loading...

روزنامه آنلاین

جوانی پوست صورت یکی از خواسته های افراد در زندگی است. راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. اگر این کارها را انجام دهید، مطمئناً پوستی زیبا و جوان خواهید داشت. یکی از این وظایف، آبرسانی و پاک

مدیر روزنامه بازدید : 83 پنجشنبه 11 خرداد 1402 زمان : 10:24 نظرات (0)


جوانی پوست صورت یکی از خواسته های افراد در زندگی است. راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. اگر این کارها را انجام دهید، مطمئناً پوستی زیبا و جوان خواهید داشت. یکی از این وظایف، آبرسانی و پاکسازی پوست صورت، چه در منزل و چه در آرایشگر است و وظیفه پاکسازی و آبرسانی پوست را بر عهده شما می گذارد. در این پست می خواهم نگاهی کوتاه به مراحل پاکسازی و آبرسانی پوست خشک صورت داشته باشم.

قبل از اینکه مراحل آبرسانی پوست را توضیح دهیم، بهتر است در مورد آن چیزی بدانید. هدف از آبرسانی و آبرسانی، تامین رطوبت مورد نیاز برای جوان نگه داشتن سلول های پوست است. وقتی کلمه "پاکسازی" ظاهر می شود، به پوست چرب و مستعد آکنه فکر می کنیم که باید از انواع روغن ها پاک شود. اگر این عمل پاک کنندگی روی پوست خشک صورت نیز وجود داشته باشد، تاثیر بسزایی در جوان ماندن و زیبایی آن خواهد داشت.

افرادی که پوست خشک دارند چه اقداماتی را برای پاکسازی و مرطوب کردن پوست خود باید انجام دهند؟

در مرحله اول باید صورت خود را بشویید و با استفاده از لوسیون پاک کننده صورت، تمام آلودگی ها را کاملا پاک کنید. اگر پوست خشکی دارید توصیه می شود از پاک کننده صورت با نرم کننده استفاده کنید که به دلیل خشکی پوست صورت باعث تحریک شدید نشود. بنابراین، بین پاک کننده ها و شوینده های صورت، یک محصول ملایم را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هرگز هنگام استحمام از آب داغ استفاده نکنید و فقط با آب ولرم بشویید.

همیشه بعد از شستن چشم باید از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنیم. هنگامی که پوست خود را مرطوب می کنید، نباید اجازه دهید خشک شود. بنابراین بعد از شستشو نوبت به استفاده از مرطوب کننده صورت، روغن گیاهی سبک مانند روغن زیتون، روغن جوجوبا و ... می رسد. همچنین می توانید از روغن ها و کرم های حاوی هیالورونیک اسید، وازلین، گلیسیرین و لالوین استفاده کنید.

اکنون زمان اسکراب پوست است. به یاد داشته باشید که اسکراب های مخصوص پوست های خشک و حساس با پوست های چرب متفاوت است. در نوع ماده ای که برای تمیز کردن و مالیدن آن استفاده می شود تفاوت وجود دارد. صورت را با روغن جوانه گندم به آرامی ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست از بین برود. ماساژ پوست خشک باید به درستی انجام شود تا از ایجاد چین و چروک در اثر حرکات و ماساژهای نامناسب جلوگیری شود. ماساژ صحیح صورت می تواند تاثیر بسزایی در گردش خون در این ناحیه داشته باشد و در نتیجه سلول های پوست صورت تغذیه شوند.


چگونه یک اسکراب خانگی درست کنیم

اکنون طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست های خشک را به شما آموزش می دهیم. به همین دلیل می توانید از روغن نارگیل با کمی شکر و کمی نعنا استفاده کنید. روغن نارگیل بسیار آبرسان است و به راحتی به سلول های پوست نفوذ می کند، اما شکر با خاصیت مالشی به راحتی سلول های مرده پوست را از پوست صورت پاک می کند و در عین حال باعث گردش خون عالی می شود. استفاده از اسکراب ها در پاکسازی پوست صورت و منافذ موجود در آن و همچنین تغذیه مناسب و آبرسانی سلول ها تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل است که این بخش از تمیز کردن بسیار مهم است.

وقتی اسکراب پوست تمام شد، با پد و لوسیون مخصوص از روی صورت پاک شد، نوبت به استفاده از روغن گیاهی و ماساژ می رسد. سپس به مرحله بعدی می رویم که استفاده از ماسک برای مرطوب کردن و آبرسانی به پوست خشک است.

در مرحله آخر نوبت به مرطوب کردن پوست صورت با دستگاه گالوانیکی می رسد. توجه داشته باشید که این مرحله شامل استفاده از سرم های مغذی و مرطوب کننده مناسب پوست است. اگر این وسیله را ندارید می توانید از بخور بسیار مرغوب استفاده کنید. در پایان کار باید از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. فراموش نکنید که پوست دور چشم نیز بسیار مهم است و پوست خشک نیاز به مراقبت بیشتری دارد. پس استفاده از کرم دور چشم را فراموش نکنید.

متخصصان پوست و زیبایی بر این باورند که در جوانی مراقبت از پوست صورت خود را شروع می کنیم. ما می توانیم ظاهر چین و چروک، پیری زودرس ناشی از بی توجهی و خشکی پوست صورت خود را معکوس کنیم. در نظر بگیرید که در بسیاری از داروهای پوست خشک آنتی اکسیدان وجود دارد که برای تغذیه سلول های پوست بسیار مفید است. پس فراموش نکنید که هر روز از آن مخصوصا برای پوست های خشک استفاده کنید.



آخرین کلمه...

دستیابی به زیبایی طبیعی بدون استفاده از مواد مصنوعی با مراقبت از پوست از سنین پایین در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین اگر می خواهید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید، بهتر است نوع پوست خود را بشناسید و از روش های مناسب برای تمیز کردن و مراقبت از آن استفاده کنید. اگر پوست شما خشک است، حتما از مراحل پاکسازی و مرطوب کردن پوست خشک صورت استفاده کنید.

متن کامل مقاله را بخوانید: آموزشگاه فیشیال پوست در تهران فاطمه حبشی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 264
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 137
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 438
  • بازدید ماه : 438
  • بازدید سال : 73,025
  • بازدید کلی : 172,480