loading...

روزنامه آنلاین

ترکیه در سال های اخیر به دلیل توسعه اقتصادی و فرهنگی به یکی از مقاصد اصلی مهاجران در جهان تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری از مهاجران و شهروندان بسیاری از کشورها را پناهنده می نامند.سبک زندگی مردم ت

مدیر روزنامه بازدید : 93 پنجشنبه 02 فروردین 1403 زمان : 23:17 نظرات (0)


ترکیه در سال های اخیر به دلیل توسعه اقتصادی و فرهنگی به یکی از مقاصد اصلی مهاجران در جهان تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری از مهاجران و شهروندان بسیاری از کشورها را پناهنده می نامند.

سبک زندگی مردم ترکیه شباهت زیادی به سبک زندگی ایرانیان دارد به همین دلیل این کشور ایرانیان زیادی را برای مهاجرت به سوی خود جذب کرده است.

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند می توانند از روش های مختلفی برای اخذ ویزا و اقامت استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد روش های مهاجرت به ترکیه تا انتها با ما همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه

شرایط لازم برای مهاجرت به ترکیه بسته به اینکه فرد چه روشی را برای اخذ مهاجرت و اقامت ترکیه انتخاب کند متفاوت خواهد بود. اما برخی از شرایط عمومی مهاجرت به این کشور از همه نظر یکسان است.

به عنوان شرط مهم مهاجرت می توان به توان مالی یا سرمایه کافی اشاره کرد. اگر فردی شغلی با درآمد مناسب پیدا کند، ملزم به ارائه گواهی تمکین مالی نیست. از دیگر شرایط مهاجرت به ترکیه می توان به ارائه مدرک زبان ترکی، داشتن بیمه، سابقه بد، ارائه پاسپورت و ... اشاره کرد.

با ویزای تحصیلی ترکیه فرد می تواند پس از چهار سال تحصیل و یک سال کار برای اقامت دائم اقدام کند. راه های زیادی برای دریافت اقامت ترکیه وجود دارد که می توانید یکی از آنها را برای دریافت اقامت انتخاب کنید.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول نیاز است؟

افراد زیادی از ایران، گرجستان، آذربایجان و ارمنستان به این کشور مهاجرت کردند و ترکیه بزرگترین کشور مهاجر پذیر است.

مهاجران به تحصیل، شغل، سرمایه گذاری، مسکن و غیره دسترسی دارند. می تواند برای اقامت ترکیه از طریق افرادی که قصد مهاجرت به این کشور برای کار را دارند نیاز به پیشنهاد شغلی دارند، فرد می تواند پس از 5 سال کار در ترکیه برای اقامت دائم اقدام کند.

هر روشی برای اخذ اقامت ترکیه هزینه های متفاوتی دارد، بنابراین نمی توان به طور دقیق گفت که هزینه مهاجرت به ترکیه چقدر است، اما هزینه های کلی مهاجرت شامل خرید یا اجاره خانه، بلیط هواپیما، ارسال اثاثیه منزل می شود. یا خرید مبلمان در ترکیه. ، خرید ماهانه و ... قیمت خانه در استانبول با شهرهای دیگر ترکیه متفاوت است، برای خرید یا اجاره خانه در استانبول باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

یکی دیگر از مشکلاتی که خیلی ها به آن فکر می کنند حمل اثاثیه منزل و مشکلاتی است که با آن مواجه می شوید اما شما می توانید با استفاده از این روش ها به راحتی کالاهایی از جمله اثاثیه منزل را به ترکیه ارسال کنید.

همچنین قوانین مهاجرت به ترکیه در هر یک از این راه ها متفاوت است به همین دلیل باید تصمیم بگیرید که چگونه اقامت خود را دریافت کنید و تمامی شرایط خود را انجام دهید.

به طور کلی مبلغ مورد نیاز برای جابجایی ترکیه از راه های مختلف در زیر آمده است.

مهاجرت از طریق اشتغال

برای مهاجرت کاری به ترکیه به 6152.70 لیر لیر نیاز دارید، اما برای یک سال کار به 615.20 لیر لیر و برای دریافت اقامت دائم کار به 615.70 لیر لیر نیاز دارید.

مهاجرت از طریق تحصیل

هزینه های دانشگاه های دولتی و خصوصی در ترکیه متفاوت است. هزینه دانشگاه دولتی بین 1000 تا 4000 یورو و دانشگاه غیر دولتی و خصوصی 20000 یورو در سال است. اما به طور کلی می توان گفت که ارزان ترین راه برای مهاجرت به ترکیه خرید خوابگاه دانشجویی است.

از طریق ازدواج

افرادی که از طریق ازدواج به ترکیه مهاجرت می کنند باید بدانند که فرد مورد نظر باید در این کشور زندگی کند. هزینه اقامت در ترکیه برای یک نفر بین 2500 تا 3000 می باشد.

مهاجرت از طریق روش سرمایه گذاری

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید زمین یکی از رایج ترین راه هاست، شما می توانید با خرید زمین، خانه و یا ثبت شرکت در ترکیه سرمایه گذاری کنید. برای خرید خانه در این کشور به حدود 250000 دلار آمریکا نیاز دارید.

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه مانند هر کشور دیگری دارای مزایا و معایبی است که در این قسمت در مورد آن صحبت خواهیم کرد. برای مهاحرت به ترکیه با شرکت مهاجرتی مشورت کنید.

مزایای مهاجرت به ترکیه

هزینه مسکن در ترکیه منطقی است به طوری که میانگین قیمت خانه در این کشور هزار یورو در هر متر مربع است.

هوا گرم است. روز آفتابی و دریای صاف.

با توجه به توسعه گردشگری در این کشور، دولت ترکیه بودجه ای را برای بهبود کیفیت هوا، وضعیت جاده ها و حمل و نقل اختصاص داده است.

محصولات طبیعی و باکیفیت مانند میوه ها، سبزیجات، گوشت و شیر در طول سال در بازارهای محلی در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

مصرف کم مواد مخدر و الکل

ترکیه خدمات پزشکی با کیفیت بالایی دارد.

به عنوان یک کارآفرین می توانید در ترکیه ثبت نام کنید و با شرکت های اروپایی همکاری کنید.

کارخانه های این کشور کفش، پوشاک، لوازم آرایشی و لوازم خانگی را با قیمت مناسب به فروش می رسانند.

سیستمی ساده برای اجاره و خرید خانه دارد.

مشکلات مهاجرت به ترکیه

متأسفانه برای یافتن شغل در این کشور مشکلاتی وجود دارد.

قوانین راهنمایی و رانندگی در برخی از محله های کم ارتفاع و سنتی شهر رعایت نمی شود.

تنوع غذایی در ترکیه کم است.

الکل و سیگار در این کشور گران است.

یادگیری ترکی برای برخی کمی دشوار به نظر می رسد.

معایب ذکر شده می تواند شرایط مهاجرت به ترکیه را کمی پیچیده کند، بنابراین توصیه می کنیم در ابتدای کار خود را برای موارد ذکر شده آماده کنید تا بتوانید بر آنها فائق آیید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 251
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 168
  • باردید دیروز : 187
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 1,353
  • بازدید ماه : 5,482
  • بازدید سال : 49,451
  • بازدید کلی : 148,906