loading...

روزنامه آنلاین

قبرس شمالی از نظر شهریه و هزینه های زندگی مقصدی جذاب برای دانشجویان است تحصیل در قبرس شمالی به دلیل ریسک کم ویزای تحصیلی و هزینه های مقرون به صرفه، گزینه بسیار مناسبی برای مهاجرت تحصیلی آسان است. دانش

مدیر روزنامه بازدید : 239 شنبه 07 مرداد 1402 زمان : 14:54 نظرات (0)


قبرس شمالی از نظر شهریه و هزینه های زندگی مقصدی جذاب برای دانشجویان است تحصیل در قبرس شمالی به دلیل ریسک کم ویزای تحصیلی و هزینه های مقرون به صرفه، گزینه بسیار مناسبی برای مهاجرت تحصیلی آسان است. دانشگاه های قبرس شمالی شهریه های مقرون به صرفه و امکانات زندگی مناسب را ارائه می دهند اقامتگاه های دانشجویی در قبرس شمالی به دلیل امکانات گسترده و موقعیت های عالی خود مشهور هستند.

برای دانشجویان بین المللی، هزینه زندگی در قبرس شمالی بین 350 تا 600 دلار در ماه است. تحصیل در ترکیه یا تحصیل در روسیه شرایط مشابهی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرد. سهولت در درخواست و پذیرش، امکان دریافت بورسیه تحصیلی، تحصیل در قبرس شمالی بدون مدرک زبان، آب و هوای مطبوع و شرایط مطلوب زندگی از دلایل اصلی تبدیل شدن این کشور به مرکز دانشجویی برای متقاضیان از کشورها و فرهنگ های مختلف است.

هزینه زندگی و اقامت برای دانشجویان در قبرس شمالی

هزینه اقامت بستگی به این دارد که شما دانشگاه قبرس را انتخاب کنید یا خوابگاه خصوصی. دانشجویان می توانند بین خوابگاه های خصوصی و عمومی در محوطه دانشگاه یکی را انتخاب کنند یا مسکن خارج از دانشگاه اجاره کنند. اگرچه اجاره خانه برای چند دانشجو معمولاً ارزانتر از اجاره خوابگاه است، اما تجربه نشان داده است که اجاره خانه به دلیل مشکلات متعددی از جمله; گرانی برق، مصرف زیاد آب، مشکلات سرمایش و گرمایش و امنیت ضعیف برای دانشجویان بین المللی مناسب و توصیه نمی شود. بنابراین اقامت دانشجویی در قبرس شمالی مناسب ترین گزینه برای اقامت است. جدول زیر هزینه اقامت دانشجویی در قبرس شمالی را بر اساس نوع اقامت نشان می دهد.

هزینه پذیرایی برای دانشجویان در قبرس شمالی

در زندگی دانشجویی در قبرس شمالی یورومای، فرد باید به طور متوسط ​​100 دلار در هفته برای غذا و نوشیدنی خرج کند. خرید غذا و نوشیدنی در سوپرمارکت‌ها می‌تواند برای دانش‌آموزان ارزان‌تر از صرف غذا در رستوران‌ها باشد.

هزینه حمل و نقل برای دانشجویان در قبرس شمالی

دانش آموزان در قبرس می توانند از تاکسی یا اتوبوس برای حمل و نقل خود استفاده کنند. هزینه بلیط یک طرفه برای حمل و نقل اتوبوس محلی در قبرس 1.80 دلار است. همچنین کرایه معمول تاکسی حدود 2.7 دلار است. اگر دانش‌آموزان توانایی مالی داشته باشند، می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند و با هزینه 138.8 دلار، خودرو خریداری یا اجاره کنند. هزینه روزانه اجاره خودرو در قبرس شمالی حدود 8.5 دلار و یک لیتر بنزین در قبرس شمالی حدود 0.4 دلار است.

هزینه های جانبی زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

زندگی دانشجویی در قبرس شمالی هزینه های دیگری به جز غذا و اقامت دارد از جمله هزینه پوشاک، سرگرمی، هزینه های فرهنگی، بهداشت و غیره که باید برای زندگی دانشجویی در نظر گرفته شود در ادامه به بررسی برخی از این هزینه ها می پردازیم

قیمت لباس در قبرس شمالی

در شمال قبرس می توانید لباس هایی از برندهای معتبر را با قیمت های مقرون به صرفه پیدا کنید.

قیمت سرگرمی در قبرس شمالی

دانش آموزان در قبرس می توانند از اوقات فراغت خود با رفتن به سینما، مهمانی در سواحل قبرس و یا عضویت در یک باشگاه ورزشی استفاده کنند.

سرگرمی در قبرس شمالی

قیمت بلیت سینما: 1.8 دلار

هزینه ماهیانه باشگاه: 6.3 دلار

اجاره قایق ساحلی با خدمات کامل: 7.2 دلار

هزینه تلفن و اینترنت در قبرس شمالی

یکی از اقدامات لازم برای زندگی دانشجویی در قبرس شمالی خرید سیم کارت و بسته اینترنت همراه است. قیمت سیم کارت موبایل در قبرس حدود 2 دلار است و هزینه مکالمه حدود 4 دلار در ماه است. هزینه زندگی دانشجو در قبرس شمالی یورومای و بسته اینترنت ماهانه بین 20 تا 30 دلار است.

هزینه بیمه و خدمات پزشکی در قبرس شمالی

دانشگاه های قبرس شمالی در طول تحصیل به دانشجویان خود خدمات بیمه ای و پزشکی ارائه می دهند. بنابراین، تمامی دانشجویانی که در دانشگاه قبرس شمالی ثبت نام کرده اند، از بدو ورود به طور خودکار بیمه درمانی دریافت می کنند. قبرس شمالی به دلیل مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه و باکیفیت شناخته شده است و دارای شبکه ای از بیمارستان های دولتی و خصوصی است. هزینه بیمه سالانه در قبرس شمالی 300 یورو می باشد.

مزایای کارت دانشجویی

دانشجویانی که در قبرس تحصیل می کنند باید کارت دانشجویی داشته باشند. این کارت مزایای بسیاری را برای دانشجویان فراهم می کند، مانند حمل و نقل فرودگاهی رایگان برای دانشجویانی که به بسیاری از دانشگاه ها می آیند. همچنین دانشگاه ها خدماتی مانند حمل و نقل رایگان و استفاده از تخفیف دانشجویی برای تبلیغات یا غذای رایگان را به دانشجویان خود ارائه می دهند.

برای تامین هزینه های زندگی در حین تحصیل در قبرس شمالی کار کنید

پس از گذشت شش ماه از ورود به جمهوری قبرس، دانشجویان بین المللی مجاز به کار پاره وقت یا تمام وقت به مدت 20 ساعت در هفته در قبرس شمالی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود هستند. دانشجویان باید در یک موسسه آموزش عالی معتبر در قبرس ثبت نام کرده و برای کار در حین تحصیل کارت صورتی داشته باشند. دانشجویان می توانند شغل تمام وقت در هتل ها، بانک ها و شرکت های بین المللی پیدا کنند. از آنجایی که اقتصاد قبرس شمالی به شدت تحت تأثیر گردشگری است، بیشتر مشاغل موقت در بخش گردشگری مانند هتل ها، رستوران ها و کازینوها هستند. دانشجویان پاره وقت در قبرس شمالی حداقل 300 دلار در ماه درآمد دارند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 268
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 172
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 23
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 1,646
  • بازدید سال : 74,233
  • بازدید کلی : 173,688