loading...

روزنامه آنلاین

همانطور که از نام این دستگاه ها (منبع برق اضطراری) مشخص است، این امکان را به ما می دهند که در صورت قطع برق و بدون مشکل همیشه برق داشته باشیم. اما جالب اینجاست که نحوه کار این دستگاه ها بسیار متفاوت اس

مدیر روزنامه بازدید : 488 چهارشنبه 25 بهمن 1402 زمان : 10:52 نظرات (0)


همانطور که از نام این دستگاه ها (منبع برق اضطراری) مشخص است، این امکان را به ما می دهند که در صورت قطع برق و بدون مشکل همیشه برق داشته باشیم. اما جالب اینجاست که نحوه کار این دستگاه ها بسیار متفاوت است. برخی از آنها مانند یو پی اس، برق ذخیره شده در باتری ها را به عنوان یک منبع تغذیه بدون وقفه در اختیار ما قرار می دهند. و طرفداران این دستگاه شما را به خرید یو پی اس تشویق می کنند.

برخی دیگر مانند ژنراتورها، برق مورد نیاز ما را با گذراندن یک فرآیند خاص تولید می کنند. حال با توجه به نیاز شخصی خود می توانیم محصول مورد نظر را تهیه کنیم. همچنین برخی سازمان ها نیاز به حضور تمامی این دستگاه ها دارند. اکنون می خواهیم مروری جامع تری از هر یک از این دستگاه ها داشته باشیم. پس از مطالعه این مقاله شرکت مهرآذین بهراد، می توانید با خیال راحت اقدام به خرید تجهیزات برقی اضطراری کنید.

چرا به تجهیزات برق اضطراری نیاز داریم؟

چرا از تجهیزات برق اضطراری استفاده می کنیم؟

ما به دو دلیل از تجهیزات برق اضطراری استفاده می کنیم.

اول اینکه در نبود برق می توانیم برق مورد نظر را تامین کنیم و کارمان در هوا نمی ماند.

دوم اینکه گاهی اوقات کیفیت برق در بعضی جاها خوب نیست و نیاز به اصلاح دارد.

اینها دلایلی است که ما از سیستم های برق اضطراری استفاده می کنیم.

انواع مختلف بلایای طبیعی می توانند باعث قطعی طولانی مدت برق شوند. مواردی مانند گردباد، طوفان، سیل، رعد و برق و طوفان می تواند باعث قطع برق برای ساعت ها یا روزها شود. حتی چیزی به سادگی یک ترانسفورماتور منفجر شده یا برخورد ماشین با تیر برق می تواند کل محله را برای یک یا دو روز از بین ببرد.

از آنجایی که همه ما به برق وابسته هستیم، قطع برق بیش از چند دقیقه می تواند بسیار آزاردهنده باشد. مشکل جدی تر این است که قطع برق می تواند پرهزینه یا خطرناک باشد زیرا بیش از یک ساعت طول می کشد.

در طول زمستان، قطع برق معمولا سیستم گرمایش خانه شما را از بین می برد. وقتی یک خانه سرد می شود (بسته به محل زندگی شما)، غیرقابل زندگی می شود. همچنین، لوله های یخ زده می تواند صدها میلیون خسارت وارد کند.

قطع برق به این معنی است که یخچال و فریزر کار نمی کنند. در تابستان، غذای منجمد ذوب می شود و می تواند باعث آشفتگی شود. اگر شرایط پزشکی دارید که به تجهیزات خاصی نیاز دارد، قطع برق می تواند یک وضعیت مرگ یا زندگی باشد.

اگر در یک منطقه روستایی با چاه خصوصی زندگی می کنید، در هنگام قطع برق آب شما قطع می شود.

اکنون خرید سیستم برق اضطراری برای جلوگیری از همه این مشکلات آسان است. در این مقاله، گزینه‌های زیادی را بررسی می‌کنیم و راه‌های مختلف اتصال آن‌ها به خانه را مورد بحث قرار می‌دهیم تا نگران قطعی برق نباشید.

گزینه ها و اهداف برق اضطراری

برای تولید برق معمولی ۱۲۰ ولت در مواقع اضطراری، دو گزینه دارید:

شما می توانید یک ژنراتور موتوری بخرید. موتور می تواند بنزین، گازوئیل یا پروپان بسوزاند.

همچنین می توانید یک اینورتر بخرید و از باتری ماشین شارژ کنید.

برای اینکه تصمیم بگیرید کدام گزینه برای شما بهترین است، باید تصمیم بگیرید که وقتی قدرت بیرون آمد چه اهدافی دارید. احتمالاً چهار راه مختلف برای فکر کردن در مورد برق اضطراری وجود دارد:

مقایسه باتری و ژنراتور برای مصارف خانگی

قیمت گذاری

از نظر هزینه، پشتیبان گیری باتری گران ترین گزینه است. اما ژنراتورها برای کارکردن به سوخت نیاز دارند، به این معنی که در طول زمان برای حفظ یک منبع ثابت سوخت هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد.

با پشتیبان‌گیری باتری، باید هزینه سیستم پشتیبان باتری و هزینه‌های نصب را بپردازید (که هر کدام می‌تواند چندین هزار دلار هزینه داشته باشد). قیمت دقیق به مدل باتری انتخابی شما و میزان برق مورد نیاز خانه شما بستگی دارد. با این حال، میانگین سیستم پشتیبان باتری خانگی معمولاً بین 10000 تا 20000 دلار هزینه دارد.

ژنراتورها هزینه اولیه کمتری دارند. به طور متوسط، هزینه خرید و نصب یک ژنراتور پشتیبان می تواند بین 7000 تا 15000 دلار باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که ژنراتورها برای کار کردن به سوخت نیاز دارند که هزینه های عملیاتی را افزایش می دهد. هزینه واقعی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اندازه ژنراتور، نوع سوختی که استفاده می کنید و مقدار سوخت مورد نیاز برای راه اندازی آن.

نصب

بک آپ های باتری در این دسته یک مزیت جزئی دارند زیرا می توان آنها را روی دیوار یا زمین نصب کرد، اما نصب ژنراتور به کار بیشتری نیاز دارد. با این حال، هر نوع نصبی که نیاز به یک روز کار کامل دارد و چندین هزار دلار هزینه دارد، نیاز به استخدام یک متخصص دارد.

نصب ژنراتور علاوه بر نصب خود تجهیزات، مستلزم ریختن یک دال بتنی، اتصال ژنراتور به منبع سوخت اختصاصی و نصب کلید است.

نگهداری

عمر باتری برنده واضح این رده است. بی سر و صدا کار می کنند. مستقل کار کنند آلودگی ایجاد نمی کند و نیازی به نگهداری مداوم ندارد

از طرفی استفاده از ژنراتورها بسیار آزاردهنده است. همچنین بسته به نوع سوخت مصرفی، دود یا گازهای خروجی اگزوز وجود دارد که می تواند برای شما و همسایگانتان آزاردهنده باشد.

صرفه جویی در انرژی خانه شما

ژنراتورهای پشتیبان به راحتی بهترین هنگام تامین برق خانه شما هستند. اگر سوخت کافی دارید، ژنراتورها می‌توانند هر بار تا سه هفته (در صورت نیاز) کار کنند.

این فقط برای پشتیبان گیری باتری نیست. بیایید از پاوروال تسلا به عنوان مثال استفاده کنیم. ظرفیت ذخیره سازی 13.5 کیلووات ساعت است که برق را برای چندین ساعت تامین می کند. اگر آنها بخشی از یک منظومه شمسی هستند، یا اگر سلول های بیشتری را در یک سیستم استفاده کنید، انرژی بیشتری از آنها دریافت می کنید.

یو پی اس یا استابلایزر؟

به طور معمول، اولین وسایلی که هنگام خرید منبع تغذیه اضطراری با آن مواجه می شوید، انواع UPS مانند یو پی اس سه فاز یا یو پی اس مدولار هستند. UPS برق را در باتری های خود ذخیره می کند و در لحظات حساس آن را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اما این برق آنقدر نیست که به عنوان یک منبع انرژی ثابت و بدون وقفه برای چندین ساعت در نظر گرفته شود.

تثبیت کننده ها نیز وسایلی هستند که به تنظیم ولتاژ کمک می کنند. یعنی ولتاژ کم یا زیاد را به ولتاژی که شما می خواهید می آورند و برق خالص می دهند. امروزه بسیاری از خانه ها برای جلوگیری از آسیب رساندن به وسایل برقی خود، استابلایزر خریداری کرده اند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 268
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 172
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 23
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 1,643
  • بازدید سال : 74,230
  • بازدید کلی : 173,685