loading...

روزنامه آنلاین

انتخاب رشته کنکور 14021402 مرداد 1402 نوبت اول و دوم کنکور سراسری که مجاز به انتخاب رشته کنکور در نیمسال دوم هستند، می توانند پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر شده در سایت سنجش، فرم انتخاب

مدیر روزنامه بازدید : 322 جمعه 18 فروردین 1402 زمان : 15:55 نظرات (0)

انتخاب رشته کنکور 1402

1402 مرداد 1402 نوبت اول و دوم کنکور سراسری که مجاز به انتخاب رشته کنکور در نیمسال دوم هستند، می توانند پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر شده در سایت سنجش، فرم انتخاب رشته خود را پر کنند. شرایط و ضوابط را بدانید و آن را تکمیل کنید.

مرحله بعدی پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون 1402 انتخاب رشته است. داوطلبانی که مایل به شرکت در دوره های دانشگاه سراسری هستند به سایت Sanjesh.org و کسانی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد دارند به سایت azmoon.org مراجعه کنند.

هر ساله شاهد هستیم که افراد زیادی قصد انتقال و تغییر رشته یا انصراف از رشته پذیرش را دارند، از طرفی درخواست اولویت بعدی ارزشیابی حذف شده و به خود دانشگاه ها سپرده می شود. بنابراین مسیر گذار و عقب نشینی آسان نیست. بنابراین داوطلبان باید در انتخاب رشته دقت لازم را داشته باشند.

در انتخاب رشته کنکور 1402 داوطلبان مجاز به انتخاب 150 محل از محل های مشخص شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور هستند. با توجه به حساسیت این مرحله، نحوه رتبه بندی افراد در اولویت ها مهم تلقی می شود زیرا اشتباه در فرم انتخاب رشته ممکن است شانس ورود به رشته مورد نظر را از فرد سلب کند. به همین منظور در این مطلب جزئیاتی از جمله زمان، شرایط و نحوه انتخاب کنکور 1401 را قرار داده ایم.



1402 تاریخ و شرایط انتخاب رشته برای آزمون ورودی

1402 در دو روز متوالی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری. دفترچه انتخاب رشته تمامی گروه های امتحانی (ریاضی، تست، علوم انسانی، هنر و زبان) در سایت Sanjesh.org منتشر خواهد شد. 1402 داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری می توانند در تاریخ تعیین شده نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

انتخاب مجدد کنکور سراسری سال گذشته از 24 شهریور آغاز و تا هفدهم همان ماه ادامه خواهد داشت. بنابراین به شما توصیه می کنیم برای اطلاع از تمامی اخبار مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 در کانال تلگرامی کنکور سراسری هایوا عضو شوید.

نوبت اول و دوم کنکور سراسری 1402 در نیمه دوم مرداد ماه 1402 برگزار می شود.



داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط تعیین شده امکان انتخاب رشته 1402 را خواهند داشت. در این قسمت مهمترین پیش نیازهای انتخاب رشته کنکور سراسری عبارتند از:

ثبت نام کنکور سراسری 1402

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402

1402 جلسه کنکور

انتخاب رشته حداقل در یک دوره تمام وقت و پاره وقت مجاز است. (شامل شب ها، پردیس های مستقل، پیام نور، موسسات غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد)


نحوه انتخاب رشته کنکور 1402

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، متقاضیان رشته های اصلی دانشگاه های دولتی باید از طریق سایت Sanjesh.org به فرم آنلاین انتخاب رشته کنکور سراسری دسترسی پیدا کرده و این فرم آنلاین را پر کنند.

وارد سایت سنجش شوید

از منوی سمت راست گزینه National Selection را انتخاب کنید

روی گزینه "انتخاب منطقه" کلیک کنید.

اطلاعات درخواستی را وارد کنید

فرم انتخاب رشته را با توجه به ترجیحات خود پر کنید



نکات انتخاب آزمون 1402

متقاضیان کنکور سراسری باید حداکثر 150 کد رشته محل را با توجه به مجموعه آزمون خود انتخاب کنند و باید بدانند کدام رشته مجاز به انتخاب رشته هستند اما مهمترین سوالی که ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده مسیر است. این انتخاب ها تنظیم شده است.

در مرحله اول متقاضی باید وضعیت موجودی و رتبه در سهمیه (سهمیه منطقه ای، سهمیه ایثارگران، سهمیه ایثارگران) و موضوعی که به وی امکان انتخاب رشته را از کارنامه اولیه کنکور سراسری می دهد را استخراج کند.

در مرحله دوم متقاضی باید معیارهای خود را مشخص کند تا با توجه به این عوامل، رشته صندلی های مورد نظر خود را ترتیب دهد. مهمترین معیارها شامل (علاقه، رتبه علمی دانشگاه، مسافت و شهریه) می باشد.

در مرحله سوم داوطلب از طریق راهنمای انتخاب رشته، از محل مورد علاقه خود، رشته را انتخاب می کند. توجه داشته باشید که هر متقاضی می تواند تا 150 رشته را انتخاب کند، بهتر است 20 درصد انتخاب های اول خوش بینانه، 60 درصد منطقی و 20 درصد آخر بدبینانه باشد.

موسسه ارزشیابی در هنگام تکمیل فرم آنلاین انتخاب رشته، امکان ویرایش انتخاب رشته آزمون قبولی 1402 را نیز در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا داوطلبانی که مایل به ایجاد تغییراتی مانند تغییر اولویت ها و حذف انتخاب هستند. یا افزودن فیلدها را می توان در قالب فیلدهای انتخابی آنها قرار داد. ، به راحتی می تواند تغییرات مورد نظر را پیاده سازی کند.

توجه داشته باشید داوطلبانی که علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد 1402 هستند نیز باید طبق مهلت تعیین شده توسط مرکز سنجش دانشگاه آزاد با استفاده از کد دسترسی نسبت به انتخاب رشته مورد نظر خود اقدام کنند.

رفرنس مقاله: https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 268
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 172
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 23
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 1,635
  • بازدید سال : 74,222
  • بازدید کلی : 173,677