loading...

روزنامه آنلاین

چگونه یک خانه چوبی از ابتدا بسازیم؟ آیا تماس با کارشناسان تطبیق ضروری است؟ برای ساخت خانه چوبی چقدر باید پول در نظر گرفت؟ برای ساخت این نوع خانه از چه روشی استفاده کنیم؟ اینها بخشی از سوالات بسیاری از

مدیر روزنامه بازدید : 336 سه شنبه 21 آذر 1402 زمان : 9:50 نظرات (0)


چگونه یک خانه چوبی از ابتدا بسازیم؟ آیا تماس با کارشناسان تطبیق ضروری است؟ برای ساخت خانه چوبی چقدر باید پول در نظر گرفت؟ برای ساخت این نوع خانه از چه روشی استفاده کنیم؟ اینها بخشی از سوالات بسیاری از سازندگان خانه است. بنابراین اگر قصد ساخت خانه چوبی را دارید و اطلاعات کافی در مورد طراحی و ساخت آن ندارید و به دنبال اطلاعات بیشتر هستید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

همه چیز در مورد ویلای چوبی

طراحی ویلا چوبی یک خانه چوبی است که با طراحی منحصر به فرد ساخته شده است. این سازه دارای مزایا و ویژگی های منحصر به فرد خود است که مورد استقبال بسیاری به خصوص سرمایه گذاران در صنعت املاک قرار گرفته است. اگر در ساخت این ساختمان از مواد مرغوب استفاده شده باشد و در ساخت آن از استانداردهای جهانی پیروی شود، به جرات می توان گفت که بسیار ایمن و بادوام است. به دلیل راحتی، احساس زندگی در این خانه ها و گنجاندن معماری مدرن، افراد زیادی تمایل به ساخت آن ها دارند.

مراحل ساخت ویلای چوبی

دارای مجوز

اولین قدم در ساخت ویلا چوبی اخذ مجوزهای مربوطه اعم از آب، برق و ... می باشد.

طراحی ساختاری اصلی

ابتدا باید پلان یا نقشه ویلای مورد نظر طبق استاندارد طراحی شود. در واقع ابتدایی ترین نقطه شروع برای ساخت ویلا این است که نقشه سازه خود را تهیه و به تایید مراجع مربوطه برسانید.

رویه های ساخت و ساز

با تایید طرح اولیه ساخت ویلای چوبی باید مراحل ساخت ساختمان نیز تایید شود.

ساختمان زیرساخت ویلا

پس از انجام مراحل مشخص شده و اخذ مجوزهای لازم، ساخت واقعی کار آغاز خواهد شد. پی ویلا چوبی مانند هر سازه دیگری از مصالحی غیر از چوب ساخته شده است. این باعث می شود ساختار قوی و بادوام باشد. پیمانکار پس از تعیین موقعیت ویلا در زمین مورد نیاز اقدامات لازم برای فونداسیون را آغاز می کند.

فونداسیون ویلا

فونداسیون ویلا از چوب می باشد که بدون هیچ مشکلی از چوب ضد آب ساخته شده است. پس از تشکیل فونداسیون، عایق کاری و تقویت فونداسیون انجام می شود.

ساخت و ساز چوبی

طراحی و خرید چوب مناسب برای ساخت و ساز یکی از مهم ترین مراحل ساخت خانه چوبی است. زیرا اگر چوب به خوبی آماده نشود و کیفیت لازم را نداشته باشد ویلا از حفاظت و مقاومت خوبی برخوردار نخواهد بود. به همین دلیل است که با گذشت زمان، آب ناشی از باران و رطوبت به داخل خانه و ساختمان های چوبی نفوذ می کند. بنابراین ساخت خانه چوبی به خصوص در مناطق پرباران باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد

چوب چوبی ایده آل برای ساخت کلبه است

الوار یا چوب خوب برای ساخت خانه باید 15 تا 35 سانتی متر ضخامت داشته باشد. چوب معمولاً به شکل های گرد یا مربع بریده می شود. به گونه ای که از چوب یا بدون چرم استفاده شود به گونه ای که دو طرف میز تمام شده باشد.

شایان ذکر است که برش مربع چوب باعث افزایش استحکام چوب می شود. استفاده از چوب کاج و سرو برای ساخت ویلا بهترین انتخاب است. قیمت مقرون به صرفه و خواص لاستیک این درختان، استفاده از آنها را چند برابر کرده است. اگر چوب مورد استفاده در ساخت و ساز رطوبت زیادی دارد، بهتر است تهویه مناسبی نیز در ویلا تعبیه شود. زیرا به مرور زمان رطوبت باعث تغییر رنگ چوب و پوسیدگی چوب می شود. انتخاب چوب خشک جدا از اینکه می تواند بار سنگین ویلا را تحمل کند، نشست کمتری نیز دارد و باعث استحکام و دوام ساختمان می شود.

عوامل موثر بر هزینه ساخت ویلای چوبی

میزان چوب استفاده شده در یک ویلا چوبی عامل مهمی در افزایش هزینه ساخت می باشد. بنابراین هر نوع چوبی که برای ساخت سازه ویلا استفاده شود بر قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد.

محل اجرای پروژه ویلای چوبی کجاست؟ آیا نزدیک به مرکز شهر است یا خارج از محدوده شهر؟ تصمیم گرفتید چه امکاناتی را در ویلا اجرا کنید؟ و…. عوامل موثر بر قیمت کلبه های چوبی.

فضای خانه چوبی، چند طبقه بودن، ضخامت دیوارها، دکوراسیون یا نمای بیرونی ساختمان، نورپردازی و .... همه اینها می تواند هزینه ساخت یک ساختمان را افزایش دهد.

اگرچه ساخت ویلای چوبی هزینه هایی دارد، اما در واقع نجاری یا دکوراسیون داخلی خانه نقش عمده ای در هزینه های ساخت دارد.

مزایای ساخت یک کلبه چوبی

یکی از مزایای چوب در ساخت ویلاها کاهش مصرف انرژی است. در واقع استفاده از این مواد در سازه میزان گرما و سرما را تضمین می کند. در نهایت، آنها در پس انداز پول بسیار موثر هستند.

سرعت ساخت در ویلای چوبی بالاست. تحویل فوری، کاهش زمان کار و ... در کاهش تمامی هزینه ها موثر است.

در ساخت بناهای چوبی، تنوع چوب به کار رفته در آنها بسیار زیاد است چون هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، مثلا برخی برای عایق صدا مناسب هستند و برخی دیگر برای زیبایی ساختمان استفاده می شوند.

تحقیقات ثابت کرده است که سازه های بتنی یا فولادی مقاومت کمتری نسبت به سازه های چوبی دارند. به عنوان مثال، یک سازه بتنی یا فولادی حدود 30 سال عمر می کند. اما سازه های چوبی در هماهنگی با طبیعت و کمتر تحت تاثیر تغییرات دما، عمر مفیدی بین 40 تا 120 سال دارند.

یکی دیگر از مزایای این سازه های چوبی ضد آب بودن آنهاست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 245
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 109
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 245
  • باردید دیروز : 643
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 1,466
  • بازدید ماه : 888
  • بازدید سال : 44,857
  • بازدید کلی : 144,312