loading...

روزنامه آنلاین

تفاوت ورق فولادی دکوراتیو و صنعتی چیست؟ مشخصات فنی ورق فولادی دکوراتیو و خواص و ویژگی های ورق فولادی صنعتی چیست؟ هر کدام از این ورق ها در چه صنایعی استفاده می شود؟ آیا شما هم در تولید خود از ورق های

مدیر روزنامه بازدید : 201 جمعه 14 مهر 1402 زمان : 14:27 نظرات (0)



تفاوت ورق فولادی دکوراتیو و صنعتی چیست؟ مشخصات فنی ورق فولادی دکوراتیو و خواص و ویژگی های ورق فولادی صنعتی چیست؟ هر کدام از این ورق ها در چه صنایعی استفاده می شود؟ آیا شما هم در تولید خود از ورق های صنعتی استفاده می کنید یا تا به حال انواع ورق های براق، تزئینی، رنگارنگ یا آینه ای را در اجزای مختلف ساختمانی و لوازم کاربردی دیده اید؟!

در این مقاله با وارد کننده انواع محصولات استیل شهر استیل همراه باشید تا با تفاوت ورق استیل دکوراتیو و صنعتی بیشتر آشنا شوید.

تفاوت فولاد تزئینی و صنعتی

برای مشاهده تفاوت ورق فلزی دکوراتیو و صنعتی، لازم است ابتدا با تعاریف هر یک از این فلزات آشنا شوید. از این رو در مقاله بعدی به این صفحات فلزی اشاره خواهیم کرد تا با تفاوت فلزات تزئینی و صنعتی بیشتر آشنا شویم.

ورق های فولادی سالانه و صنعتی دارای ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی مشابهی هستند، اما تفاوت های زیر را دارند:

شکل ظاهری: ورق استیل دکوراتیو به دلیل استفاده در صنعت تزیین و تزیین ظاهری زیبا و خاص دارد. در حالی که ورق های فولادی صنعتی به دلیل استفاده در صنایع سنگین از ویژگی های قابل توجهی برخوردار نیستند.

ضخامت: ورق های فولادی تزئینی معمولا با ضخامت کمتر از 3 میلی متر ساخته می شوند، در حالی که ورق های فولادی صنعتی ضخیم تر ساخته می شوند.

کاربرد: ورق فولادی تزئینی در دکوراسیون، ساخت و ساز، صنعت مبلمان و غیره استفاده می شود. ورق فولادی صنعتی مناسب برای استفاده در صنایع بزرگی مانند خودروسازی، دریایی و صنایع نفت و گاز استفاده می شود.

تفاوت بین ورق های فلزی تزئینی و صنعتی بر اساس خواص و ویژگی های دیگر

انواع ورق های فولادی صنعتی ظاهری براق دارند و در برابر دماهای مختلف مقاومت خوبی دارند. این فلزات تقریباً با محیط زیست سازگار هستند و به همین دلیل 85 درصد ورق های فولادی صنعتی قابل بازیافت هستند.

روش ساده تولید فولاد صنعتی، هزینه پایین تولید نسبت به دوام و عمر مفید آن از دیگر ویژگی های بارز انواع فولاد صنعتی است. در مقاله بعدی تفاوت ورق استیل دکوراتیو و صنعتی به ویژگی های ورق استیل دکوراتیو می پردازیم.

برای تشخیص کیفیت ورق های فولادی تزئینی، آنها را در محیطی آلوده قرار می دهند. اگر کاغذ مقاومت خود را به خوبی حفظ کند، می توان گفت که کاغذ از کیفیت خوبی برخوردار است.

قیمت ورق فولادی دکوراتیو به دلیل فلزات گرانبهای به کار رفته در ترکیب شیمیایی آن معمولاً گران است اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان قیمت آن را به وضوح بیان کرد.

تفاوت فولاد صنعتی و تزئینی از نظر کاربرد

هر دو ورق فولادی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین تفاوت فولاد تزئینی و فولاد صنعتی را می توان از نظر کاربری بررسی کرد:

از ورق فولادی صنعتی استفاده کنید

امروزه فولاد صنعتی کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد و به 3 نوع زیر طبقه بندی می شود:

ورق فولادی ضد زنگ S310

ورق فولادی نسوز S310 از گروه فولاد ضد زنگ کروم نیکل با خواص ویژه است و برای استفاده در دماهای بالا مناسب است. این نوع فولاد حاوی مقادیر زیادی کروم و نیکل است و در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم است.

کاربرد اصلی فولاد ضد زنگ ورق فولادی 310 برای تولید قطعاتی است که با حرارت و دمای بالا در تماس هستند. از جمله مبدل های حرارتی و کوره هایی که در دمای بسیار بالا کار می کنند.

ورق استیل ضد سایش 321

ورق فولادی 321 یک آلیاژ مقاوم در برابر زنگ زدگی است که حاوی مقدار مشخصی تیتانیوم در ترکیب خود است. تیتانیوم این تیغه را در برابر تشکیل کاربید کروم مقاوم کرده است. خواص مکانیکی فوق العاده ورق فولادی 321 امکان استفاده از آن را در صنایع با دمای بالا فراهم می کند.

این آلیاژ را می توان بدون مانع در ساخت مخزن تحت فشار یا دیگ استفاده کرد. فولاد آلیاژی آستنیتی 321 دارای خواص جوش پذیری و آلیاژی متنوعی است.

این ورق فولادی ضد زنگ در صنایع مختلفی مانند قطعات موتور جت، مبدل حرارتی، تجهیزات و قطعات هواپیما، تجهیزات فرآیندهای شیمیایی، لوله های جوش مارپیچ و غیره استفاده می شود.

ورق استیل ضد اسید 316

ورق استیل دکوراتیو مقاومت بسیار بالایی در برابر محیط های اسیدی و خورنده دارد. به این صفحه فولاد ضد زنگ دریایی یا جراحی نیز می گویند. در ساختار ورق فولادی 316 علاوه بر کروم و نیکل، مقدار مشخصی مولیبدن نیز به کار رفته است.

از دیگر ویژگی های فولاد 316 می توان به استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر خزش و پارگی در دماهای بالا اشاره کرد. همچنین دارای فرم، جوش و ظرفیت ساخت بسیار بالایی است. این فولاد ضد زنگ در فرآیندهای مختلف همجوشی و مقاومت جوش پذیری خوبی دارد.

کاربرد ورق های فلزی تزئینی

یکی از ویژگی های بارز ورق های دکوراتیو استیل رنگ زیبا و جذاب آن است و در مدل های براق، مات و خش دار موجود می باشد. زیبایی، ظرافت و سطح براق ورق های فولادی تزیینی آنها را به ماده ای مهم برای استفاده در اجزای ساختمان خارجی و داخلی مانند آسانسور یا تولید ظروف تزئینی تبدیل کرده است.

در واقع طرح و رنگ های مختلف این ورق فلزی تزیینی توجه بسیاری از طراحان و سازندگان خانه را به خود جلب کرده است. استفاده از این نوع ملحفه ها و انواع مختلف آن در اتاق نشیمن و اتاق خواب متداول است.

امروزه با توجه به گسترش و توسعه صنعت دکوراسیون و همچنین اهمیت جنبه های زیبایی شناسی سازه ساختمان، تولید ورق های فلزی تزئینی نیز روز به روز در حال افزایش است. به طوری که هر روز طرح و رنگ جدیدی از انواع زیورآلات فلزی تزئینی به بازار عرضه می شود.

بیشترین کاربرد این نوع ورق ها در نمای ساختمان های مسکونی، برج های تجاری، هتل ها، عبادتگاه ها و جاذبه های هنری و گردشگری می باشد.

انواع ورق های فولادی تزئینی

انواع ورق های دکوراتیو استیل مهفا از دیگر موضوعاتی است که در مقاله زیر به تفاوت فولاد دکوراتیو و صنعتی می پردازیم. فولاد تزئینی بر اساس طراحی طبقه بندی می شود، از جمله:

ورق فلزی طرح دار

ویژگی های مهندسی یکی از ویژگی های اصلی ورق فولادی موج دار است که آن را به انتخاب مهندسان و طراحان برای استفاده در سازه های فولادی ضد زنگ تبدیل کرده است.

ظاهر طراحی ورق فلزی دارای روکش سطحی است، ظاهر خوبی دارد و همچنین ساده است. در حال حاضر طرح های مختلفی از این ورق در بازار موجود است و در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل کاربرد فراوانی دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 247
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 86
  • بازدید امروز : 171
  • باردید دیروز : 314
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 954
  • بازدید ماه : 2,915
  • بازدید سال : 46,884
  • بازدید کلی : 146,339