه کنید و با هم تفت دهید.در مرحله چهارم حبوبات پخته شده را به قابلمه اضافه کنید و با پیاز کمی تفت دهید و آب جوش را به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله می توانید یک قاشق آرد برای پوشاندن تابه اضافه کنید و یا برای طعم و لعاب بهتر می توانید به جای آب، کوفته یا آبلیمو به تابه اضافه کنید. در مرحله پنجم در این مرحله بعد از به جوش آمدن آب قابلمه سبزی سبز را که قبلا شسته و شسته و خرد کرده اید به قابلمه اضافه کرده و حرارت را ملایم کرده و سبزی سبز را با حرارت ملایم بپزید.

در مرحله ششم بعد از پختن سبزی، پاستا را به قابلمه اضافه می کنیم. پاستا را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا نچسبد. سوپ را به جوش آورید و اگر سوپ خیلی غلیظ به نظر می رسد، یک یا دو فنجان آب جوش اضافه کنید. در مرحله آخر تزیین ظرف، نعنا را در روغن داغ سرخ کنید. سیر را خرد کرده و در تابه ای جداگانه تفت دهید.

طرز تهیه ماکارونی شیرین مجلسی به سبک تهرانی

مواد لازم برای تهیه رشته مجلسی خوشمزه و خوش طعم عبارتند از:

دو عدد پیاز بزرگ

شش حبه سیر

یک فنجان عدس

500 گرم سبزیجات

یک فنجان نخود فرنگی

یک فنجان لوبیا چیتی

دو قاشق چایخوری نعناع خشک

کشک به میزان لازم

روغن آب در صورت نیاز

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

مرحله 1: لوبیاها، از جمله نخود فرنگی، لوبیا چشم بلبلی و عدس را یک شب خیس کنید تا تورم لوبیا کاهش یابد و پخت راحت تر شود. آب را چندین بار عوض کنید تا تورم حبوبات کاملاً از بین برود.

برای مرحله اول لوبیا چیتی و نخود را با آب بجوشانید. می توانید به جای لوبیا چیتی از لوبیا قرمز استفاده کنید. در بین حبوبات، عدس نیازی به خیساندن یک شبه ندارد و یک ساعت برای خیساندن عدس کافی است.

مرحله دوم: در حین پختن لوبیا چیتی و نخود، پیاز را خرد کرده و در قابلمه ای دیگر با روغن مایع تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود. در این مرحله مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیازهای سرخ شده اضافه کنید و پیازها را خوب مخلوط کرده و تفت دهید. بعد از پختن لوبیا چیتی و نخود، پیاز را به تفت داده شده اضافه کنید و روی لوبیا چیتی و نخود را کمی با پیاز بپوشانید.

اگر می خواهید در مورد کدو تنبل و خواص معجزه آسای آن بدانید می توانید به مقاله خواص کدو تنبل مراجعه کنید.

مرحله سوم: در این مرحله چند لیوان آب جوش و عدس را به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا بپزند. بعد از پختن عدس سبزی های از قبل تمیز، شسته و خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم: بعد از افزودن سبزی به سوپ، در قابلمه را کامل نبندید، زیرا رنگ سبزی را خراب می کند. بعد از پختن آش سبزی مان، در این مرحله از پخت آش، رشته آش را اضافه کرده و با مواد دیگر خوب مخلوط می کنیم. برای براق شدن سوپ می توانید یک قاشق آرد اضافه کنید. پس از افزودن خاکستر رشته مقدار خاکستر نمک را اندازه گیری و تنظیم کنید.

مرحله پنجم: این مرحله از پخت آش مربوط به تزیین آش است. نعنا خشک، بقیه پیاز و سیر را جداگانه تفت دهید. برای تزیین ظرف از نعنا داغ، سیر داغ، پیاز داغ و کشک استفاده کنید.

خاکستر و رژیم لاغری

پوره پلو یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی در بین علاقه مندان به انواع برنج است. این غذای لذیذ نه تنها طعم و عطر خوبی دارد، بلکه به لطف استفاده از سبزیجات و حبوبات مختلف، خواص بسیاری نیز دارد. ویژگی بارز این سوپ این است که برای مدت طولانی احساس سیری می کند، بنابراین مصرف آن در وعده های اصلی را می توان مغذی و کم کالری دانست.

مطالعه بیشتر: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-آش-رشته-ایرانی/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 245
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 113
  • بازدید امروز : 124
  • باردید دیروز : 301
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 124
  • بازدید ماه : 2,085
  • بازدید سال : 46,054
  • بازدید کلی : 145,509